Internet zyskał kolejny bodziec do rozwoju

2018-06-25 | 09:00

Wydaje się, że po zaledwie kilku tygodniach od wejścia w życie nowych przepisów dotyczących zakazu handlu w niedzielę trudno o wiążącą ocenę tego, czy potwierdziły się obawy rynku wobec nowej regulacji, czy też spełniły się założenia ustawodawcy, zarówno na gruncie społecznym, jak i ekonomicznym. Nie czekając nawet na konkretne wyniki finansowe, na podstawie samej obserwacji i reakcji marketingowych skierowanych do konsumentów, śmiało można stwierdzić, że zmiana negatywnie odbiła się na rynku galerii handlowych. Na wiarygodną informację, czy nowe prawo okazało się korzystne dla małych „osiedlowych” sklepów, zgodnie z zamysłem prawodawcy, przyjdzie zapewne poczekać - twierdzi Alan Dudkiewicz, radca prawny, Business Centre Club.

Na dzień dzisiejszy trudno stwierdzić, czy zabiegi natury prawnej podjęte przez niektórych przedsiębiorców w celu wyłączenia spod zakazów określonych w ustawie okażą się skuteczne. Większość z nich, poza nielicznymi wyjątkami, opiera się bowiem na dość ofensywnej bądź kreatywnej interpretacji przepisów i w niedługim czasie może zostać zakwestionowana przez organy państwowe. Należy jednak wspomnieć o tym, że już na dzień dzisiejszy widoczne jest, że znaczny wzrost pod kątem liczby Klientów (żywność, produkty codziennego użytku) odnotowują stacje benzynowe, które dokonały w ostatnich miesiącach znaczących nakładów w celu dostosowania swojej oferty do nowych okoliczności. Przypuszczać można, że inwestycje te, przy założeniu braku zmian w prawie względem obecnych rozwiązań, zwrócą się dość szybko. Pomimo krótkiego czasu obowiązywania przepisów o zakazie handlu w niektóre niedziele, są już wyniki badań wskazujące na zauważalny wzrost sprzedaży w Internecie. Wygląda na to, że ten segment rynku, i tak przecież regularnie rosnący w ostatnich latach, uzyskał kolejny bodziec do rozwoju. Nowe przepisy mogą być ponadto czynnikiem wpływającym na dalsze zwiększenie tej części branży, także w przypadku produktów niezwiązanych bezpośrednio z żywnością i codziennym użytkiem. Wiązać się to może ze zmianą zwyczajów konsumenckich, polegających na przekonaniu do zakupów online osób, które do tej pory korzystały z tej formy rzadko lub nie miały do niej w ogóle zaufania.

Tagi: Alan Dudkiewicz BCC Business Centre Club
Oceń artykuł:

Źródło: Business Centre Club

Zobacz także

Internet zyskał kolejny bodziec do rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.