Handel to relacje, a jego dźwignią jest reklama

2022-10-21 | 08:00

Myślę, że handel to relacje, a jego dźwignią jest reklama, rozumiana jako skuteczna, dwustronna komunikacja. To się akurat nie zmieniło od wieków, chociaż to prawda oczywista, że świat się zmienia, że my się zmieniamy - podkreśla Agnieszka Maszewska, Szefowa Komunikacji i Marketingu w Jet Line.


Ale rzeczywiście ostatnie dwa i pół roku, to arena niekończących się zmian, takiego kalibru, jakiego nie spodziewaliśmy się przeżywać. Możemy być jednak pewni, że zmian nie unikniemy także w przyszłości, więc lepiej się na nie otworzyć. Zmiany w świecie pociągają za sobą zmiany w zachowaniu konsumentów, a te wymuszają zmiany w komunikowacji na polu marka - konsument. To ciągły i żywy proces.

Właśnie w otwartości na zmiany i na różnorodność dróg widziałabym jedną z najważniejszych kompetencji marketerów. Kiedy pomyślimy o podziałach społecznych, oczekiwaniach, prawach i obowiązkach, o zajmowaniu stanowisk i wyrażaniu opinii, także przez marki - widać wielość i polaryzację postaw. Widać także gotowość do zmian i odpowiedzialność za ich skutki. Różnorodność i polaryzację postaw widać również w komunikacji out of home. Marki są widoczne na ulicach, zabierają głos w różnych sprawach, a ludziom się to podoba, albo nie. Z perspektywy nas - ludzi od komunikacji w przestrzeni, ważne jest, czy i co może, musi lub powinien robić outdoor. Aktywność marek jest bowiem ważnym trendem, zaś wyzwaniem znaleźć odpowiedź na pytanie: jak można zastosować komunikację out of home, klasyczny i cyfrowy outdoor, w zaangażowanej komunikacji?

Mówi się, że budżety marketingowe bywają pierwszymi w kolejce do redukowania, gdy na horyzoncie inne wyzwania. Jednocześnie wszyscy chyba też wiemy, jak bardzo bywa to nieopłacalne długofalowo. Ale to prawda, że nakłady na marketing się zmieniają, tak samo jak wszystko inne. Zamrożone na początku pandemii kampanii wystartowały na nowo, gdy na ulicach pojawili się ludzie. Dla nas, firmy out of home, był to bardzo trudny czas. Z drugiej strony świetnie rozumieliśmy powody, dla których marketerzy przenosili kampanie. Ale też wiemy, jak skuteczne i dobrze były widoczne te akcje, które mimo pandemii normalnie odbywały się na billboardach czy ekranach.

Niezmiennie bardzo ważna jest wiarygodność, konsekwencja w działaniu i zwracanie uwagi na potrzeby odbiorców. Jeśli nie wiemy, czego potrzebują, zapytajmy – a gdy już soę dowiemy, weźmy to pod uwagę. Wydaje się, że teraz jednym z największych wyzwań galerii jest budowanie lojalności na nowo, ponowne przyzwyczajenie klientów do bezpiecznych i owocnych wizyt w centrach handlowych. Uważam, że jako klienci jesteśmy gotowi wrócić, że tęskniliśmy za doświadczeniami zakupowymi i chętnie pojawiamy się w znanych sobie miejscach, natomiast potrzebujemy dobrych powodów do zakupów stacjonarnych. Jakość oferty handlowej, rozrywkowej i usługowej, wygodny i nieodpłatny parking, restauracje i eventy to podstawa. Dalej jest sztuka komunikacji.

Jesteśmy wieloletnim partnerem sieci, centrów i galerii handlowych w doradzaniu i dostarczaniu usług i rozwiązań marketingowych oraz komunikacyjnych. Doskonale wiemy, że powinny być przede wszystkim skuteczne - efektywnie docierać z informacją do określonych grup ludzi. Niezmiennym zadaniem komunikacji out of home jest wspieranie centrów i galerii w opowiadaniu ich historii, w dotarciu z nimi do ludzi. Outdoor też się zmienia, dostosowuje się i swoje narzędzia do potrzeb, preferencji i wygody odbiorców. Jest zawsze tam, gdzie poza domem są ludzie. Na przykład - gdy są właśnie w drodze na zakupy.

Tagi: Agnieszka Maszewska Jet Line
Oceń artykuł:

Fot: Jet Line Źródło: Jet Line

Handel to relacje, a jego dźwignią jest reklama

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.