Dzisiaj oczekuje się od managerów wszechstronnych umiejętności i elastyczności. Istotne jest, aby rozumieli działanie nowych technologii oraz narzędzi do PR i się tego nie bali. Bo ich wykorzystanie jest konieczne w obecnym świecie - podkreśla Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.
iznes jest także ściśle związany z legislacją. W ostatnim czasie mamy wiele pomysłów na nowe prawo dot. właśnie handlu. Dlatego istotna jest świadomość tego i działania public affairs.
Handel boryka się obecnie z brakiem pracowników. To też jest zadanie dla managerów. Powinni oni umiejętnie wybierać personel i go zatrzymywać. Mają kierować działaniami podwładnych, a także ich motywować i dbać o rozwój. Pracownicy powinni czuć się potrzebni i chcieć zostać dłużej, co pozwoliłoby zmniejszyć rotację.
Oczywiście warto się także nieustannie edukować, a najlepiej, kiedy szkoła ma ścisły związek nie tylko z teorią, ale i z praktyką. W październiku tego roku w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej odbyła się inauguracja roku akademickiego już trzeciej edycji studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Studia te skierowane są do przedsiębiorców zrzeszonych w ramach sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash. To pierwsze tego typu specjalistyczne studia w Polsce. Patronem tego przedsięwzięcia jest Polska Izba Handlu. Brakowało dotychczas tego typu studiów, a kształcenie w tym zakresie jest bardzo potrzebne na rynku pracy. Słuchacze będą zdobywać kwalifikacje, które z pewnością wykorzystają w prowadzonych przez siebie firmach – od razu zweryfikują teorię z praktyką. Taka forma edukacji to słuszne posunięcie, zwłaszcza gdy firma organizuje studia, podczas których poruszane są rzeczowe zagadnienia, przydatne w zarządzaniu własnym biznesem.