Galeria Malta to centrum na miarę XXI wieku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-10 | 08:39

Rekordowe wyniki sprzedażowe i wysoka, stale rosnąca odwiedzalność w 2015 roku, pomimo coraz większej konkurencji na poznańskim rynku nieruchomości. Trafnie do oczekiwań klientów dobierani najemcy oraz kalendarz marketingowy wypełniony oryginalnymi akcjami. Ponadto w badaniach konsumenckich Galeria Malta plasuje się jako centrum najbardziej lubiane przez poznaniaków. Jaka zatem jest recepta na sukces? Opowiedział Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii Malta.

Styczeń to chyba najlepszy miesiąc na podsumowania ubiegłego roku. Jaki to był czas dla Galerii Malta?

Rekordowy. W skali 12 miesięcy odnotowaliśmy ponad 7% wzrost sprzedaży, a niektóre miesiące zamknęliśmy z najlepszym wynikiem w historii centrum.

Co wpłynęło na ten sukces?

Jednym z kluczowych czynników naszego sukcesu jest optymalnie skomponowany tenant mix, idealnie dopasowany do potrzeb klientów. W tym celu prowadzimy regularne badania konsumenckie, a ich efektem są m.in. nowe, ciekawe marki w portfolio galerii. Ofertę uzupełniają eventy i liczne udogodnienia oferowane rodzinom z dziećmi, takie jak miejsce do przygotowania posiłków dla dzieci, kąciki zabaw, specjalnie przystosowane toalety i pokoje rodzica z dzieckiem. W tym roku przed galerią powstał również wyjątkowy plac zabaw. Codziennie w okresie letnim bawiło się na nim ok. 200 dzieci. Do sukcesów galerii przyczyniło się także nowe pozycjonowanie centrum i jego unikalna platforma komunikacyjna „Codziennie Ty”. Nasze kreacje wykorzystujące czarno-białe zdjęcia i inspirujące hasła, bardzo wyraźnie wyróżniają nas na tle innych galerii handlowych i ich działań reklamowych.

Nie zapominajmy też o aktywnościach w sieci.

To prawda. W zeszłym roku prowadziliśmy zintensyfikowane działania w obszarze social mediów i jako pierwsze centrum handlowe w Polsce uruchomiliśmy profil na Snapchacie. To niezwykle ciekawy obszar. Umiejętnie dobierając kanały komunikacji i narzędzia, trafiamy do tych grup celowych, na których szczególnie nam zależy.

Co Państwo uważają za największy sukces 2015 roku?

Przede wszystkim wyniki, które osiągamy mimo ogromnej konkurencji i zwiększającej się liczby galerii handlowych w Poznaniu. Ponadto Galeria Malta jest ulubionym centrum handlowym poznaniaków, co wiemy z regularnie prowadzonych badań. To wielkie wyróżnienie, ale także zobowiązanie na przyszłość. Chcemy zachować tę pozycję i nadal przyciągać klientów do galerii poprzez idealnie dopasowaną ofertę. Plasujemy się również jako lider w kategorii „Miejsce przyjazne rodzicom z dziećmi”, co jest dla nas niezwykle ważne. Jesteśmy bardzo dumni z naszego placu zabaw przed galerią i cieszy nas jego popularność wśród najmłodszych oraz ich rodziców.

Jak na przełomie ostatniego roku zmienił się tenant mix Galerii Malta?

Rozszerzyliśmy portfolio marek premium i na pewno będziemy kontynuować rozwój oferty w tym kierunku. Wśród światowych brandów, które podpisały z centrum długoterminowe umowy znalazły się takie marki jak Lacoste czy GANT. Współpracę z nami podjęła także ceniona marka kategorii premium Marc O’Polo, która podpisała 5-letnią umowę najmu. Uzupełnieniem oferty odzieży luksusowej w galerii jest firma Henri Lloyd, która oferuje klientom najwyższą jakość i praktyczne akcesoria. Ponadto w czerwcu 2015 r. grono najemców wzbogacił Cortland Apple Premium Reseller z renomowanym sprzętem Apple oraz szeroką gamą markowych akcesoriów, tak wyczekiwanych przez entuzjastów elektroniki i miłośników gadżetów.

