Inwestorzy coraz baczniej rozglądają się za innymi formatami

2020-05-25 | 11:00

Rynek outletów jest nieco młodszy od w pełni dojrzałej branży centrów handlowych i rządzi się trochę innymi prawami na tle całego sektora retail - mówi Katarzyna Ciemińska, Dyrektor Centrum Designer Outlet Warszawa.

Funkcjonuje w świadomości Polaków na tyle długo, by także w tym obszarze wytworzyły się pewne trendy. Zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping centra Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą, Gdańsku i Sosnowcu szybko zyskały popularność w każdym z regionów, w których pojawiły się kilkanaście lat temu. Sam format stale obniżonych cen, dogodne położenie w pobliżu dużych aglomeracji (łatwy dojazd transportem miejskim, ale też z wielkopowierzchniowymi parkingami dla samochodów), przemyślany tenant mix oraz unikatowa architektura przypadły do gustu klientom. Co warto zaznaczyć, tak duże nasycenie rynku retailowego, który w ostatnim czasie wzbogacił się o kolejne ogromne centra handlowe, takie jak choćby warszawskie Młociny czy gdańskie Forum, powoduje 2 zjawiska. Po pierwsze inwestorzy coraz baczniej rozglądają się za innymi formatami. Czują, że dywersyfikacja rynku jest koniecznością, bo z jednej strony wiele marek zaczęło mieć potrzebę szybkiego rozszerzenia działalności i szuka nowego, dodatkowego kanału sprzedaży.

A z drugiej strony to właśnie klient narzuca potrzebę przygotowywania dla niego nowej, innej oferty. Wpływ na taki stan rzeczy ma bogacące się społeczeństwo, które staje się też dużo bardziej świadome swoich potrzeb. Polacy coraz częściej przedkładają jakość nad ilość, ale nie lubią przepłacać. To jeden z czynników wpływających na to, że w Designer Outlet wyraźnie zauważamy wzrost zainteresowania ofertą wśród zamożnych i średnio zamożnych mieszkańców. Odwiedzają oni nasze centra w poszukiwaniu konkretnych marek, a niekoniecznie lansowanych w danym sezonie „must have”, bo nieprzemyślane wydawanie pieniędzy po prostu przestało być modne. Nadeszła era smart shoppingu, która ma się dobrze, szczególnie w centrach handlowych w formacie outletowym. Sprytne zakupy to przede wszystkim kupowanie tego, czego naprawdę potrzebujemy, w dobrej jakości, ale za niewygórowaną cenę. Co więcej, klient, wybierając się do Designer Outlet Warszawa lub innego centrum z naszego portfolio, taką wizytę planuje. Rezerwuje sobie czas, przyjeżdża, by zrealizować konkretne zakupy, często w konkretnych salonach ulubionych marek. To odróżnia wizytę w centrum outletowym od często przypadkowego wstąpienia do galerii handlowej.

Klienci chętnie poszukują marek premium, zarówno tych w obszarze fashion i akcesoriów, ale coraz częściej też w segmencie wyposażenia wnętrz. My odpowiadamy na tę potrzebę. Szczególnie w Designer Outlet Warszawa, gdzie na przestrzeni ostatnich 2 lat uzupełniliśmy tenant mix o salony premium, których nie można znaleźć nigdzie indziej, a są bardzo pożądane nie tylko w Polsce. Marki z tego segmentu aktywnie interesują się wynajmem lokali w naszym centrum. Wiele z nich wskazuje właśnie Piaseczno jako lokalizację pierwszego wyboru. Trwająca obecnie rozbudowa pozwoli nam na przyjęcie kolejnych najemców z ofertą premium jeszcze w tym roku.

Tagi: Designer Outlet Warszawa Katarzyna Ciemińska
Oceń artykuł:

Fot: Designer Outlet Warszawa Źródło: Designer Outlet Warszawa

Zobacz także

Inwestorzy coraz baczniej rozglądają się za innymi formatami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.