Grupa TXM zainwestuje do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce

2017-01-11 | 14:00

W 2017 roku grupa TXM chce zainwestować do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce. Planuje także otwarcie 40–50 sklepów stacjonarnych.

Tegoroczne plany grupy TXM zakładają powstanie 40–50 nowych sklepów stacjonarnych oraz znaczne inwestycje w rozwój segmentu e-commerce. Na ten drugi cel według deklaracji prezesa może trafić nawet 6 mln zł. Zajmująca się handlem odzieżą i wyrobami tekstylnymi spółka liczy także na zdobycie dominującej roli na rynku rumuńskim.

Nasza strategia zakłada, że z jednej strony chcemy budować sieć naziemną, a z drugiej strony chcemy bardzo mocno inwestować w kanał internetowy, który wydaje się być w najbliższym czasie tym kanałem, który będzie naszym głównym motorem wzrostu

- mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Lech Przemieniecki, prezes spółki TXM SA.

W tym roku grupa TXM SA planuje otwarcie około 40–50 sklepów stacjonarnych. Strategia biznesowa zakłada także, że na koniec 2018 roku cała sieć będzie liczyła przeszło 470 obiektów z czego 94 zlokalizowane będą za granicą. Aktualnie poza Polską spółka obecna jest także w Czechach, na Słowacji oraz w Rumunii.

Oprócz wydatków na rozbudowę tradycyjnej sieci sprzedaży TXM planuje spore inwestycje w segmencie e-commerce.

Myślę, że mniej więcej 25–30 proc. środków pozyskanych z oferty publicznej może zostać przeznaczone na rozwój e-commerce’u. Będzie to zdecydowanie jeden z naszych głównych kierunków strategicznych. W planach jest również inwestycja w infrastrukturę logistyczną, ponieważ przy tak dużej sieci potrzebujemy nowoczesnych rozwiązań

– informuje Przemieniecki.

Spółka TXM zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod koniec grudnia 2016 roku, a łączna wartość przeprowadzonej oferty wyniosła 20 mln zł. Oznacza to, że na rozwój segment sprzedaży internetowej może zostać przeznaczone od 5 do 6 mln zł.

Mamy tę wspaniałą okoliczność, że możemy integrować oba kanały, czyli wykorzystywać efekt synergii między kanałem internetowym a naziemnym. 

– przekonuje Przemieniecki.

Utworzony w 2014 roku sklep internetowy TXM24.pl jest największym sklepem dyskontowym w Polsce. Oferta obejmuje przede wszystkim wyroby odzieżowe oraz tekstylne. Klienci sklepu mogą korzystać zarówno z opcji wysyłki z dostawą pod wskazany adres, jak i zamówić produkty z dostawą do paczkomatów lub odebrać je w wybranym sklepie stacjonarnym grupy TXM.

Kiedy wprowadziliśmy odbiór naszych paczek w sklepach stacjonarnych oraz możliwość zamawiania produktów ze sklepów naziemnych przez internet bardzo szybko się okazało, że ponad 20 proc. zamówień jest realizowana właśnie w ten sposób.

– informuje prezes TXM SA.

Choć strategia biznesowa na lata 2016–2018 zakłada także ekspansję terytorialną, to jak wyjaśnia Przemieniecki, spółka TXM w najbliższych miesiącach skupi się na umacnianiu swojej obecnej pozycji niż na ekspansji na kolejne rynki.

W najbliższym czasie nie wejdziemy raczej na nowy rynek. Chcielibyśmy się skupić na tym głównym naszym potencjalnym obszarze, jakim jest Rumunia, ponieważ tam w tej chwili rzeczywiście jest to moment, który chcemy złapać i spróbować zdobyć tam pozycję wiodącą. Ale oczywiście nie wykluczamy tego, że będziemy budować ekspansję dalej

– kończy.

Według danych przed audytem w okresie I–III kwartał 2016 roku grupa TXM miała blisko 260 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 19,8 proc. rdr.), natomiast zysk netto wyniósł ponad 4,68 mln zł (wobec 7,41 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej). Po przeprowadzeniu IPO głównym akcjonariuszem posiadającym 68 proc. udziałów w spółce pozostała grupa Redan.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: AI Newseria

Zobacz także

Grupa TXM zainwestuje do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.