INTERSPORT 2.0 to nasz kierunek rozwoju

2020-07-09 | 09:00

Zintegrowana wielokanałowa dystrybucja, dostęp do specjalnych produktów marek strategicznych, koncentracja na wiodących działach sportowych oraz dostosowywanie oferty asortymentowej do potrzeb lokalnego rynku w oparciu o wyniki sprzedaży i pojemności sklepów to główne założenia nowego konceptu INTERSPORT 2.0. Projektowi przyświeca też globalne hasło „The Heart of Sport”. O flagowej lokalizacji w Warszawie rozmawiamy z Arturem Mikołajko, Prezesem Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Pod koniec maja sieć INTERSPORT Polska otworzyła pierwszy w Warszawie salon nowej generacji w formacie INTERSPORT 2.0. Sklep powstał w Westfield Arkadia. Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę lokalizację?
Jest to nasza flagowa lokalizacja w Warszawie i jeden z większych sklepów sieci INTERSPORT Polska. Zależało nam na zaprezentowaniu w stolicy Polski nowoczesnego konceptu 2.0, aby wskazać kierunek rozwoju sieci INTERSPORT Polska. W ostatnim czasie stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, jak odnaleźć się w zdigitalizowanym środowisku jako sprzedawca detaliczny. Odpowiedzią na to jest globalna koncepcja sklepów INTERSPORT 2.0, która ma budować przyszłość marki INTERSPORT w oparciu o wielokanałową komunikację z klientem przy użyciu nowoczesnych narzędzi sprzedaży.

Nie jest to jednak pierwszy tego typu sklep.
Zgadza się. Salon w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia jest drugim salonem INTERSPORT 2.0 w Polsce. Pierwszy został otwarty w marcu 2019 roku w Galerii Krakowskiej. Dodatkowo, realizujemy lokalne projekty unowocześnienia wybranych salonów do formatu INTERSPORT 1.5. Obecnie zmodernizowaliśmy w tym formacie cztery sklepy – w centrum handlowym Alfa w Białymstoku, w Galerii Katowickiej, w Avenidzie Poznań i Galerii Północnej w Warszawie.

Na jakich głównych założeniach opiera się koncept INTERSPORT 2.0?
Koncept INTERSPORT 2.0 zakłada po pierwsze: zintegrowaną wielokanałową dystrybucję towaru oraz dostęp do specjalnych produktów marek strategicznych; po drugie: zarządzanie kategoriami produktów w celu dostosowania oferty asortymentowej do potrzeb lokalnego rynku w oparciu o wyniki sprzedaży i pojemności sklepów, po trzecie: automatyczne uzupełnianie zapasów w celu szybszej dostawy towarów na półki i pełne wykorzystanie potencjału sprzedażowego marek własnych INTERSPORT. Koncept zakłada też kategoryzowanie sklepów i koncentrację na wiodących działach takich jak: sportstyle, running, fitness&training, outdoor, pływanie, team sport oraz rowery i rolki.  Ważne jest również wykorzystanie potencjału wszystkich dostępnych kanałów komunikacji marketingowej z klientem.

Nowej koncepcji Grupy INTERSPORT przyświeca globalne hasło „The Heart of Sport”. Jakie przesłanie zawiera?
Chcemy, aby INTERSPORT był postrzegany jako światowy ekspert w lokalnym sporcie. Gdziekolwiek bije serce sportu tam będziemy ze swoją ofertą - zawsze blisko lokalnych pasjonatów sportu. Pokazujemy prawdziwe historie o inspirujących społecznościach sportowych, aby motywować klientów do uprawiania sportu. Pomagamy klientom znaleźć swoje miejsce w sporcie dzieląc się swoim entuzjazmem i fachowym doradztwem w doborze produktu. Kładziemy nacisk na kategorię sportowych produktów premium. Skupiamy się na najlepszych markach i  towarach wysokiej jakości, które zapewnią ekskluzywność naszej oferty. 

W nowym sklepie wykorzystują Państwo najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tego trendu?
Koncept sklepów INTERSPORT 2.0 wpisuje się idealnie w nową omnichannel’ową strategię Grupy INTERSPORT. Jest odpowiedzią na potrzeby klientów nowej generacji, którzy są szczególnie otwarci na nowe technologie tzn. swobodnie poruszają się w sieci połączeń, aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych, posiadają konta na wielu portalach społecznościowych i korzystają w procesie zakupowym z wielu kanałów komunikacji takich jak: social media, livechaty, serwisy z opiniami, e-sklepy, porównywarki ofert - a dodatkowo cenią przeżycia, emocje oraz swój wolny czas.

Nowy sklep INTERSPORT wyróżnia również niepowtarzalny design. Jakie rozwiązania architektoniczne zostały zastosowane?
Nowy salon charakteryzuje się nie tylko unikalnym designem, ale również otwartą przestrzenią (ponad 1500 m2) z przyjazną dla klientów nawigacją pomiędzy kluczowymi strefami Women, Men i Young Athletes. W projekcie zostały zastosowane akrylowe delikatne opisy działów, podświetlane grafiki tekstylne na tle których prezentujemy logotypy wiodących brandów. Specjalnie dobrane tapety podkreślają indywidualny i dynamiczny charakter każdej z wiodących kategorii sportowych.

Jakie jeszcze udogodnienia dla klientów oferuje nowy koncept?
Zbudowaliśmy dla klientów stanowisko do testowania obuwia turystycznego oraz strefę badania biomechaniki stopy. Uwagę na wejściu przykuwa miejsce ekspozycji wybranych produktów z telebimem, a także nowoczesna strefa z interaktywnymi infokioskami. Dodatkowym atutem nowatorskiego konceptu jest dostępność produktów marek premium zaprojektowanych wyłącznie na potrzeby INTERSPORT 2.0.

Czy koncept 2.0. będzie rozwijany?  Kiedy i gdzie możemy spodziewać się kolejnych otwarć?
Podobnie jak ma to miejsce na całym świecie, planujemy stopniowe rozwijanie konceptu INTERSPORT 2.0 w Polsce. Jednakże ze względu na niepewną sytuację związaną z Covid19 - przesuwamy to w czasie.

Polski Instytut Ekonomiczny (wrzesień 2019) podaje, że średni budżet gospodarstw domowych na sport i rekreację wynosi 458 zł, co oznacza, że na przestrzeni czterech lat wydatki na cele sportowe i rekreacyjne wzrosły o 40 zł. Największy wzrost wydatków dotyczył zakupu odzieży sportowej. Czy również w Państwa wynikach sprzedaży odnotowywane są te tendencje?
Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że pomimo pandemii branża sportowa w Polsce i Europie nadal utrzymuje się w trendzie wzrostowym. Według prognoz rynkowych na przestrzeni pięciu lat powinna rosnąć na poziomie 5%. Popularyzacja rekreacji, sportu oraz zdrowego trybu życia napędza naszą branżę - a my chcemy być tego beneficjentem. Wydatki na sport rosną, ponieważ konsumenci szukają dobrych produktów markowych, które mamy w ofercie. Oprócz odzieży i obuwia sportowego najlepiej sprzedaje się w ostatnim czasie sprzęt fitness oraz rowery i rolki.

Tagi: Artur Mikołajko INTERSPORT Polska
Oceń artykuł:

Źródło: INTERSPORT

Zobacz także

INTERSPORT 2.0 to nasz kierunek rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.