Ilona Kaczmarska, telakces.com: Galerie stanowią obecnie nieodłączny element miasta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-18 | 08:00

Rozwój nowych technologii w Polsce prowadzi do zwiększonego zainteresowania telefonami komórkowymi, a w szczególności ich dodatkowymi funkcjami. Wzrastający popyt na smartfony wpływa z kolei na pojawianie się na rynku nowych konceptów sprzedaży, takich jak np. telakces.com, którego działalność obejmuje sprzedaż telefonów komórkowych i smartfonów, sprzedaż akcesoriów GSM oraz serwis pogwarancyjny. Firma otworzyła swój pierwszy sklep w 2012 r. i na chwilę obecną dysponuje już siecią ponad 30 punktów handlowych. O rozwoju sieci mówi Ilona Kaczmarska, dyrektor ds. marketingu.

Państwa pierwszy sklep został otwarty w 2012 roku w CH Gemini Park w Tarnowie. Skąd pomysł na tego rodzaju biznes?

Pomysł narodził się z obserwacji rynku telefonii komórkowej w Polsce i na świecie, który od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie. Posiadanie jednego lub kilku telefonów stało się w naszym kraju standardem. Nieustająco pojawiają się nowe technologie i trendy. To powoduje zwiększenie zapotrzebowania na akcesoria do tego typu urządzeń oraz na możliwość ich naprawy. Rosnące możliwości sieci komórkowych spowodowały zwiększenie zakresu korzystania z telefonu. Coraz częściej stają się one narzędziem pracy, umożliwiają mikropłatności, czy też traktowane są jako narzędzia rozrywki poprzez dostęp do różnego rodzaju serwisów rozrywkowych czy społecznościowych oraz użytecznych aplikacji. W efekcie szybkiego rozwoju nowych technologii telefon stał się z jednej strony najbardziej osobistym, z drugiej najbardziej uniwersalnym urządzeniem, z jakiego na co dzień korzystamy. Będąc świadomym rozwoju nowych technologii, telefonów, smartfonów, wyszliśmy z ofertą ich sprzedaży i urozmaicenia design′u.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozwój swojej sieci w centrach i galeriach handlowych?

Sklepy telakces.com powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Galerie stanowią obecnie nieodłączny element miasta. Skupiają w sobie silne marki, pełnią funkcje handlowe, rozrywkowe, dostarczają szeroki wybór produktów i usług. Stały się także miejscem spotkań towarzyskich, zapewniającym wiele ciekawych atrakcji i doznań. Przy okazji zakupów można odwiedzić fryzjera, założyć konto w banku, zbadać wzrok czy dorobić klucze. Kompleksowa i nowoczesna oferta a także modna, interesująca architektura przyciąga do centrów handlowych mnóstwo ludzi. A dla nas klientem jest każdy z nich, ponieważ niemal każdy w dzisiejszych czasach posiada telefon. To wszystko są czynniki przemawiające na korzyść tego typu obiektów.

Jak postrzegają Państwo swoją rolę wśród najemców galerii czy centrum handlowego? Czy warunkiem koniecznym, aby otworzyli Państwo swoje stoisko w centrum czy galerii jest obecność jednego z operatorów telefonii komórkowej?

Ze względu na to, że oferujemy produkty użyteczne dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych, naszą obecność w galeriach handlowych uważam za niezbędną. Stanowi ona doskonałe uzupełnienie kompleksowej oferty galerii. Oczywiście obecność operatorów komórkowych jest bardzo mile widziana, jednak nie uzależniamy od tego swoich decyzji dotyczących wyboru lokalizacji.

Jak oceniają Państwo poziom stawek czynszów w galeriach i centrach handlowych?

Stawki czynszów są uzależnione od miasta, wielkości obiektu oraz konkretnej już lokalizacji w galerii handlowej. Są one wysokie w porównaniu z innymi miejscami handlowymi, jednak w większości przypadków całkowicie tego warte. Współpraca z przedstawicielami galerii układa się pomyślnie. W miarę jak firma telakces.com staje się znana zarządcy dostrzegają potrzebę posiadania naszego sklepu we własnej galerii.

