Firma i agencja powinny tworzyć związek partnerski

2019-08-29 | 09:00

Próbowaliśmy prowadzić komunikację zarówno z pomocą zewnętrznych specjalistów, jak i wykorzystując wewnętrzne zasoby, i mamy dużo doświadczeń z tym związanych. Obecnie korzystamy z usług zewnętrznej agencji i rozwiązanie to polecamy innym. Zewnętrzni specjaliści dzięki innej perspektywie mają świeższe i szersze spojrzenie na wiele spraw. Obsługując wielu Klientów z różnych branż, dysponują know-how oraz wypracowaną siecią kontaktów. Z drugiej strony, nasi pracownicy zapewniają wsparcie merytoryczne w kontaktach z mediami - wylicza Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City Sp. z o.o.

Współpraca z agencją marketingową czy PR to związek, który na ogół trwa kilka lat. Przystępując do niej, trzeba się dobrze poznać, zweryfikować, „poczuć chemię”. Bardzo cenię sobie bezpośredni kontakt z agencją i uważam, że nawet najpiękniejsza prezentacja nie zastąpi prawdziwej rozmowy, dzięki której możemy się przekonać, czy dobrze się rozumiemy. Poza tym nie wyobrażam sobie, żeby agencja PR nie znała dogłębnie obiektu, którym się zajmuje, a osoby odpowiedzialne za komunikację bezwzględnie powinny często wizytować centrum i jego najemców – inaczej tracą kontakt z produktem i Klientami.

Recepta na dobrą współpracę jest prosta: szczerość w relacjach, jasno określony wspólny cel i szybkość działania. Firma i agencja powinny tworzyć związek partnerski. Ale jak to w związkach czasem bywa, zdarzają się nieporozumienia, bo każda ze stron może mieć odmienne oczekiwania, poglądy, priorytety. Dlatego podstawą jest dobry przepływ informacji i dialog między stronami. Agencja powinna być dobrze poinformowana na temat działań firmy, bo tylko wtedy będzie w stanie ułożyć odpowiedni plan komunikacji. Z kolei uporządkowany system współpracy pozwala uniknąć niespodzianek, przyspiesza działania i pozwala osiągnąć lepsze efekty. My skupiliśmy kompetencje agencji reklamowej i PR u jednego partnera, bo przywiązujemy ogromną wagę do spójnej i zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Złymi praktykami we współpracy są wszelkie niedomówienia oraz brak wyraźnych sygnałów o negatywnych wydarzeniach, którym powinno się przeciwdziałać. Niedopuszczalne jest podawanie przez Agencję w raportach nieprawdziwych danych.

Informowanie czy raportowanie o problemach jest bardzo istotne nie tylko ze względu na uczciwość i transparentność, ale i dalsze wyniki prowadzonych działań. Zmiany trendów, wzmożone działania konkurencji itp. są bardzo częstym zjawiskiem i nie wolno ich bagatelizować. Opisanie takich sytuacji w połączeniu z rekomendacjami, które wynikają z dodatkowych analiz, z pewnością wzmocni zaufanie do agencji oraz pozwoli poprawić przyszłe wyniki, a przecież to właśnie na nich najbardziej powinno obu stronom zależeć.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

zobacz więcej informacji o: Blue City

Zobacz także

Firma i agencja powinny tworzyć związek partnerski

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.