Janusz Gutowski, Galeria Szperk: Myślę, że nasze centrum będzie odwiedzało coraz więcej osób

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-18 | 08:00
Jaka była frekwencja odwiedzalności w pierwszych trzech miesiącach działalności Galerii Szperk? Jakie są obroty i co o nowej galerii sądzą najemcy i klienci? Na te pytania odpowiada Janusz Gutowski, prezes zarządu Citrus Sp. z o.o., która zarządza Galerią Szperk.

System do obliczania frekwencji instalujemy dopiero teraz, gdyż nie był on wcześniej przewidziany przez inwestora. Z obserwacji jednak wynika, że w czasie pierwszych miesięcy funkcjonowania Galerii Szperk, frekwencja nie należała do największych. Tego się jednak spodziewaliśmy, bo do 16 maja nie mieliśmy w ofercie sklepu spożywczego, który zawsze generuje największy ruch. Pomimo tego faktu, bardzo pozytywnie zaskoczyła nas wysoka frekwencja weekendowa. Już wkrótce otwarcia nowych sklepów i punktów usługowych, stąd też myślę, że z każdym następnym dniem, nasze centrum będzie odwiedzało coraz więcej osób.
Podobnie jak w przypadku frekwencji, na obroty również miał wpływ brak sklepu spożywczego. W tygodniu obroty były słabsze, ale za to w weekendy, w ślad za większą ilością odwiedzających centrum, bardzo dobre. Taka sytuacja jest wspaniałym prognostykiem na przyszłość. Teraz, kiedy otworzyła się Alma, Pepco i w planach są kolejne atrakcyjne dla klientów branże i marki, obroty wszystkich z pewnością znacznie wzrosną.
Muszę przyznać, że po pierwszych trzech miesiącach najemcy trochę narzekają na małą tygodniową frekwencję i, co za tym idzie, niesatysfakcjonujące ich zyski. Niemniej, zdają sobie sprawę, z czego to wynika i teraz już z optymizmem patrzą w przyszłość. Jeśli chodzi o klientów to przede wszystkim nie mogą się już doczekać zamknięcia komercjalizacji centrum. Z informacji jakie do mnie docierają wynika, że z największą niecierpliwością czekają na takie marki jak New Yorker, Stradivarius czy Jysk. Warto również podkreślić, że są bardzo zadowoleni z niedawnego otwarcia Almy. Okazuje się bowiem, że market spożywczy, który w powszechnym przekonaniu ma opinię bardzo drogiego, ma po prostu większy asortyment, który poza standardowymi produktami posiada również droższe, ekskluzywne produkty.
Niewątpliwie zaskoczyło nas samo otwarcie centrum. Na uroczystość przybyły tłumy. Dowodzi to niezbicie, że Galeria Szperk znajduje się w doskonałej lokalizacji i, że brakowało takiego miejsca w okolicy. Już wtedy uznaliśmy to za bardzo dobry prognostyk. Poza tym, jak już wspominałem, zaskoczyła nas wysoka frekwencja weekendowa, mimo niepełnej komercjalizacji i przede wszystkim braku marketu spożywczego.
Tradycyjnie będziemy dbać o eventy tematyczne przy takich okazjach jak Dzień Dziecka, Mikołajki czy Boże Narodzenie. Myślimy jednak również o eventach o charakterze sportowym.
W najbliższych miesiącach zależy nam przede wszystkim na poprawieniu frekwencji w centrum oraz na zakończeniu komercjalizacji – zakładamy, że nastąpi to na przełomie września i października br.
Tagi:
Oceń artykuł:

Janusz Gutowski, Galeria Szperk: Myślę, że nasze centrum będzie odwiedzało coraz więcej osób

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.