Iwona Kossmann: Marka Kossmann uzupełnia niszę na rynku mody kobiecej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-17 | 08:00
Rynek odzieży damskiej w Polsce jest bardzo zróżnicowany, jednak ciągle brakuje na nim kompleksowej oferty sierowanej do kobiet biznesu. Rosnące zapotrzebowanie na sklepy z odzieżą biznesową zauważyła Iwona Kossmann, właścicielka i prezes Kossmann Fashion Sp. z o.o., która od marca 2013 r. rozwija własną sieć sprzedaży. W rozmowie z redakcją Galeriehandlowe.pl, przybliża szczegóły dotyczące swoich planów związanych z marką Kossmann.

Skąd pomysł na stworzenie marki kierowanej dla kobiet biznesu?
Od ponad 20 lat aktywnie funkcjonuję w świecie biznesu i było wiele takich momentów, szczególnie rano, w których myślałam sobie, że wiele bym dała gdyby ktoś zdjął ze mnie ciężar wyboru odpowiedniego ubrania. Oceniając aktualną sytuację w branży odzieżowej widzę rosnące zapotrzebowanie na modę biznesową. Bazując na swoim doświadczeniu postanowiłam odpowiedzieć na popyt na ubrania eleganckie, wygodne i kobiece, ale przy tym zgodne z zasadami dress code.
Czy utożsamia się Pani ze swoją grupą klientek?
Poczułam, że w moim życiu nadszedł moment aby zrobić krok w stronę kobiet. Wyjść z kolekcją dla kobiet aktywnych zawodowo i tworzyć dla nich rzeczy, które dają im szansę eleganckiego wyglądu przez cały dzień. Marka Kossmann ma taką właśnie filozofię. Pragnę dać kobietom komfort ubrania się od stóp do głów, ale także możliwość zmiany w ciągu dnia lub na wieczór przy minimalnym nakładzie pracy. Mam świadomość, że marka Kossmann jest w tej chwili jedyną na krajowym rynku, która oferuje kobietom aktywnym zawodowo komplementarny wygląd. Doskonale rozumiem potrzeby kobiet przedsiębiorczych, bo jestem jedną z nich.
Czym wyróżnia się Pani marka?
Marka Kossmann jest pierwszą w Polsce, która posiada ofertę ubrań biznesowych skierowanych do aktywnych, przedsiębiorczych kobiet. Na krajowym rynku nie ma firmy, która skupiłaby swoją ofertę tylko na tym segmencie odbiorczyń. W związku ze zmianą mentalną i zwiększeniem liczby kobiet na stanowiskach zarządczych i w gronie Top managerów, powstała potrzeba na odzież elegancką, wygodną i kobiecą. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstała marka Kossmann, oferująca odzież dla kobiet biznesu, w stylistyce klasycznej, pozycjonowanej jako "biznesowa elegancja".
A jak kształtuje się jakość do ceny?
Koncepcja marki Kossmann zakłada najlepszą relację jakości oferowanych produktów w stosunku do ceny. Wszystkie kolekcje są szyte i wykonywane z najlepszej jakości materiałów. Nadzór nad procesem produkcyjnym, a w efekcie utrzymywanie najwyższych standardów wykończenia kolekcji gwarantuje fakt, że cały asortyment produkowany jest w Polsce.
Jakie narzędzia promocji wykorzystuje Pani do promocji swojej marki?
Na stałe współpracuję z wieloma mediami, które wykazują duże zainteresowanie marki. Komunikujemy się z odbiorcami także za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej i mediów społecznościowych. Najaktywniejszych klientów nagradzamy spotkaniami czy warsztatami rozwojowymi organizowanymi m.in. w butiku Kossmann w warszawskiej Galerii Mokotów.
Kogo uważa Pani aktualnie za swoją największą konkurencję?
Marka Kossman nie posiada stricte konkurencji. Jest to pierwsza linia produktów, która uzupełnia niszę na rynku mody kobiecej. Cechą charakterystyczną marki jest fakt, że wszystkie stroje stworzone zostały z myślą o kobietach aktywnych zawodowo w zgodzie z etykietą biznesu.
Od kiedy funkcjonuje Pani butik w Galerii Mokotów i dlaczego zdecydowała się Pani na jego otwarcie akurat w tej galerii?
Przyjęta przeze mnie strategia rozwoju od początku zakładała otwarcie pięciu sklepów własnych w perspektywie 5 lat, w tym butiku w Warszawie w pierwszym roku działalności. Dlatego szukałam miejsca przyjaznego klientowi i doszłam do wniosku, że Galeria Mokotów spełnia oczekiwania moje i moich klientek. W marcu 2013 udało mi się zaaranżować w butiku przestrzeń, w której każda klientka otrzyma fachowe wsparcie podczas zakupów, a także doradztwo wizerunkowe i stylistyczne.
Co zadecydowało o przewadze tego obiektu?
Jak każdy przedsiębiorca w pierwszej kolejności myślę o sprzedaży, dlatego wybór miejsca spowodowany był m.in. dogodną lokalizacją dla moich klientek, możliwością swobodnego zaparkowania auta oraz tym, żeby odwiedzając butik Kossmann mogły jeszcze coś załatwić.
Czy wiąże Pani przyszłość z rozwojem sieci właśnie w centrach i galeriach handlowych?
Nie będę teraz deklarować, że kolejne punkty również będą otwarte w galeriach handlowych. Każde miasto, jego specyfikę i preferencje mieszkańców będę rozpatrywać indywidualnie i na tej podstawie tworzyć koncepcję sprzedaży.
Od niedawna prowadzi Pani również sprzedaż online.
Internet jest oknem na świat i nie wyobrażam sobie w dzisiejszym świecie funkcjonowania marki modowej bez możliwości kupowania online. Dlatego w maju 2013 uruchomiłam e-sklep, za pośrednictwem którego można nabyć całą kolekcję, sprawdzić rozmiary i zasięgnąć porad odnośnie łączenia poszczególnych elementów kolekcji.
Czym jeszcze zaskoczy Pani swoje klientki w tym roku?
W 2013 roku skupiam się na wprowadzeniu dwóch kolekcji na rynek oraz otwarciu sklepu stacjonarnego i internetowego. W kolejnych latach będę otwierała po jednym sklepie w danym roku, w miastach, które skupiają najwięcej biznesów, bo kobiety aktywne zawodowo są głównymi klientkami marki Kossmann.
Tagi:
Oceń artykuł:

Iwona Kossmann: Marka Kossmann uzupełnia niszę na rynku mody kobiecej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.