Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym ochrona klimatu, to obowiązek wszystkich uczestników rynku – zarówno przedsiębiorstw, jak i konsumentów. Działalność branży handlowej, podobnie jak w przypadku innych sektorów gospodarki, niesie ze sobą określone obciążenia dla środowiska naturalnego - zauważa Gregor Nawrath, COO MediaMarktSaturn Polska.
MediaMarktSaturn jako międzynarodowe przedsiębiorstwo operujące tysiącami placówek handlowych w 14 krajach oraz dystrybutor elektroniki użytkowej dokłada starań, aby wzmacniać pozytywny wpływ swojej działalności i ograniczać jej negatywne skutki. Mając to na uwadze, w ubiegłym roku MediaMarktSaturn opracował strategię zrównoważonego rozwoju w oparciu o cele wyznaczone przez Organizację Narodów Zjednoczonych. W Polsce strategia jest realizowana poprzez sieć sklepów MediaMarkt. Naszym celem jest optymalizacja wykorzystywanych zasobów i energii elektrycznej. Sieć już ograniczyła zużycie prądu np. poprzez wymianę tradycyjnych świetlówek na oświetlenie LED w swoich sklepach. Podejmujemy także inicjatywy w celu ograniczenia ilości odpadów oraz odzyskiwania surowców wtórnych, co jest niezwykle istotne w przypadku zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Wykraczając ponad ustawowe wymogi, w naszych sklepach przyjmujemy wszystkie elektroodpady bez względu na ich wymiary, nawet bardzo duże. Są one przekazywane do odpowiednich zakładów przetwarzania.
Niezwykle istotna jest edukacja konsumentów w obszarze zrównoważonego rozwoju. MediaMarkt wspiera swoich Klientów w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych, m.in. poprzez fachowe doradztwo personelu sklepu oraz oznaczenia „Zielone – Sprawdzone”, które są umieszczane na urządzeniach o wysokiej klasie efektywności energetycznej. Kolejną inicjatywą w tym obszarze są bezpłatne warsztaty edukacyjne w naszych sklepach – właśnie rozpoczynamy wdrażanie nowego typu warsztatów, które mają na celu naukę świadomego i odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych technologii oraz budowanie proekologicznych postaw wśród dzieci i młodzieży. W tym celu stworzyliśmy także internetową platformę edukacyjną MediaMarkt „Korzystaj Odpowiedzialnie” (mediamarkt.edu.pl).