Jesteśmy pionierem na lokalnym rynku

2019-04-16 | 09:00

Tym, co wyróżnia NoVa Park na lokalnym rynku, jest obecność w tenant-mix marek niedostępnych dotąd na rynku. Obiekt systematycznie odnotowuje bardzo dobre wyniki finansowe, które w naturalny sposób przyciągają nowych najemców, znane i lubiane przez mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego marki. Ponadto niespotykane nigdzie indziej innowacyjne projekty, jak interaktywna strefa zabaw oraz wielofunkcyjna ściana Kinetic Wall czyni z NoVa Park destynację zakupową, postrzeganą również jako miejsce spotkań z przyjaciółmi czy spędzania wolnego czasu z rodziną. Z Maciejem Tatałą, Dyrektorem NoVa Park, rozmawiamy o rosnących wymaganiach klientów i przyszłości handlu w dobie zakazu handlu w niedziele.

NoVa Park jest nowoczesnym obiektem handlowym, funkcjonującym w Gorzowie Wielkopolskim od 2012 roku. Jak w przeciągu minionych 7 lat zmieniał się obiekt?

Minionych 7 lat to dla nas bardzo dobry okres, który upłynął nie tylko na budowaniu silnej pozycji NoVa Park na rynku lokalnym, ale także na jej umacnianiu. Systematycznie odnotowujemy bardzo dobre wyniki finansowe, które przyciągają do naszego centrum handlowego nowych najemców – znane i lubiane przez mieszkańców Gorzowa marki jak Duka, Pull&Bear, 4F, Fabryka Formy czy YES.

Ostatnie 7 lat to także czas otrzymywania licznych nagród.

Zgadza się. Nagrody w konkursie 2012 CEE Construction & Investment Journal Awards Poland w kategorii „Shopping Center Development of the Year”, wyróżnienia w konkursie „Lubuski Mister Budowy 2012” oraz Nagrody II stopnia w XXIII ogólnopolskim konkursie Budowa Roku 2012. Byliśmy także finalistą konkursu Solal Marketing Awards w kategorii „Footfall activation” w 2015 roku. Dodatkowo, począwszy od 2014 roku, rokrocznie NoVa Park jest oceniany w ramach certyfikacji ekologicznej BREEAM In-Use. W 2019 roku otrzymaliśmy ocenę Excellent w kategorii „Ekologiczna charakterystyka budynku” oraz ocenę „Very good” w kategorii „Zarządzanie obiektem”.

Na czym polega Państwa strategia?

Innowacyjność to jedna z najważniejszych wytycznych w naszej strategii biznesowej. Jako pierwsi w województwie lubuskim stworzyliśmy interaktywną strefę zabaw dla dzieci, wykorzystującą najnowocześniejsze technologie, w tym rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality) oraz wielofunkcyjną ścianę Kinetic Wall, która dzięki wyposażeniu w czujniki ruchu i głębi pozwala dzieciom i młodzieży grać w 8 różnych gier kinetycznych, sterowanych całym ciałem.

Co jeszcze wyróżnia Państwa centrum handlowe i podkreśla jego pozycję na lokalnym rynku?

Tym, co wyróżnia nas spośród konkurencji, jest obecność w tenant-mix marek niedostępnych dotąd na rynku lokalnym takich jak Pull&Bear, Intersport, KiK, home&you, Super-Pharm, Cubus, Calzedonia, Intimissimi, Tchibo, Smyk, Sephora, W.KRUK czy Bershka. NoVa Park to także najsilniejszy foodcourt w regionie oraz pierwsze centrum handlowe typu FIT z bogatą ofertą sportową, zachęcające do zdrowego stylu życia. Klientów przyciągają do NoVa Park zarówno „twarde argumenty”, takie jak lokalizacja czy oferta, jak również „miękkie” aspekty jak atmosfera, jakość obsługi czy wydarzenia, które są do nich kierowane. Staramy się, aby klienci czuli się w NoVa Park komfortowo, by traktowali nasze centrum nie tylko jako destynację zakupową, ale także jako miejsce spotkań z przyjaciółmi czy spędzania wolnego czasu z rodziną.

