Jacek Żmudziński, Pasaż Świętokrzyski: Każdy kolejny rok ma być miłym zaskoczeniem dla klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-11 | 08:00
Dokładnie 9 lat temu rozpoczął działalność Pasaż Świętokrzyski. I choć w tym czasie na rynku kieleckim pojawiły się dwa kolejne obiekty handlowe, Pasaż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów, jak i potencjalnych najemców. Wyniki odwiedzalności są tego najlepszym dowodem. Jaki to był czas dla Pasażu Świętokrzyskiego i jak sam obiekt zmieniał się na przełomie tych 9 lat? Zapytaliśmy oto Jacka Żmudzińskiego, dyrektora Pasażu Świętokrzyskiego.

Mija 9 lat od otwarcia  Pasażu Świętokrzyskiego. Jaki to był czas dla obiektu?
Pasaż Świętokrzyski pomimo funkcjonowania na trudnym, ze względu na otoczenie biznesowe, rynku kieleckim –  wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad meczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają wygodne i bezpieczne zakupy w Pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się jakiś czas temu na rynku dwóch dużych konkurentów – Pasaż ma cały czas  stałych, ale też nowych  klientów, zaś poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed uruchomienia najpierw pierwszego, a następnie drugiego centrum. Klienci lubią Pasaż Świętokrzyski, w którym można zrobić zakupy stosunkowo szybko, zaś wybór marek zaspakaja bardzo różnorodne potrzeby.
Czym charakteryzuje się tenant mix  Pasażu Świętokrzyskiego? 
Pasaż Świętokrzyski ze względu na swoją wielkość,  charakter i  położenie  jest  centrum pierwszego wyboru dla mieszkańców z południowo-zachodniej części Kielc. Wybór marek pozwala naszym klientom na zrobienie zakupów spożywczych i przemysłowych dzięki obecności hipermarketu E. Leclerc oraz modowych bądź sportowych dzięki szerokiemu wyborowi marek polskich i międzynarodowych. Pasaż Świętokrzyski  to starannie dobrany mix marek, przyjazna atmosfera oraz komfort zakupów: najnowsze kolekcje odzieży, galanterii i obuwia oraz biżuterii i akcesoriów, ubrania dla dzieci i młodzieży, kosmetyki i artykuły sportowe, sprzęt komputerowy, RTV i AGD – to wszystko wymagający klient znajdzie w Pasażu Świętokrzyskim.  To właśnie wygodna, wybór i atmosfera są kryteriami wyboru naszych klientów.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Najemców dobieramy w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby naszych stałych Klientów, oraz spowodować zainteresowanie Pasażem Świętokrzyskim wśród osób, które jeszcze nie są naszymi klientami.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek kielecki, na którym działa Pasaż Świętokrzyski, to dowód na diametralne zmiany, jakie zaszły generalnie  na rynku centrów i galerii  handlowych w ostatnich latach. 9 lat temu, gdy Pasaż Świętokrzyski był uruchamiany, na rynku funkcjonowało  jedno centrum handlowe, na które składało się 80 sklepów. Ostatnie lata przyniosły rozbudowę tego ostatniego i w efekcie powstanie obiektu z ofertą 300 sklepów oraz otwarcie kolejnego obiektu z 170 sklepami. Dzięki tym zmianom Kielce znajdują się w czołówce miast o najwyższym wskaźniku m kw. powierzchni handlowej na 1 mieszkańca. Do tego dochodzi  poziom  dochodów mieszkańców Kielc, który w dalszym ciągu odbiega niestety od średniej największych miast w Polsce. Wszystkie te czynniki spowodowały, że na rynku kieleckim rok 2006 i 2015 to dwie różne epoki.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 9 lat działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Przeprowadziliśmy program edukacyjno-motywacyjny skierowany bezpośrednio do najemców, a służący ich aktywizacji i jednocześnie podniesieniu wiedzy z zakresu obsługi klienta. Program wzbogacony był o szkolenia skierowane bezpośrednio do osób pracujących w sklepach. Wyłoniliśmy najaktywniejszych najemców w poszczególnych grupach branżowych, co  wiązało się ich nagrodzeniem w końcu roku. Program ten był  formą  współpracy i pomocy firmy zarządzającej skierowanej do najemców. Przyniosła ona efekty w postaci zaangażowania Najemców w działania marketingowe, zrozumienia procesów związanych z obsługą klienta i większą świadomością, ze praca wszystkich ekip wpływa na sukces centrum handlowego.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W przypadku centrum, które działa na rynku obok dwóch bardzo dużych galerii handlowych, konieczne jest wypracowanie własnego, unikatowego modelu marketingowego. Tak jest w naszym przypadku. Podporządkowane są temu działania marketingowe i PR oraz komunikacja z najemcami.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
Dokładamy starań, aby każdy następny rok był dla klientów miłym zaskoczeniem i wiązał się dla nich z kolejnymi korzyściami. Tak też stanie się w 2016 roku, jednak szczegóły będziemy zdradzać dopiero w przyszłym roku!
Tagi:
Oceń artykuł:

Jacek Żmudziński, Pasaż Świętokrzyski: Każdy kolejny rok ma być miłym zaskoczeniem dla klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.