W ciągu sześciu miesięcy działalności Galerię Świdnicką odwiedziło blisko 2 miliony klientów. Biorąc pod uwagę wielkość Świdnicy, liczącej 60 tys. mieszkańców, zainteresowanie galerią wśród klientów, utrzymujące się na tak wysokim poziomie, jest potwierdzeniem trafności tej inwestycji. Zasięg oddziaływania centrum handlowego sięga całego regionu świdnickiego. Ponieważ Galeria Świdnicka nie jest jedynym obiektem handlowym w regionie (konkuruje z dużym centrum handlowym w jednym z sąsiednich miast oraz największą galerią handlową na Dolnym Śląsku), tym bardziej jesteśmy zadowoleni z osiąganych wyników. Świdnicę często odwiedzają goście zza granicy, zwiedzając umieszczony na liście UNESCO Kościół Pokoju i zabytkowe centrum miasta. Galeria Świdnicka położona jest w śródmieściu, przy głównych szlakach spacerowych. Jej lokalizacja przyczynia się do tego, że zagraniczni turyści często tam zaglądają, by zrobić zakupy.
Dobór najemców Galerii Świdnickiej był bardzo przemyślany. Staraliśmy się dostosować tenant mix zarówno do trendów panujących na rynku, jak również preferencji naszych klientów. W związku z tym, że Galeria Świdnicka nie jest jedynym obiektem handlowym w regionie, proponowana przez nas oferta handlowa musi być szczególnie atrakcyjna. Obecnie wśród najemców znajdują się marki odzieżowe – z modą sportową, elegancką, czy młodzieżową, obuwnicze, drogerie, supermarket oraz sklepy: jubilerskie, RTV i AGD. Klienci korzystają tutaj również z oferty gastronomicznej, centrum fitness i kina Cinema3D.
W Galerii Świdnickiej można nie tylko zrobić zakupy, ale również spędzić swój wolny czas. Naszym klientom dajemy możliwość wyjścia do czterosalowego multipleksu kinowego Cinema3D – co wcześniej w Świdnicy nie było możliwe – czy korzystania z usług centrum fitness. Odwiedzający galerię mogą również zjeść obiad między innymi we włoskiej restauracji Siciliano, tureckiej Efez, Broaster Chicken, 123 Super Smaki czy napić się kawy w Choice i Cafe. Do przebywania w galerii zachęcają również koncerty oraz częste i zaskakujące eventy pełne nagród dla klientów.
Galeria Świdnicka tętni życiem! Pierwsze konkursy wystartowały jeszcze przed jej otwarciem. Razem z internautami z całego regionu szukaliśmy z powodzeniem nazwy dla ulicy, przy której stoi centrum. Później – także przed otwarciem – zaprosiliśmy do zrobienia ekskluzywnego fotoreportażu z ostatnich przygotowań przez otwarciem. Photo Day cieszył się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców! Od samego początku ważne są dla nas relacje z lokalną społecznością i współpraca z artystami z naszego regionu, dlatego w kwietniu klienci w przerwie między zakupami mieli okazję posłuchać jazzu na żywo w ramach 19. edycji Międzynarodowych Świdnickich Nocy Jazzowych. Organizowany był również casting na miss powiatu świdnickiego i dzierżoniowskiego, którego finalistki przeszły do kolejnego etapu – wyborów Miss Wrocławia 2012 i Miss Wrocławia Nastolatek 2012. W czerwcu natomiast kino Cinema 3D było wspólnie z miastem Świdnica organizatorem 5 Festiwalu Reżyserii Filmowej. Nasza galeria gościła największe sławy polskiego kina. Nagrodę za całokształt pracy reżyserskiej otrzymał Kazimierz Kutz. Z kolei podczas Euro 2012 nasz mulipleks transmitował mecze na żywo. Galeria zaprosiła już na pokazy mody i badania lekarskie, prezentowała dokonania zespołów artystycznych i przeprowadzała charytatywne akcje na rzecz dziecięcego hospicjum. Odważni mogli ścigać się z rajdowcem Kajetanem Kajetanowiczem i otrzymać autograf gościa specjalnego centrum – Maryli Rodowicz. Jak pokazują powyższe przykłady staramy się, aby każdy znalazł coś dla siebie.
W przypadku Galerii Świdnickiej świetnie sprawdziły się akcje bezpośrednio angażujące mieszkańców, dzięki którym od początku zaczęliśmy budować z nimi bliskie relacje. W ramach działań promocyjnych dla galerii przeprowadzaliśmy regionalny internetowy konkurs na nazwę ulicy, przy której znajduje się galeria, oraz konkurs na fotoreportaż z ostatnich dni przed otwarciem. Razem z władzami miasta uroczyście otworzyliśmy ulicę oraz regularnie informowaliśmy media o postępie prac budowlanych i nowych najemcach. Przeprowadziliśmy także akcję informacyjną o nowych miejscach pracy, które powstały w Galerii Świdnickiej. Działania te wsparła szeroka kampania reklamowa prowadzona w Internecie, na tradycyjnych nośnikach oraz kampania mobilna i akcje ambientowe. Oczywiście, tak jak w pozostałych centrach Rank Progress, świdniczanie mogą liczyć również na ciekawe eventy. Celem wszelkich prowadzonych przez nas działań, bez względu na zastosowane narzędzia, jest stworzenie takiego centrum handlowego, które będzie przyjazne dla swoich klientów, idealne dla całej rodziny oraz odpowiadające na potrzeby określonego rynku i jego mieszkańców.
Biorąc pod uwagę wielkość Świdnicy, liczącej 60 tys. mieszkańców, zainteresowanie galerią wśród klientów, utrzymujące się na tak wysokim poziomie, przechodzi nasze najśmielsze oczekiwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, tym bardziej, że Galeria Świdnicka nie jest jedynym obiektem handlowym w regionie – konkuruje z dużym centrum handlowym w jednym z sąsiednich miast oraz największym parkiem handlowym na Dolnym Śląsku w nieodległych Bielanach Wrocławskich. Mamy nadzieję, że popularność centrum utrzyma się na równie wysokim poziomie, jak dotychczas.
Staramy się na bieżąco rozmawiać z naszymi najemcami, pytać ich o zadowolenie z użytkowania lokali, odwiedzalność, klientów. Lista najemców systematycznie się powiększa, co wskazuje na to, że obecność w Galerii Świdnickiej jest dla nich atrakcyjna. Ostatnio ofertę handlową centrum wzbogacili: Home&you – salon oferujący klientom produkty związane z wyposażeniem wnętrz, Jupi Park – wyjątkowa sala zabaw dla dzieci oraz Top Secret – marka, której kolekcje są nowoczesne, odważne i zgodne z najnowszymi trendami.
Już wkrótce otworzymy w Galerii Świdnickiej dużą sieciową perfumerię. Przygotowywane są także kolejne zaskakujące akcje promocyjne. Nasz plan marketingowy opracowywany jest w ścisłej współpracy z najemcami, tak aby prowadzone działania były jak najbardziej skuteczne, a centrum handlowe nadal cieszyło się wysokim zainteresowaniem wśród mieszkańców regionu.
Tagi: