Jednostronny przekaz przestał już wystarczać

2019-06-10 | 09:00

Skuteczna reklama powinna docierać do użytkownika kilkoma kanałami, zarówno online, jak i offline’owymi. Na pewno nie powinno w niej zabraknąć interakcji z prawdziwymi klientami, ponieważ przekaz jednostronny przestał już wystarczać - zauważa Martyna Maćków, Retail Marketing Manager, Fotojoker Sp. z o.o.

Jeśli miałabym wskazać jakąś konkretną markę, która idealnie wykorzystuje marketing wielokanałowy, to jest nią Red Bull. Mało kto utożsamia ją już tylko z napojem. Bardziej kojarzy nam się przecież ze sportami ekstremalnymi. Skuteczna komunikacja nie musi wykorzystywać wszystkich dostępnych narzędzi. Jeśli strategia jest dobrze przemyślana, wybór narzędzi nie powinien stanowić problemu. Ważne, żeby wykorzystane media układały się dla odbiorcy w spójną całość.

W dzisiejszych czasach konsumenci praktycznie przez cały czas bombardowani są ogromną ilością komunikatów. Takie działania sprawiają, że coraz częściej uodparniamy się na przekaz reklamowy, który do nas dociera i w efekcie nie przynosi on pożądanego przez marketerów rezultatu. Nie trafia on w oczekiwania odbiorców, ponieważ jest nieprzemyślany i nastawiony na intensywność, a nie na właściwe dopasowanie do grupy docelowej. Lekarstwem na ten stan jest komunikacja 360 stopni. Wykorzystuje ona różne kanały komunikacji, które wzajemnie się uzupełniają. Dzięki temu klienci w nienachalny sposób są zapoznawani z marką i produktem. Tak działamy również w naszej firmie. Staramy się dopasowywać właściwy przekaz osobom, które są potencjalnie zainteresowane naszymi produktami.

Osobiście chyba najbardziej lubię reklamy, w których reklamowany produkt nie jest pokazywany, jako główny bohater, ale bardziej w tle lub obok historii, którą opowiada producent. Nie ma osoby, która nie lubiłaby reklam IKEA. One bawią, wzruszają oraz poruszają kwestie społecznie istotne. Najbardziej zapadł mi w pamięć spot przygotowany przez hiszpański oddział IKEA na temat relacji z bliskimi w erze smartfonów i social media.

Tagi: Fotojoker Martyna Maćków
Oceń artykuł:

Źródło: Fotojoker

Zobacz także

Jednostronny przekaz przestał już wystarczać

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.