Hanna Petters, Agora Bytom: Bytom zdobył tytuł najmilszego miasta, nie mogliśmy pozwolić, aby to się zmieniło

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-08-22 | 08:00

Ambitny Amadeusz, Atrakcyjny Antonio, Aktywna Alicja i Awangardowa Andżelika - to oni stworzyli Drużynę, która zmieniała rzeczywistość. Drużyna A pomagała mieszkańcom Bytomia przez cały lipiec. Oto, jak akcję Agory Bytom komentuje Hanna Petters, marketing manager Agory Bytom.

Drużyna A na ulicach Bytomia to bardzo oryginalna inicjatywa, z takiego rozwiązania nie korzystała dotąd żadna inna galeria handlowa w Polsce. Skąd wziął się ten pomysł?

Chcieliśmy zrobić coś dobrego dla miasta. Atrakcyjny Antonio, Awangardowa Andżelika, Ambitny Amadeusz i Aktywna Alicja mieli za zadanie pokazać, że już odrobina życzliwości wystarczy, żeby dzień był lepszy. I tak też się stało. Agora Bytom jest ważnym miejscem dla lokalnej społeczności. Mieszkańcy przychodzą tu na zakupy, do kina, ale też, aby spotkać się z przyjaciółmi czy obejrzeć wystawę. Tworząc Drużynę A chcieliśmy podziękować im za wspólnie spędzone chwile i pokazać, że nie trzeba wiele, aby sprawić komuś radość.

Czy było to pierwsze tego typu działanie podjęte przez Agorę Bytom?

Tak. Drużyna A po raz pierwszy działała w Bytomiu. Jednak już wcześniej organizowaliśmy akcje aktywizujące mieszkańców miasta, które odbywały się poza siedzibą galerii. Jednym z działań ambientowych było stworzenie  przystanku kinowego, gdzie zamiast zwykłych ławek ustawiliśmy wygodne fotele. Przygotowaliśmy również kawiarniany stolik z kawą i herbatą dla przechodniów. W ubiegłym roku jako pierwsza galeria w Polsce przeprowadziliśmy loterię Agora Szuka Lokatora, w której nagrodą główną było mieszkanie. W ramach tej akcji zorganizowaliśmy event Drzwi Otwarte, dzięki czemu zainteresowani mogli na żywo zobaczyć, o co tak naprawdę toczy się walka. Drużyna A jest kolejnym i z pewnością nie ostatnim wyjątkowym projektem zorganizowanym przez Agorę w Bytomiu.

Jaki był cel tej akcji?

Celem akcji było sprawienie, aby w Bytomiu zagościło więcej pozytywnych emocji. Ponadto Bytom zdobył tytuł najmilszego miasta w Polsce. Nie mogliśmy pozwolić, aby to się zmieniło.

Komu i w jaki sposób pomagała Drużyna A?

Drużyna A pomagała wszystkim, których spotkała na swojej drodze. Paniom rozdawała kwiaty, wytrwałym panom koszulki Śląskiego Mistrza Cierpliwości, a dzieciom w przedszkolach zdrowe mleko. Dobre uczynki nie ominęły też czworonogów. Podczas upałów mogły one liczyć na  miskę orzeźwiającej wody. Bytomscy pomocnicy każdego dnia w inny sposób sprawiali radość mieszkańcom. Długo mogłabym wymieniać, ile dobrych uczynków udało im się zrealizować. Na pewno warto wspomnieć, że ich pomoc nie ominęła tych, którzy na co dzień dbają o bezpieczeństwo w Bytomiu, czyli policjantów i strażaków. Zagościli też z wizytą w urzędzie miasta i dodawali energii pracownikom biurowym w całym mieście.

Jak na pomoc  Atrakcyjnego Antonia, Awangardowej Andżeliki, Ambitnego Amadeusza i Aktywnej Alicji reagowali mieszkańcy Bytomia?

Reakcje mieszkańców od pierwszego dnia akcji były pozytywne. Drużyna A wyróżniała się kolorowymi strojami, które  przykuwały uwagę każdego przechodnia.  Po kilku dniach działalności bytomskich pomocników mieszkańcy sami zaczęli pytać, gdzie zaskoczą ich kolejnego dnia i co jeszcze przygotowali. Z dnia na dzień Bytom coraz bardziej się uśmiechał, a entuzjazm mieszkańców widoczny był od pierwszego dobrego uczynku Drużyny A. Do tej pory w mieście czuje się dobre emocje.

Która z postaci cieszyła się największą sympatią i dlaczego?

Każdy z pomocników był zupełnie inny i pomagał na swój sposób. Antonio wywabiał kobiety z opresji, Alicja podejmowała każde stawiane przed nią wyzwanie, Amadeusz zaskakiwał swoją ambicją, a Andżelika była autorem niekonwencjonalnych pomysłów. Z relacji mieszkańców wiemy, że wszystkie postacie cieszyły się sympatią. Choć pewnie Paniom obdarowanym kwiatami szczególnie przypadli do gustu Arakcyjny Antonio i Ambitny Amadeusz.

Które z działań były najlepiej odbierane przez mieszkańców Bytomia?

Większość działań z pewnością zaskoczyła bytomian. Parasole rozdawane podczas deszczu były strzałem w dziesiątkę. Jeden z mieszkańców powiedział, że czekał na taką akcję od dawna. Do najbardziej spontanicznej akcji należała wizyta na miejskim basenie, gdzie członkowie Drużyny A wskoczyli do wody i bawili się razem z mieszkańcami. A kiedy wszyscy już myśleli, że na pomoc Alicji, Amadeusza, Antonia i Andżeliki mogą liczyć jedynie ludzie, oni pojawili się z miskami i wodą dla bytomskich psów. Dzięki tym zaskakującym momentom mieszkańcy jeszcze lepiej odbierali całe przedsięwzięcie.

Akcja była także wspierana działaniami na portalu Facebook i YouTube. Czy posiadacie Państwo statystyki, które zobrazują skalę promocji Drużyny A?

Oczywiście akcję wspieraliśmy również w Internecie. Naszym głównym celem było zachęcanie użytkowników do obejrzenia filmów, które prezentowały działania Drużyny A. Nagrania pojawiały się regularnie co kilka dni na profilu Agory w serwisie YouTube. Korzystaliśmy z różnych narzędzi reklamowych. Dzięki kompleksowym działaniom w Internecie udało nam się uzyskać do tej pory ok 15 000 wyświetleń filmu. Dodatkowo, również przy współpracy z innymi bytomskimi profilami na Facebooku organizowaliśmy konkursy z nagrodami i na bieżąco informowaliśmy o poczynaniach naszych pomocników.

Czy planujecie Państwo w przyszłości podobne inicjatywy lub może kontynuację aktywności Drużyny A?

Wstępnie możemy powiedzieć, że planujemy kolejne tego typu działania. Nie chcemy jeszcze zdradzać, kiedy i w jakiej formie, ale na pewno Agora Bytom jeszcze nieraz zaskoczy mieszkańców. Drużyna A działała spontanicznie. Na tym też polegał jej sukces. Mieszkańcy mieli spodziewać się niespodziewanego. Dlatego szczegóły kolejnych akcji na razie pozostaną w tajemnicy.

 

Oceń artykuł:

Hanna Petters, Agora Bytom: Bytom zdobył tytuł najmilszego miasta, nie mogliśmy pozwolić, aby to się zmieniło

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.