Ze względu na fakt, że Lodolandia & Kołacz na Okrągło to już globalny podmiot, dbanie i troskę o środowisko traktuje jako jedną z nadrzędnych kwestii w swoim biznesie. Jak zauważa Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży, również centra handlowe podejmują coraz więcej proekologicznych działań.
W ramach troski o środowisko wykorzystujemy ekologiczne zamienniki surowców trudno biodegradowalnych: gofry serwujemy na papierowych talerzykach, używamy drewnianych mieszadełek do kawy, a napoje i desery podajemy w papierowych kubkach. Ponadto aranżujemy ekologiczne otoczenie punktu: drewniane ławki, kącik dla dzieci z drewnianymi elementami, drewniane leżaki z wymienną tkaniną oraz drewniane stoliki. W otoczeniu punktów stosujemy też panele z oświetleniem LED oraz dekoracje w postaci roślin i drewnianych komponentów.
Jeśli chodzi o ekologiczne działania podejmowane przez centra handlowe, to uważam, że coraz liczniej wdrażają nowe systemy segregacji odpadów oraz systemy optymalizujące zużycie wody, energii elektrycznej i gazu. Wprowadzają też tzw. zielony marketing, który przyciąga osoby wspierające proekologiczne inicjatywy i spełnia swoją rolę dla środowiska. W centrach handlowych niezawierających nowych rozwiązań przeprowadzane są modernizacje. Galerie prowadzą też liczne akcje i konkursy propagujące ekologiczny styl życia, np. warsztaty tworzenia ekologicznych ozdób oraz konkursy z nagrodami w postaci sadzonek kwiatów. Do ekologicznych działań możemy zaliczyć także ogrzewanie parkingów podziemnych poprzez tłoczenie powietrza z pasażu galerii oraz odzyskiwanie ciepła z wentylacji. Przyjazne dla środowiska procesy wdrażane są w głównej mierze już na etapie konstrukcyjnym inwestycji.
W Japonii znajduje się centrum handlowe, które pełni funkcję zielonego parku. Funkcjonuje jako przestrzeń otwarta, z licznymi roślinami oraz ogrodem na dachu. Jest to niewątpliwe dwa w jednym, ponieważ oprócz zakupów można w takim miejscu odpoczywać i spacerować. Oprócz działań ekologicznych i wdrażania odpowiedniej gospodarki odpadami galerie handlowe powinny podnosić też świadomość odwiedzających klientów. Idealnie, gdyby propagowały przemyślane zakupy, co pomogłoby zmniejszyć nadprodukcję dóbr i szkodliwych odpadów.