Gdy firmy ograniczają wydatki na marketing, konsumenci o nich zapominają

2022-09-27 | 08:00

Wśród niektórych firm panuje przeświadczenie, że kiedy czasy są trudne, należy robić cięcia finansowe, a rozpocząć je od marketingu. Moim zdaniem to ryzykowna i mało efektywna strategia - twierdzi Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu, Blue City.


Rozwój e-handlu, pandemia, wojna na Ukrainie, inflacja i trudna sytuacja gospodarcza – to nowa rzeczywistość  biznesowa, do której po prostu trzeba się przystosować. Poszukiwać i wdrażać nowe rozwiązania tak, aby wzmocnić pozycję centrum handlowego. Podstawą jest weryfikacja grup docelowych i poznanie ich potrzeb.  W dzisiejszym świecie klient jest coraz bardziej świadomy swoich wyborów i coraz bardziej odporny na reklamy. Dlatego konieczne jest wsłuchiwanie się w trendy, obserwacja i badania zachowań oraz potrzeb konsumentów, a także bycie agile, czyli gotowym na szybkie zmiany i dostosowanie się do klientów.

W przypadku centrów handlowych bardzo ważne jest współdziałanie działu marketingu z działem wynajmu. Dobra analiza oczekiwań klientów pozwala stworzyć odpowiednio dobrany tenant-mix, co z kolei przekłada się na to, co mamy do zaoferowania i zakomunikowania naszym klientom. Blue City najczęściej odwiedzane jest przez rodziny z dziećmi oraz młodych singli w wieku 24 – 30 lat. Jednak zaobserwowaliśmy, że coraz częściej naszymi klientami są również młodzi ludzie w wieku 15-24 lata. To powoduje, że musimy działać tak, aby i oni byli zadowoleni z odwiedzin Blue City i chętnie do nas wracali. Stąd w naszym centrum wielu nowych najemców, którzy swoją ofertę kierują do tej grupy wiekowej. Chcąc przyciągnąć ich do centrów handlowych, musimy nauczyć się z nim komunikować, czyli być aktywni na ich ulubionych kanałach w mediach społecznościowych, czyli TikToku, Instagramie, Snapchacie i YouTube oraz korzystać z influencerów, których zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, co w dalszej kolejności przekłada się na sprzedaż.

Niezbędne są regularne kampanie informacyjne. Na przykład w Blue City podczas pandemii komunikację marketingową kierowaliśmy na działania prosprzedażowe, promujące ofertę naszych najemców. Informowaliśmy, że Blue City jest miejscem bezpiecznym i nie ma żadnego powodu, by obawiać się przyjścia. Używając hasła „Mamy to!”, pokazywaliśmy klientom, że w Blue City można zrobić różnorodne zakupy i załatwić wiele spraw. Kiedy można było wreszcie odwiedzać miejsca rozrywki wróciliśmy do kampanii Funtastic Blue City, która była kontynuacją komunikacji sprzed pandemii.

Blue City wyróżnia się niespotykanymi nigdzie indziej „funtastycznymi” atrakcjami dla całej rodziny oraz możliwością zrobienia różnorodnych „funtastycznych” zakupów w miejscach obecnych tylko na terenie centrum. W aktualnej kampanii zwracamy uwagę na to, że Blue City jest miejscem, pełnym pozytywnych emocji – tu się dzieje! Klienci znajdą u nas, czego im potrzeba w codziennym życiu: komfortowe zakupy, jedzenie i szeroki wybór atrakcji oraz rozrywki.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Fot: Blue City Źródło: Blue City

Gdy firmy ograniczają wydatki na marketing, konsumenci o nich zapominają

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.