Grupa Redan w 2016 r. osiągnęła 619 mln zł obrotów

2017-01-16 | 12:02

O 12% do 619 mln zł zwiększyły się w 2016 r. obroty Grupy Redan w porównaniu do poprzedniego roku. W samym grudniu minionego roku skonsolidowane przychody uwzględniające sprzedaż odzieżowej sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej TXM, poprawiły się r./r. o 9% do 74 mln zł. O szczegółach mówi Prezes Zarządu Redan SA. - Bogusz Kruszyński.

Jak mogliby Państwo ocenić bieżący rok i osiągnięte przychody w porównaniu z rokiem poprzednim?

Grupa Redan w grudniu 2016 r. osiągnęła 74 mln zł przychodów, czyli o 9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez dwanaście miesięcy minionego roku obroty wyniosły łącznie 619 mln zł i były wyższe o 12% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. m kw., co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do grudnia 2015 r.

Jak przedstawia się sprzedaż i działania realizowane przez Państwa w sektorze e-commerce?

Sieć dyskontowa TXM w grudniu 2016 r. uzyskała 48 mln zł obrotów, czyli o 20% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 18% r./r. do 1 mln zł. Narastająco w całym 2016 r. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 20% i wyniosły 377 mln zł, w tym kanał e-commerce zapewnił 9 mln zł obrotów (wzrost o 47% r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego 2016 r. liczyła 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. m kw. i była o 28% większa niż na koniec 2015 r.

Czy w ciągu ostatniego roku w segmencie modowym zauważyli Państwo poprawę?

W segmencie modowym grudniowa sprzedaż towarów sięgnęła 26 mln zł i była niższa o 6% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 3% poprawę. W ujęciu narastającym w całym minionym roku sprzedaż segmentu modowego wyniosła 242 mln zł i była o 1% wyższa niż w 2015 r. Z tego sklepy internetowe osiągnęły 12% wzrost do 33 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec 2016 r. miały łączną powierzchnię 41,6 tys. m kw., co oznacza 1% spadek względem grudnia 2015 r.

Jaki nadrzędny cel wyznaczyli sobie Państwo w ubiegłym roku? Czy udało się go osiągnąć?

W sklepach Top Secret w Polsce w grudniu zmniejszyliśmy skalę upustów udzielanych klientom, co z jednej strony zmniejszyło nieco sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku, ale z drugiej strony spowodowało wzrost realizowanej marży handlowej. W perspektywie całego minionego roku głównym celem dla segmentu modowego było właśnie zwiększenie marży handlowej, a nie koniecznie sprzedaży i to udało się osiągnąć przede wszystkim w drugiej połowie roku. Z kolei sieć dyskontowa TXM, będąca głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan, utrzymała w grudniu i całym minionym roku dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i zwiększania powierzchni handlowej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Redan

Grupa Redan w 2016 r. osiągnęła 619 mln zł obrotów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.