James Roy, CMR: Konsumenci dokonują zmian w sposobie podejmowania decyzji zakupowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-04 | 08:00

W dzisiejszych czasach za sprawą m.in. Internetu, nowych technologii i graczy na rynku branża retail dynamicznie się zmienia. Głębokie przemiany zachodzą także w regionie Azji i Pacyfiku. Nowe możliwości jakie stwarzają gospodarki tych krajów detalistom, wyzwania i trendy przyszłości przedstawia James Roy, Senior Analyst i specjalista w zakresie gospodarki Chin firmy CMR.

Gospodarka Azji i Pacyfiku ponownie wkroczyła na ścieżkę rozwoju. Jakie możliwości stwarza to przedstawicielom branży retail?

Oczywistą, kluczową szansą dla detalistów w Chinach, i zapewne głównym trendem rynku, jest szybki wzrost sprzedaży detalicznej on-line. B2C e-commerce wciąż wzrastał do 70% w 2013 roku i wzrastać będzie krok po kroku w kolejnych latach do poziomu ponad 95%. Chińscy konsumenci się teraz pełnowymiarowymi klientami on-line i korzystają z Internetu w celu dokonywania lepszych wyborów, zapewnienia sobie wygody i usług, które mogą znaleźć w tradycyjnych sklepach w swoim pobliżu.

Jaki jest zakres kupowanych w ten sposób produktów?

Przezwyciężonych zostało wiele wcześniejszych obaw o bezpieczeństwo płatności i zaufanie do dostawców, co pozwoliło na poszerzanie asortymentu produktów, które kupowane są drogą on-line, poza odzieżą i elektroniką do wielu innych kategorii, w tym nawet do artykułów spożywczych. Stanowi to ogromną szansę dla detalistów w całym spectrum, pod warunkiem, że znajdą oni odpowiednią ofertę i platformę sprzedaży, które pasować będą do grupy docelowej ich klientów – tego jak spędzają czas i w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe w Internecie.

A problemy/wyzwania?

Kluczowym wyzwanie jest to, że ogólny wzrost wydatków detalicznych w Chinach został spowolniony w ostatnich 18-24 miesiącach, z 23.3% w 2010 roku do 13-14% w 2013 roku. Centra obserwują niższy ruch i wiele miast boryka się z problem nadmiaru nieruchomości komercyjnych, z powodu przeinwestowania.

Czy klienci również się zmieniają?

Tak, konsumenci także dokonują zmian w sposobie podejmowania decyzji zakupowych. Jednym z takich trendów jest przechodzenie od kupowanie jedynie "rzeczy” do gromadzenia doświadczeń życiowych. Sprzedaż detaliczna w Chinach staje się coraz bardziej zorientowana na styl życia i sprzedawcy będą musieli znaleźć sposób, aby prezentować już nie tylko produkty, ale także bogate doświadczenia, aby utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie konsumentów, dzięki temu zyskają zadowolenie.

Jakie są więc Pana prognozy na przyszłość?

W każdym biznesie – ale w handlu detalicznym szczególnie – jest niezwykle istotne to, aby spotykać się z ludźmi twarzą w twarz i wymieniać poglądami. Azja jest tak duża i tak dynamiczna, wiele różnych zmian zachodzi tu niezwykle szybko, że spotkanie się ludzi z różnych części regionu staje się nieocenioną okazją, aby nadążać za zmianami w poszczególnych regionach, czerpać z doświadczeń innych, zyskiwać inspirację. Szanse i wyzwania dla Twojej sieci (i, być może, innych), pomogą Tobie utrzymać świeże spojrzenie, poszerzą horyzonty i pomogą stworzyć odpowiednie połączenia – a wszystko to składa się na kluczowe składniki innowacji.

James Roy był jednym z kluczowych prelegentów tegorocznego World Retail Congress Azja Pacyfik. Patronem medialnym wydarzenia był magazyn Galerie Handlowe.

Oceń artykuł:

James Roy, CMR: Konsumenci dokonują zmian w sposobie podejmowania decyzji zakupowych

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.