Hejt pozostawiony bez reakcji może spowodować efekt kuli śnieżnej

2019-11-28 | 09:00

W Polsce hejt rozprzestrzenia się szczególnie w social mediach oraz na forach internetowych, gdzie internauci chętnie wyrażają swoje opinie. Hejt jest następstwem możliwości, jakie dostaliśmy wraz z rozwojem mediów społecznościowych oraz portali plotkarskich. Internauci oswoili się z faktem, że niemal pod każdym artykułem w sieci mogą zostawić anonimowy komentarz i często w przypływie emocji korzystają z tego przywileju. Co więcej, mamy do czynienia z coraz większą tabloidyzacją mediów, które serwują nam treści prowokujące do emocjonalnych reakcji. Przyczyną hejtu może być także lęk przed nieznanym. Jako firma oferująca gotowy biznes wiemy, jak ważne jest edukowanie społeczności zgromadzonej wokół naszej marki. Dzięki temu nasi odbiorcy mają poczucie, że gramy z nimi w otwarte karty - uważa Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży.

Podstawą komunikacji w naszej firmie jest dialog. Warto go podejmować w przypadku, gdy mamy partnera do dyskusji. Należy pamiętać, że celem hejtera jest przede wszystkim sprowokowanie, dlatego reakcję należy dostosować do konkretnej sytuacji. Rzeczowo odpowiadamy na komentarze, z których naszym zdaniem ma szansę wywiązać się wartościowa dyskusja. Komentarze, które naruszają regulamin serwisu i obrażają członków społeczności, moderujemy lub pozostawiamy bez odpowiedzi – to często zniechęca autora do dalszych ataków. Społeczność dość szybko weryfikuje wiarygodność użytkownika i często zostawia swoją odpowiedź, a jak wiadomo, najlepszą rekomendacją jest zadowolony Klient. Ważne jest także, żeby poprzez rozpowszechnianie rzetelnych informacji kreować wiarygodny wizerunek firmy i podkreślać obszary, w których ma ona przewagę nad konkurencją. Zarówno w sieci, jaki poza nią, nie mamy niczego do ukrycia.

W komunikacji z hejterami przede wszystkim spróbujmy zrozumieć, czym spowodowana jest pozostawiona opinia. Okazuje się często, że osoba hejtująca ofertę czy markę jej nie zna i kieruje się negatywnymi doświadczeniami, które wynikają z kontaktu z inną, w jego mniemaniu podobną, ofertą lub marką. Wtedy próbujmy edukować. Hejt pozostawiony bez reakcji jest później widoczny przez wiele lat w wyszukiwarce i może rzutować na wizerunek firmy. Potencjalny zainteresowany nie musi przecież wiedzieć, że dana opinia jest nieprawdziwa, za to z pewnością wzbudzi w nim wątpliwości, co w dalszej perspektywie może wpłynąć na efektywność sprzedaży. Emocjonalne wpisy hejtujących bardzo często nie mają nic wspólnego z konstruktywną krytyką, dlatego można z nimi wygrać rzeczowymi argumentami. Należy pamiętać, że krzywdzący komentarz pozostawiony bez odzewu może spowodować efekt kuli śnieżnej i prowokować kolejnych internautów do wyrażania w podobny sposób swoich opinii w sieci.

Tagi: Lodolandia Marcin Olesiak
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Zobacz także

Hejt pozostawiony bez reakcji może spowodować efekt kuli śnieżnej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.