Na jakich zasadach otwierają Państwo swoje placówki?

Firma telakces.com działa tylko i wyłącznie w oparciu o model franczyzowy. Taka forma działalności pozwala na szybki rozwój i ekspansję sieci w kolejnych lokalizacjach; ujednolicenie wizerunku tego typu punktów i budowanie zaufania dzięki zintegrowanym działaniom  marketingowym. Pozwala nam to dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów przy współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.

Czym kierują się Państwo podczas wyboru lokalizacji?

Wybierając konkretne lokalizacje kierujemy się przede wszystkim ich atrakcyjnością oraz bogatą i wszechstronną ofertą handlową. Współpracujemy z najlepszymi, prestiżowymi galeriami i centrami handlowymi, które dzięki pomysłowi na siebie i konsekwentnie kreowanemu wizerunkowi przyciągają  klientów oferując im interesujące i angażujące akcje promocyjne. A tych w naprawdę wielu miejscach nie brakuje.

Na co w szczególności zwracają uwagę Państwa klienci podczas zakupów? Jakie funkcje/opcje powinien posiadać telefon, aby został zauważony przez klienta wśród całej oferty?

Klienci kierują się oczywiście osobistymi preferencjami. Dla jednych istotny jest najnowszy model topowego telefonu, dla innych prostota w obsłudze. Jedni w żadnym przypadku nie kupią czarnego telefonu, inni chcą taki, jaki widzieli u koleżanki z pracy. Aparat dobrej jakości, czy odtwarzacz mp3 są wbudowane we właściwie wszystkie nowe telefony, dlatego nie są one  już jedynym wyznacznikiem kupna. Oczywiście mamy wielu klientów, którzy zupełnie nie kierują się modą, ani żadnym obowiązującym trendem i nabywają telefon starszej generacji, który ma im służyć przede wszystkim do dzwonienia, ma mieć trwałą baterią i być odporny na uszkodzenia. Ale to przy okazji. Głównym obszarem działalności telakces.com jest sprzedaż design′erskich akcesoriów do telefonów: oferujemy bogatą gamę kolorystyczną etui z rozmaitych materiałów (ekoskóra, silikon, skóra naturalna) trafiającą w najbardziej wyrafinowane gusta. Niejednokrotnie jest to 40-50 produktów do jednego modelu telefonu. To, co nas odróżnia od konkurencji to przede wszystkim ogromna różnorodność produktów, które czynią telefon bardziej spersonalizowanym, w zależności od preferencji staje się on elegancki, młodzieżowy, kobiecy, stylowy, biznesowy. 90% sprzedaży ilościowo, to sprzedaż właśnie futerałów.

Ze względu na charakter działalności Państwa firmy, potencjalnym partnerem może okazać się operator telefonii komórkowej. Czy taka kooperacja pomiędzy punktami sprzedaży telefonów komórkowych oraz akcesoriów  będzie Pani zdaniem zyskiwać na popularności, a może jest po prostu konieczna?

Nasze oferty się doskonale uzupełniają. Ta kooperacja jest naturalnym stanem rzeczy – gdy klient podpisze umowę z operatorem i w ramach umowy dostanie telefon często pierwsze kroki kieruje do nas po zakup odpowiedniego etui, czy ładowarki samochodowej. Nie wykluczamy, że w przyszłości nawiążemy współpracę na poziomie handlowym z jednym z ogólnopolskich operatorów przy np. sprzedaży limitowanej edycji telefonów i dedykowanej im serii akcesoriów. Szczególnie jesteśmy zainteresowani współpracą przy sprzedaży oferty prepaid, która nie jest tak rozwinięta w Polsce jak na rynkach zachodnich.

Oceń artykuł:

Ilona Kaczmarska, telakces.com: Galerie stanowią obecnie nieodłączny element miasta

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.