O 12% do 619 mln zł zwiększyły się w 2016 r. obroty Grupy Redan w porównaniu do poprzedniego roku. W samym grudniu minionego roku skonsolidowane przychody uwzględniające sprzedaż odzieżowej sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej TXM, poprawiły się r./r. o 9% do 74 mln zł. O szczegółach mówi Prezes Zarządu Redan SA. - Bogusz Kruszyński.
Jak mogliby Państwo ocenić bieżący rok i osiągnięte przychody w porównaniu z rokiem poprzednim?
Grupa Redan w grudniu 2016 r. osiągnęła 74 mln zł przychodów, czyli o 9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez dwanaście miesięcy minionego roku obroty wyniosły łącznie 619 mln zł i były wyższe o 12% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. m kw., co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do grudnia 2015 r.
Jak przedstawia się sprzedaż i działania realizowane przez Państwa w sektorze e-commerce?
Sieć dyskontowa TXM w grudniu 2016 r. uzyskała 48 mln zł obrotów, czyli o 20% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 18% r./r. do 1 mln zł. Narastająco w całym 2016 r. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 20% i wyniosły 377 mln zł, w tym kanał e-commerce zapewnił 9 mln zł obrotów (wzrost o 47% r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego 2016 r. liczyła 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. m kw. i była o 28% większa niż na koniec 2015 r.
Czy w ciągu ostatniego roku w segmencie modowym zauważyli Państwo poprawę?
W segmencie modowym grudniowa sprzedaż towarów sięgnęła 26 mln zł i była niższa o 6% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 3% poprawę. W ujęciu narastającym w całym minionym roku sprzedaż segmentu modowego wyniosła 242 mln zł i była o 1% wyższa niż w 2015 r. Z tego sklepy internetowe osiągnęły 12% wzrost do 33 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec 2016 r. miały łączną powierzchnię 41,6 tys. m kw., co oznacza 1% spadek względem grudnia 2015 r.
Jaki nadrzędny cel wyznaczyli sobie Państwo w ubiegłym roku? Czy udało się go osiągnąć?
W sklepach Top Secret w Polsce w grudniu zmniejszyliśmy skalę upustów udzielanych klientom, co z jednej strony zmniejszyło nieco sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku, ale z drugiej strony spowodowało wzrost realizowanej marży handlowej. W perspektywie całego minionego roku głównym celem dla segmentu modowego było właśnie zwiększenie marży handlowej, a nie koniecznie sprzedaży i to udało się osiągnąć przede wszystkim w drugiej połowie roku. Z kolei sieć dyskontowa TXM, będąca głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan, utrzymała w grudniu i całym minionym roku dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i zwiększania powierzchni handlowej.