Państwa pierwszy sklep został otwarty w 2012 roku w CH Gemini Park w Tarnowie. Skąd pomysł na tego rodzaju biznes?
Pomysł narodził się z obserwacji rynku telefonii komórkowej w Polsce i na świecie, który od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie. Posiadanie jednego lub kilku telefonów stało się w naszym kraju standardem. Nieustająco pojawiają się nowe technologie i trendy. To powoduje zwiększenie zapotrzebowania na akcesoria do tego typu urządzeń oraz na możliwość ich naprawy. Rosnące możliwości sieci komórkowych spowodowały zwiększenie zakresu korzystania z telefonu. Coraz częściej stają się one narzędziem pracy, umożliwiają mikropłatności, czy też traktowane są jako narzędzia rozrywki poprzez dostęp do różnego rodzaju serwisów rozrywkowych czy społecznościowych oraz użytecznych aplikacji. W efekcie szybkiego rozwoju nowych technologii telefon stał się z jednej strony najbardziej osobistym, z drugiej najbardziej uniwersalnym urządzeniem, z jakiego na co dzień korzystamy. Będąc świadomym rozwoju nowych technologii, telefonów, smartfonów, wyszliśmy z ofertą ich sprzedaży i urozmaicenia design′u.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozwój swojej sieci w centrach i galeriach handlowych?
Sklepy telakces.com powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Galerie stanowią obecnie nieodłączny element miasta. Skupiają w sobie silne marki, pełnią funkcje handlowe, rozrywkowe, dostarczają szeroki wybór produktów i usług. Stały się także miejscem spotkań towarzyskich, zapewniającym wiele ciekawych atrakcji i doznań. Przy okazji zakupów można odwiedzić fryzjera, założyć konto w banku, zbadać wzrok czy dorobić klucze. Kompleksowa i nowoczesna oferta a także modna, interesująca architektura przyciąga do centrów handlowych mnóstwo ludzi. A dla nas klientem jest każdy z nich, ponieważ niemal każdy w dzisiejszych czasach posiada telefon. To wszystko są czynniki przemawiające na korzyść tego typu obiektów.
Jak postrzegają Państwo swoją rolę wśród najemców galerii czy centrum handlowego? Czy warunkiem koniecznym, aby otworzyli Państwo swoje stoisko w centrum czy galerii jest obecność jednego z operatorów telefonii komórkowej?
Ze względu na to, że oferujemy produkty użyteczne dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych, naszą obecność w galeriach handlowych uważam za niezbędną. Stanowi ona doskonałe uzupełnienie kompleksowej oferty galerii. Oczywiście obecność operatorów komórkowych jest bardzo mile widziana, jednak nie uzależniamy od tego swoich decyzji dotyczących wyboru lokalizacji.
Jak oceniają Państwo poziom stawek
czynszów w galeriach i centrach handlowych?
Stawki czynszów są uzależnione od
miasta, wielkości obiektu oraz konkretnej już lokalizacji w galerii
handlowej. Są one wysokie w porównaniu z innymi miejscami handlowymi,
jednak w większości przypadków całkowicie tego warte. Współpraca z
przedstawicielami galerii układa się pomyślnie. W miarę jak firma
telakces.com staje się znana zarządcy dostrzegają potrzebę posiadania
naszego sklepu we własnej galerii.
Na jakich zasadach otwierają Państwo swoje placówki?
Firma telakces.com działa tylko i wyłącznie w oparciu o model franczyzowy. Taka forma działalności pozwala na szybki rozwój i ekspansję sieci w kolejnych lokalizacjach; ujednolicenie wizerunku tego typu punktów i budowanie zaufania dzięki zintegrowanym działaniom marketingowym. Pozwala nam to dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów przy współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.
Czym kierują się Państwo podczas wyboru lokalizacji?
Wybierając konkretne lokalizacje kierujemy się przede wszystkim ich atrakcyjnością oraz bogatą i wszechstronną ofertą handlową. Współpracujemy z najlepszymi, prestiżowymi galeriami i centrami handlowymi, które dzięki pomysłowi na siebie i konsekwentnie kreowanemu wizerunkowi przyciągają klientów oferując im interesujące i angażujące akcje promocyjne. A tych w naprawdę wielu miejscach nie brakuje.
Na co w szczególności zwracają uwagę Państwa klienci podczas zakupów? Jakie funkcje/opcje powinien posiadać telefon, aby został zauważony przez klienta wśród całej oferty?
Klienci kierują się oczywiście osobistymi preferencjami. Dla jednych istotny jest najnowszy model topowego telefonu, dla innych prostota w obsłudze. Jedni w żadnym przypadku nie kupią czarnego telefonu, inni chcą taki, jaki widzieli u koleżanki z pracy. Aparat dobrej jakości, czy odtwarzacz mp3 są wbudowane we właściwie wszystkie nowe telefony, dlatego nie są one już jedynym wyznacznikiem kupna. Oczywiście mamy wielu klientów, którzy zupełnie nie kierują się modą, ani żadnym obowiązującym trendem i nabywają telefon starszej generacji, który ma im służyć przede wszystkim do dzwonienia, ma mieć trwałą baterią i być odporny na uszkodzenia. Ale to przy okazji. Głównym obszarem działalności telakces.com jest sprzedaż design′erskich akcesoriów do telefonów: oferujemy bogatą gamę kolorystyczną etui z rozmaitych materiałów (ekoskóra, silikon, skóra naturalna) trafiającą w najbardziej wyrafinowane gusta. Niejednokrotnie jest to 40-50 produktów do jednego modelu telefonu. To, co nas odróżnia od konkurencji to przede wszystkim ogromna różnorodność produktów, które czynią telefon bardziej spersonalizowanym, w zależności od preferencji staje się on elegancki, młodzieżowy, kobiecy, stylowy, biznesowy. 90% sprzedaży ilościowo, to sprzedaż właśnie futerałów.
Ze względu na charakter działalności Państwa firmy, potencjalnym partnerem może okazać się operator telefonii komórkowej. Czy taka kooperacja pomiędzy punktami sprzedaży telefonów komórkowych oraz akcesoriów będzie Pani zdaniem zyskiwać na popularności, a może jest po prostu konieczna?
Nasze oferty się doskonale uzupełniają. Ta kooperacja jest naturalnym stanem rzeczy – gdy klient podpisze umowę z operatorem i w ramach umowy dostanie telefon często pierwsze kroki kieruje do nas po zakup odpowiedniego etui, czy ładowarki samochodowej. Nie wykluczamy, że w przyszłości nawiążemy współpracę na poziomie handlowym z jednym z ogólnopolskich operatorów przy np. sprzedaży limitowanej edycji telefonów i dedykowanej im serii akcesoriów. Szczególnie jesteśmy zainteresowani współpracą przy sprzedaży oferty prepaid, która nie jest tak rozwinięta w Polsce jak na rynkach zachodnich.