Otwarty 15 listopada 2006 roku w tym roku Pasaż Świętokrzyski świętował 7 lat działalności. Jak podkreśla, dyrektor obiektu, Jacek Żmudziński, był to okres intensywnej pracy oraz różnorakich działań, które doprowadziły do tego, że Pasaż Świętokrzyski wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad męczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają sprawne i bezpieczne zakupy w Pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się ponad rok temu na rynku dwóch dużych konkurentów Pasaż ma cały czas stałych, ale też nowych klientów, a poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed połowy 2012 roku
Ile klientów w ciągu siedmiu lat działalności odwiedziło Państwa centrum?
Pasaż Świętokrzyski został uruchomiony 15 listopada 2006 roku, jednak na początku jego funkcjonowania system liczący nie był zainstalowany. System działa od 2008 roku. Bazując na posiadanych danych możemy jednak założyć, że w ciągu 7 lat Pasaż Świętokrzyski odwiedziło około 28. milionów klientów.
Czy odwiedzają Państwa goście zza granicy?
Z racji bardzo bliskiego sąsiedztwa Targów Kielce Pasaż odwiedzany jest również przez gości i klientów z zagranicy. Imprezy w Targach Kielce mają zasięg międzynarodowy – wystawcy przyjeżdżają na nie z aż 56 krajów . Nie da się nie zauważyć, że Kielce są coraz częściej i coraz chętniej odwiedzane przez obcokrajowców. Jak podaje Urząd Statystyczny, rocznie region odwiedza około 30 tysięcy turystów z zagranicy, z czego ponad 10 tysięcy spędza czas w Kielcach.
Czym charakteryzuje się tenant mix Pasażu Świętokrzyskiego?
Pasaż Świętokrzyski ze względu na swoją wielkość, charakter i położenie jest centrum pierwszego wyboru dla mieszkańców z południowo-zachodniej części Kielc. Wybór marek pozwala naszym klientom na zrobienie zakupów spożywczych i przemysłowych dzięki obecności hipermarketu E. Leclerc oraz odzieżowych, obuwniczych i kosmetycznych. Pasaż Świętokrzyski to starannie dobrany mix marek, przyjazna atmosfera oraz komfort zakupów: najnowsze kolekcje odzieży, galanterii i obuwia oraz biżuterii i akcesoriów, ubrania dla dzieci i młodzieży, kosmetyki i artykuły sportowe, sprzęt komputerowy, RTV i AGD oraz artykuły wyposażenia wnętrz – to wszystko wymagający klient znajdzie w Pasażu Świętokrzyskim.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Najemców dobieramy w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby naszych stałych Klientów, oraz spowodować zainteresowanie Pasażem Świętokrzyskim wśród osób, które jeszcze nie są naszymi klientami.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 7 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek kielecki, na którym działa Pasaż Świętokrzyski, to dowód na diametralne zmiany, jakie zaszły generalnie na rynku centrów i galerii handlowych w ostatnich latach. 7 lat temu, gdy Pasaż Świętokrzyski był uruchamiany, na rynku funkcjonowało jedno centrum handlowe, na które składało się 80 sklepów. Ostatnie lata przyniosły rozbudowę tego ostatniego i w efekcie powstanie obiektu z ofertą 300 sklepów oraz otwarcie kolejnego obiektu z 170 sklepami. Dzięki tym zmianom Kielce znajdują się w czołówce miast o najwyższym wskaźniku mkw. powierzchni handlowej na 1 mieszkańca. Do tego dochodzi poziom dochodów mieszkańców, który w dalszym ciągu odbiega w Kielcach od średniej największych miast w Polsce oraz – miejmy nadzieję – zmierzające do finiszu spowolnienie gospodarcze. Wszystkie te czynniki spowodowały, że na rynku kieleckim rok 2006 i 2013 to dwie różne epoki.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Sukcesu upatrujemy w tym, że pomimo funkcjonowania na trudnym ze względu na otoczenie biznesowe – rynku kieleckim – Pasaż Świętokrzyski wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad męczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają sprawne i bezpieczne zakupy w pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się ponad rok temu na rynku dwóch dużych konkurentów – Pasaż ma cały czas stałych, ale też nowych klientów, a poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed połowy 2012 roku, kiedy uruchomiono najpierw pierwsze, a następnie drugie centrum.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
W 2013 roku w naszym centrum realizowaliśmy kilka skutecznych kampanii pro-sprzedażowych charakteryzujących się przede wszystkim korzyścią (prezent bądź nagroda w postaci bonów zakupowych), którą odnosi Klient po dokonaniu zakupów w tym, a nie innym centrum handlowym. Obserwujemy, że tego typu akcje cieszą się dużym powodzeniem i zainteresowaniem wśród klientów w Kielcach. Dodatkowo dzięki temu rodzajowi kampanii – osiągamy bardzo ważny cel – maksymalizujemy sprzedaż w naszym obiekcie. Z ciekawych wydarzeń, o których warto wspomnieć, a które pokazują, że nasze centrum jest mocno związane z miastem i społecznością lokalną warto wymienić choćby wystawę, którą zorganizowaliśmy w październiku pt. „Oczarowani Kielcami”. Taki był też tytuł konkursu fotograficznego, który wcześniej przeprowadziliśmy. Autorzy najładniejszych zdjęć zostali uhonorowani m.in. dołączeniem ich prac do wystawy. Okazało się, że nie dość, że Kielce to miasto zdolnych fotografów, to jeszcze Kielce potrafią oczarować naprawdę wielu!
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W przypadku centrum, które działa na rynku obok dwóch bardzo dużych galerii handlowych, pomysłem musi być wypracowanie własnego, unikatowego modelu marketingowego. Tak jest w naszym przypadku. Podporządkowane są temu działania marketingowe i PR realizowane w spójny, przemyślany sposób.
Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować 2013 rok?
Ostatni rok przyniósł Pasażowi wiele dobrego – jako jedyne centrum w Kielcach możemy poszczycić się 100% poziomem wynajętej powierzchni handlowej. Udało się nam pozyskać nowych najemców, co dopełniło zaplanowaną na ten rok rekomercjalizację. W tym roku przeprowadziliśmy również działania skierowane bezpośrednio do Najemców, a służące ich aktywizacji i jednocześnie podniesieniu wiedzy z zakresu obsługi klienta. Wyłonienie najaktywniejszych Najemców w poszczególnych grupach branżowych wiąże się ich nagrodzeniem w końcu roku, ale jest też formą współpracy i pomocy firmy zarządzającej skierowanej do Najemców.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2014 roku?
Staramy się, aby każdy kolejny rok był dla klientów miłym zaskoczeniem i wiązał się dla nich z kolejnymi korzyściami. Tak stanie się też w 2014 roku, jednak szczegóły będziemy zdradzać dopiero w przyszłym roku!
Tagi: