Innowacja potrzebuje solidnych korzeni

2018-03-16 | 09:00

Aktywność fizyczna staje się fundamentalnym i nieodłącznym elementem codziennego życia coraz większej liczby Polaków. Tak dzieje się w każdym odpowiedzialnym i świadomym społeczeństwie, które aspiruje do utrzymania wysokiej jakości życia do późnych lat. Fitness to też sposób na spędzanie czasu wolnego. Regularnie trenuje także Łukasz Gądek, COO w sieci klubów fitness CityFit. Rozmawiamy o rosnącej świadomości wpływu aktywności i prawidłowej diety na profilaktykę chorób cywilizacyjnych oraz o rozwoju technologii, który odzwierciedla się także w klubach fitness.

Popularność klubów fitness i siłowni w Polsce, podobnie jak w Europie, wzrasta z roku na rok. Jakie są przyczyny tak dobrych wyników?

Przede wszystkim coraz większe zróżnicowanie infrastruktury klubów w Polsce, otwartość na adaptacje innowacyjnych rozwiązań z rynków zachodnich oraz chęć do eksperymentowania z nowymi produktami i usługami. My, Polacy, uwielbiamy nowinki, nowe trendy, testowanie innowacji, całkiem łatwo nas „kupić” dobrym jakościowo produktem. Wzrost zainteresowania rekreacyjnymi formami aktywności fizycznej jest widoczny w państwach, których procent urbanizacji rośnie, ilość czasu wolnego w stosunku do czasu pracy się bilansuje, a świadomość wpływu aktywności i prawidłowej diety na profilaktykę chorób cywilizacyjnych jest wysoka.

Trening w klubie fitness to także forma spędzenia czasu.

Zdecydowanie jest to aktywność, która posiada aspekty socjalizujące. Jest także fundamentem do każdej amatorskiej lub zawodowej dyscypliny sportowej. Trening w klubie jest – w przeciwieństwie do aktywności na świeżym powietrzu – niezależny od warunków atmosferycznych, gwarantuje większą powtarzalność i zdecydowanie przyspiesza proces kształtowania nawyków tak bardzo potrzebnych do osiągnięcia długofalowych efektów. Brzmi jak przepis na sukces dla branży.

Polacy coraz chętniej korzystają z klubów fitness i siłowni, przeznaczając na to coraz większe kwoty. Czy CityFit również zauważa takie tendencje?

Polacy przeznaczają coraz większe kwoty na aktywność fizyczną, to fakt. Natomiast średnia cena karnetu w Polsce spada od kilku lat, więc trend jest odwrotny. Klienci oczekują wysokiej jakości oferty przy zoptymalizowanej cenie. Konkurencja wpływa bardzo pozytywnie na penetrację rynku, jednak obniża nieco koszyk zakupowy na daną grupę produktową, pozwalając dywersyfikować portfel usług aktywności fizycznej, np. siłownia, basen, yoga, rower. Klienci coraz chętniej dzielą swój czas między różne formy sportu.

A czy odzwierciedlają się w Państwa wynikach sprzedaży?

Dla nas wartością jest fakt rosnącego zaangażowania grupy docelowej. Nasz model biznesowy pozwala zaoferować Klientowi cenę karnetu średnio o 40–50 proc. niższą niż u konkurencji, więc Klient ma poczucie, że każda wydana przez niego złotówka ma odzwierciedlenie w jakości i dostępności usługi. Notujemy tendencje zwyżkowe z każdym miesiącem.

Na jakim poziomie kształtuje się liczba uczestników klubów CityFit?

Oczekiwane przez nas wskaźniki kształtują się w zakresie 3–4 aktywnych klubowiczów na jeden metr kwadratowy powierzchni klubu. Nasze kalkulacje opierają się na danych demograficznych, penetracji rynku lokalnego oraz nasyceniu klubów konkurencyjnych.

Czy jest Pan jednym z nich?

Oczywiście.

Jak wygląda Pana plan treningowy?

Trenuję regularnie – 4 razy w tygodniu między godziną 7.00 a 8.30 rano. Przeważnie jest to trening obwodowy ukierunkowany na siłę wytrzymałościową i wzorce ruchowe. Kettler, sztanga i TRX-y to podstawowe przyrządy treningowe. Regularnie korzystam również z ergowioseł i symulatora wchodzenia po schodach. Na każdy rok stawiam sobie cele związane z aktywnością fizyczną oraz sportem, a regularny trening jest fundamentem do realizacji tych założeń. Zadowolenie z treningu to wypadkowa ukończonego planu i wyrzutu endorfin po ćwiczeniach.

Brzmi imponująco! Ale wracając do Klientów: raporty branżowe wskazują, że za 5 lat członkami klubów fitness mogą być nawet 4 miliony Polaków. Czy CityFit jest na gotowy?

Faktycznie przyrost rzędu 40 proc. w ciągu 4–5 lat brzmi imponująco. Jednak pamiętajmy, że liczba ośrodków aktywności fizycznej rośnie równolegle, a Polacy wykazują skłonności do dywersyfikacji swoich zainteresowań między różne formy aktywnego spędzania czasu. Rozplanowanie przestrzeni w naszych klubach oraz ergonomiczne ustawienie maszyn sprawia, że zachowując wysoki poziom komfortu ćwiczących, jesteśmy w stanie przyjąć 2,5 do 3 razy więcej klubowiczów w ciągu doby niż klasyczny klub fitness. Tak, jesteśmy gotowi.

Pod koniec zeszłego roku powstał e-sklep CityFit. Skąd pomysł na jego uruchomienie?

Nasz model biznesowy jest oparty na sprzedaży online członkostw, a sklep e-commerce jest naturalnym krokiem cross-sellingowym i narzędziem lojalizującym klubowiczów. Dla nas przede wszystkim jest równoległym źródłem przychodów – docieramy do idealnie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Z raportów wynika, że w 2017 roku zakupy w sieci zrobiło ponad 54 proc. Polaków. Polski rynek e-commerce jest już wart ok. 40 mld zł, a grupy docelowe korzystające z naszych klubów i produktów, które w oferujemy w e-sklepie, są w istotnym procencie zbieżne.

Równolegle z e-sklepem ruszył program lojalnościowy CityFit. Na jakie korzyści mogą liczyć jego uczestnicy?

Obecny program lojalnościowy jest oparty o klasyczny cashback dla Klientów, których koszyk zakupowy osiągnie określoną wartość. Następnym krokiem będzie wdrożenie personalizacji oraz grywalizacji jako narzędzi lojalizujących klubowiczów oraz Klientów sklepu.

CityFit ma obecnie 14 lokalizacji. Jakie są założenia strategii ekspansji w 2018 roku?

Strategia ekspansji zakłada 5–8 otwarć każdego roku. Analizując obecnie negocjowane lokalizacje, rok 2018 powinniśmy zamknąć z minimum 20 aktywnie działającymi klubami.

Zobacz cały wywiad na łamach marcowo-kwietniowego wydania Magazynu Galerie Handlowe

Tagi: Łukasz Gądek CityFit
Oceń artykuł:

Źródło: CityFit

Innowacja potrzebuje solidnych korzeni

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.