Według Państwa badań Galeria Malta jest ulubionym centrum handlowym poznaniaków. Co klienci cenią sobie najbardziej?

Na pierwszym miejscu badani wskazują naszą ofertę, którą starannie dopasowujemy do ich potrzeb.Klienci doceniają również ciekawe eventy, które pozwalają im m.in. na wartościowe spędzanie wolnego czasu z rodziną czy uzyskanie cennych porad modowych oraz liczne promocje i nagrody, które można zdobyć – przykładem mogą być tu nasze kalendarze z komplementami. Odwiedzający lubią u nas przebywać i cenią sobie przyjazną atmosferę panującą w centrum.

Corocznie kalendarz marketingowy Galerii Malta jest bardzo bogaty. Zawsze w nim znajdują się stałe punkty jak „Malta Kobiet”, ale również pojawiają się nowe projekty, które odznaczają się przede wszystkim oryginalnością. Który event lub akcja organizowana w 2015 roku była niewątpliwie sukcesem i dlaczego?

Wystartowaliśmy jak co roku z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. W galerii odbyły się wyścigi na ergometrach wioślarskich z udziałem gwiazd sportu i prezydenta Poznania, które przyciągnęły wielu widzów. Z kolei podczas kampanii marcowej dużym zainteresowaniem cieszyły się eventy modowe, w trakcie których personalshopperki i eksperci zajmujący się modą pomagali klientkom zdefiniować swój własny, indywidualny styl. Ponadto od czerwca do sierpnia klienci centrum mogli wziąć udział w drugiej edycji „Projektu Weekend”. W piątkowe wieczory przed galerią odbywały się projekcje filmowe m.in. seanse kina niemego z muzyką na żywo. W soboty nie brakowało zajęć sportowych, a w niedziele inspirujących warsztatów ogrodniczych,kulinarnych i kulturalnych. Sukcesem – nie tylko finansowym – okazała się także zamykająca rok kampania grudniowa.

Czym się ona charakteryzowała?

Przed świętami Bożego Narodzenia Galeria Malta włączyła się w charytatywną akcję, stawiając w samym sercu obiektu wyjątkowy sklep ze słodyczami. W otoczeniu oryginalnej, świątecznej scenografii kupujący mogli wybierać ze 150 rodzajów słodyczy, z których dochód zostanie przeznaczony na organizację letnich wakacji dla podopiecznych Rodzinnego Domu Dziecka nr 1 w Poznaniu.

Przy promocji eventów wykorzystują Państwo sporo nowoczesnych kanałów komunikacji. Które z nich są najbardziej skuteczne i dlaczego ich ilość jest aż tak duża?

Wiemy, że aby skutecznie komunikować się z naszymi klientami, musimy być aktywni w internecie. Jesteśmy prekursorem nowoczesnej komunikacji w mediach społecznościowych (m.in. poprzez aplikację Snapchat). Prowadzimy też swój profil na Instagramie, a fan page galerii na Facebooku lubi ponad 74 tys. osób, co jest rekordowym wynikiem na tle konkurencyjnych centrów w stolicy Wielkopolski. Umiejętny mix narzędzi social media daje nam możliwość trafienia bezpośrednio do konsumenta.

Po sukcesie 2015 roku, jakie dalsze plany ma Galeria Malta? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów?

Jesteśmy otwarci na nowości i ciągle się rozwijamy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Z pewnością będziemy kontynuować strategię, dzięki której jesteśmy ulubionym centrum handlowym poznaniaków i mamy silną pozycję na rynku.

Oceń artykuł:

Galeria Malta to centrum na miarę XXI wieku

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.