Galerie handlowe powinny propagować przemyślane zakupy

2019-04-10 | 09:00

Ze względu na fakt, że Lodolandia & Kołacz na Okrągło to już globalny podmiot, dbanie i troskę o środowisko traktuje jako jedną z nadrzędnych kwestii w swoim biznesie. Jak zauważa Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży, również centra handlowe podejmują coraz więcej proekologicznych działań.

W ramach troski o środowisko wykorzystujemy ekologiczne zamienniki surowców trudno biodegradowalnych: gofry serwujemy na papierowych talerzykach, używamy drewnianych mieszadełek do kawy, a napoje i desery podajemy w papierowych kubkach. Ponadto aranżujemy ekologiczne otoczenie punktu: drewniane ławki, kącik dla dzieci z drewnianymi elementami, drewniane leżaki z wymienną tkaniną oraz drewniane stoliki. W otoczeniu punktów stosujemy też panele z oświetleniem LED oraz dekoracje w postaci roślin i drewnianych komponentów.

Jeśli chodzi o ekologiczne działania podejmowane przez centra handlowe, to uważam, że coraz liczniej wdrażają nowe systemy segregacji odpadów oraz systemy optymalizujące zużycie wody, energii elektrycznej i gazu. Wprowadzają też tzw. zielony marketing, który przyciąga osoby wspierające proekologiczne inicjatywy i spełnia swoją rolę dla środowiska. W centrach handlowych niezawierających nowych rozwiązań przeprowadzane są modernizacje. Galerie prowadzą też liczne akcje i konkursy propagujące ekologiczny styl życia, np. warsztaty tworzenia ekologicznych ozdób oraz konkursy z nagrodami w postaci sadzonek kwiatów. Do ekologicznych działań możemy zaliczyć także ogrzewanie parkingów podziemnych poprzez tłoczenie powietrza z pasażu galerii oraz odzyskiwanie ciepła z wentylacji. Przyjazne dla środowiska procesy wdrażane są w głównej mierze już na etapie konstrukcyjnym inwestycji.

W Japonii znajduje się centrum handlowe, które pełni funkcję zielonego parku. Funkcjonuje jako przestrzeń otwarta, z licznymi roślinami oraz ogrodem na dachu. Jest to niewątpliwe dwa w jednym, ponieważ oprócz zakupów można w takim miejscu odpoczywać i spacerować. Oprócz działań ekologicznych i wdrażania odpowiedniej gospodarki odpadami galerie handlowe powinny podnosić też świadomość odwiedzających klientów. Idealnie, gdyby propagowały przemyślane zakupy, co pomogłoby zmniejszyć nadprodukcję dóbr i szkodliwych odpadów. 

Tagi: Bafra Kebab Kołacz na okrągło Lodolandia Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Galerie handlowe powinny propagować przemyślane zakupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.