Mija 9 lat od otwarcia Pasażu Świętokrzyskiego. Jaki to był czas dla obiektu?
Pasaż Świętokrzyski pomimo funkcjonowania na trudnym, ze względu na otoczenie biznesowe, rynku kieleckim – wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad meczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają wygodne i bezpieczne zakupy w Pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się jakiś czas temu na rynku dwóch dużych konkurentów – Pasaż ma cały czas stałych, ale też nowych klientów, zaś poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed uruchomienia najpierw pierwszego, a następnie drugiego centrum. Klienci lubią Pasaż Świętokrzyski, w którym można zrobić zakupy stosunkowo szybko, zaś wybór marek zaspakaja bardzo różnorodne potrzeby.
Czym charakteryzuje się tenant mix Pasażu Świętokrzyskiego?
Pasaż Świętokrzyski ze względu na swoją wielkość, charakter i położenie jest centrum pierwszego wyboru dla mieszkańców z południowo-zachodniej części Kielc. Wybór marek pozwala naszym klientom na zrobienie zakupów spożywczych i przemysłowych dzięki obecności hipermarketu E. Leclerc oraz modowych bądź sportowych dzięki szerokiemu wyborowi marek polskich i międzynarodowych. Pasaż Świętokrzyski to starannie dobrany mix marek, przyjazna atmosfera oraz komfort zakupów: najnowsze kolekcje odzieży, galanterii i obuwia oraz biżuterii i akcesoriów, ubrania dla dzieci i młodzieży, kosmetyki i artykuły sportowe, sprzęt komputerowy, RTV i AGD – to wszystko wymagający klient znajdzie w Pasażu Świętokrzyskim. To właśnie wygodna, wybór i atmosfera są kryteriami wyboru naszych klientów.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Najemców dobieramy w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby naszych stałych Klientów, oraz spowodować zainteresowanie Pasażem Świętokrzyskim wśród osób, które jeszcze nie są naszymi klientami.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek kielecki, na którym działa Pasaż Świętokrzyski, to dowód na diametralne zmiany, jakie zaszły generalnie na rynku centrów i galerii handlowych w ostatnich latach. 9 lat temu, gdy Pasaż Świętokrzyski był uruchamiany, na rynku funkcjonowało jedno centrum handlowe, na które składało się 80 sklepów. Ostatnie lata przyniosły rozbudowę tego ostatniego i w efekcie powstanie obiektu z ofertą 300 sklepów oraz otwarcie kolejnego obiektu z 170 sklepami. Dzięki tym zmianom Kielce znajdują się w czołówce miast o najwyższym wskaźniku m kw. powierzchni handlowej na 1 mieszkańca. Do tego dochodzi poziom dochodów mieszkańców Kielc, który w dalszym ciągu odbiega niestety od średniej największych miast w Polsce. Wszystkie te czynniki spowodowały, że na rynku kieleckim rok 2006 i 2015 to dwie różne epoki.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 9 lat działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Przeprowadziliśmy program edukacyjno-motywacyjny skierowany bezpośrednio do najemców, a służący ich aktywizacji i jednocześnie podniesieniu wiedzy z zakresu obsługi klienta. Program wzbogacony był o szkolenia skierowane bezpośrednio do osób pracujących w sklepach. Wyłoniliśmy najaktywniejszych najemców w poszczególnych grupach branżowych, co wiązało się ich nagrodzeniem w końcu roku. Program ten był formą współpracy i pomocy firmy zarządzającej skierowanej do najemców. Przyniosła ona efekty w postaci zaangażowania Najemców w działania marketingowe, zrozumienia procesów związanych z obsługą klienta i większą świadomością, ze praca wszystkich ekip wpływa na sukces centrum handlowego.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W przypadku centrum, które działa na rynku obok dwóch bardzo dużych galerii handlowych, konieczne jest wypracowanie własnego, unikatowego modelu marketingowego. Tak jest w naszym przypadku. Podporządkowane są temu działania marketingowe i PR oraz komunikacja z najemcami.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
Dokładamy starań, aby każdy następny rok był dla klientów miłym zaskoczeniem i wiązał się dla nich z kolejnymi korzyściami. Tak też stanie się w 2016 roku, jednak szczegóły będziemy zdradzać dopiero w przyszłym roku!
Tagi: