Jacek Żmudziński, Pasaż Świętokrzyski: Mamy cały czas stałych, ale też nowych klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-13 | 08:00
Otwarty 15 listopada 2006 roku w tym roku Pasaż Świętokrzyski świętował 7 lat działalności. Jak podkreśla, dyrektor obiektu, Jacek Żmudziński, był to okres intensywnej pracy oraz różnorakich działań, które doprowadziły do tego, że Pasaż Świętokrzyski wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad męczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają sprawne i bezpieczne zakupy w Pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się ponad rok temu na rynku dwóch dużych konkurentów Pasaż ma cały czas stałych, ale też nowych klientów, a poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed połowy 2012 roku

Ile klientów w ciągu siedmiu lat działalności odwiedziło Państwa centrum?
Pasaż Świętokrzyski został uruchomiony 15 listopada 2006 roku, jednak na początku jego funkcjonowania system liczący nie był zainstalowany. System działa od 2008 roku. Bazując  na posiadanych  danych  możemy  jednak założyć,  że w ciągu  7 lat  Pasaż Świętokrzyski  odwiedziło  około 28. milionów klientów.
Czy odwiedzają Państwa goście zza granicy?
Z racji bardzo bliskiego sąsiedztwa Targów Kielce Pasaż odwiedzany jest również przez gości i klientów z zagranicy. Imprezy w Targach Kielce mają zasięg międzynarodowy – wystawcy przyjeżdżają na nie z aż 56 krajów . Nie da się nie zauważyć, że Kielce są coraz częściej i coraz chętniej odwiedzane przez obcokrajowców. Jak podaje Urząd Statystyczny, rocznie region odwiedza około 30 tysięcy turystów z zagranicy, z czego ponad 10 tysięcy spędza czas w Kielcach.
Czym charakteryzuje się tenant mix Pasażu Świętokrzyskiego?
Pasaż Świętokrzyski ze względu na swoją wielkość,  charakter i  położenie  jest  centrum pierwszego wyboru dla mieszkańców z południowo-zachodniej części Kielc. Wybór marek pozwala naszym klientom na zrobienie zakupów spożywczych i przemysłowych dzięki obecności hipermarketu E. Leclerc oraz odzieżowych, obuwniczych i kosmetycznych. Pasaż Świętokrzyski  to starannie dobrany mix marek, przyjazna atmosfera oraz komfort zakupów: najnowsze kolekcje odzieży, galanterii i obuwia oraz biżuterii i akcesoriów, ubrania dla dzieci i młodzieży, kosmetyki i artykuły sportowe, sprzęt komputerowy, RTV i AGD oraz artykuły wyposażenia wnętrz – to wszystko wymagający klient znajdzie w Pasażu Świętokrzyskim.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Najemców dobieramy w taki sposób, aby zaspokoić potrzeby naszych stałych Klientów, oraz spowodować zainteresowanie Pasażem Świętokrzyskim wśród osób, które jeszcze nie są naszymi klientami.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 7 lat i w którym kierunku podąża? 
Rynek kielecki, na którym działa Pasaż Świętokrzyski,  to  dowód na diametralne zmiany, jakie zaszły generalnie  na rynku centrów i galerii  handlowych w ostatnich latach. 7 lat temu, gdy Pasaż Świętokrzyski był uruchamiany, na rynku funkcjonowało  jedno centrum handlowe, na które składało się 80 sklepów. Ostatnie lata przyniosły rozbudowę tego ostatniego i w efekcie powstanie obiektu z ofertą 300 sklepów oraz otwarcie kolejnego obiektu z 170 sklepami. Dzięki tym zmianom Kielce znajdują się w czołówce miast o najwyższym wskaźniku mkw. powierzchni handlowej na 1 mieszkańca. Do tego dochodzi  poziom  dochodów mieszkańców, który w dalszym ciągu odbiega w Kielcach od średniej największych miast w Polsce oraz – miejmy nadzieję – zmierzające do finiszu spowolnienie gospodarcze. Wszystkie te czynniki spowodowały, że na rynku kieleckim rok 2006 i 2013 to dwie różne epoki.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Sukcesu upatrujemy w tym, że pomimo funkcjonowania na trudnym ze względu na otoczenie biznesowe – rynku kieleckim – Pasaż Świętokrzyski wypracował sobie wizerunek przyjaznego centrum handlowego z ofertą zaspakajającą potrzeby klientów, którzy często ponad męczące zakupy w olbrzymich obiektach przedkładają sprawne i bezpieczne zakupy w pasażu. Wyniki odwiedzalności potwierdzają, że pomimo pojawienia się ponad rok temu na rynku dwóch dużych konkurentów – Pasaż ma cały czas  stałych, ale też nowych  klientów, a poziom footfallu nie odbiega od poziomu sprzed połowy 2012 roku, kiedy  uruchomiono najpierw pierwsze, a następnie drugie centrum.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
W 2013 roku w naszym centrum realizowaliśmy kilka skutecznych kampanii pro-sprzedażowych charakteryzujących się przede wszystkim korzyścią (prezent bądź nagroda w postaci bonów zakupowych), którą odnosi Klient po dokonaniu zakupów w tym, a nie innym centrum handlowym. Obserwujemy, że tego typu akcje cieszą się dużym powodzeniem i zainteresowaniem wśród klientów w Kielcach.  Dodatkowo dzięki temu rodzajowi kampanii – osiągamy bardzo ważny cel – maksymalizujemy sprzedaż w naszym obiekcie.  Z ciekawych wydarzeń, o których warto wspomnieć, a które pokazują, że nasze centrum jest mocno związane z miastem i społecznością lokalną warto wymienić choćby wystawę, którą zorganizowaliśmy w październiku pt. „Oczarowani Kielcami”. Taki był też tytuł konkursu fotograficznego, który wcześniej przeprowadziliśmy.  Autorzy najładniejszych zdjęć zostali uhonorowani  m.in. dołączeniem ich prac do wystawy. Okazało się, że nie dość, że Kielce to miasto zdolnych fotografów, to jeszcze Kielce potrafią oczarować naprawdę wielu!
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W przypadku centrum, które działa na rynku obok dwóch bardzo dużych galerii handlowych, pomysłem musi być wypracowanie własnego, unikatowego modelu  marketingowego. Tak jest w naszym przypadku. Podporządkowane są temu działania marketingowe i PR realizowane w spójny, przemyślany sposób.
Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować 2013 rok? 
Ostatni rok przyniósł Pasażowi wiele dobrego – jako jedyne centrum w Kielcach możemy poszczycić się 100% poziomem  wynajętej  powierzchni handlowej. Udało się nam pozyskać nowych najemców, co dopełniło  zaplanowaną  na ten rok rekomercjalizację. W tym roku przeprowadziliśmy również działania skierowane bezpośrednio do  Najemców, a służące ich aktywizacji i jednocześnie podniesieniu wiedzy z zakresu obsługi klienta. Wyłonienie najaktywniejszych Najemców w poszczególnych grupach branżowych wiąże się  ich nagrodzeniem w końcu roku, ale jest też formą  współpracy i pomocy firmy zarządzającej skierowanej do Najemców.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2014 roku?
Staramy się, aby każdy kolejny rok był dla klientów miłym zaskoczeniem i wiązał się dla nich  z kolejnymi korzyściami. Tak stanie się też w 2014 roku, jednak szczegóły będziemy zdradzać dopiero w przyszłym roku!
Tagi:
Oceń artykuł:

Jacek Żmudziński, Pasaż Świętokrzyski: Mamy cały czas stałych, ale też nowych klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.