NoVa Park posiada ponad 140 sklepów i punktów usługowych. W jaki sposób ewoluowała oferta centrum handlowego na przestrzeni minionych lat?

Strategia rozwoju NoVa Park zakłada, aby pojawiły się w nim marki nieobecne dotąd na rynku lokalnym i to jest to, na co od samego początku istnienia obiektu kładziemy bardzo duży nacisk. To jest również to, co silnie wyróżnia nasze centrum od pozostałych obiektów handlowych i sprawia, że nasi klienci chcą w NoVa Park robić zakupy. NoVa Park to ponad 30 marek nieobecnych dotąd na rynku lokalnym, takich jak Pull&Bear, Intersport, KiK, home&you, Super-Pharm, Cubus, Calzedonia, Intimissimi, Tchibo, Smyk, Sephora, W.KRUK czy Bershka. Tendencja, którą ostatnio dość mocno obserwujemy, to swoistego rodzaju przedefiniowanie samego centrum handlowego z obiektu czysto zakupowego na miejsce zakupowo-rozrywkowe. Klienci oczekują teraz od galerii nie tylko ciekawej i różnorodnej oferty handlowej, ale również umożliwienia im spędzania wolnego czasu.

W jaki sposób realizują Państwo te potrzeby?

Nie tylko poprzez świetnie wyposażony klub fitness Fabryka Formy, ale również dzięki szerokiej ofercie gastronomicznej NoVa Park oraz atrakcjom dla dzieci w postaci Sali Zabaw Acapulco, a także poprzez regularnie organizowane eventy rodzinne. Nie bez wpływu na tenant-mix naszego centrum jest również moda na bycie FIT oraz aktywność fizyczną. Wróżę dobrą przyszłość segmentowi sportowemu, który już teraz stanowi ważną składową naszej oferty. Nasi klienci mogą zaopatrywać się w odzież i sportowe akcesoria w takich sklepach jak New Balance, Sizeer, Intersport, Adidas, Puma czy 4F. Zainteresowanie tego rodzaju asortymentem jest spore, czego odzwierciedleniem są liczby. W trzech pierwszych kwartałach 2018 roku zanotowaliśmy średni wzrost obrotów sklepów z segmentu sportowego na poziomie 15 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

Obecnie inwestorzy kładą nacisk na modernizację części wspólnych czy też wykorzystywanie nowych technologii w komunikacji z klientami, co stanowi odpowiedź na zmieniające się dynamicznie preferencje konsumenckie. W jaki sposób Państwo odnajdujecie się w dobie dzisiejszych zmian rynkowych?

Jak już wspomniałem, centra handlowe to dziś nie tylko miejsca robienia zakupów, ale również spędzania czasu wolnego. Jesteśmy świadomi zmieniających się trendów, dlatego istotne jest dla nas zapewnienie naszym klientom dostępu zarówno do rozrywki (klub fitness, kalendarz działań marketingowych o różnej tematyce), jak również szerokiej oferty gastronomicznej. Współczesne centrum handlowe to również obiekt, gdzie klient powinien mieć wszystko w jednym miejscu. Sukcesywnie wprowadzamy więc do NoVa Park najemców, którzy właściwie uzupełniają ofertę galerii. Dostosowujemy także części wspólne do potrzeb mieszkańców Gorzowa, tworząc dedykowane strefy wypoczynku, w których można nie tylko odpocząć od zakupów, ale także spotkać się z przyjaciółmi.

W jaki sposób wprowadzony w tym roku zakaz handlu niedzielnego wpłynął na funkcjonowanie Państwa centrum handlowego?

W obliczu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele wspólnie z najemcami zdecydowaliśmy, że NoVa Park będzie otwarta w niedziele niehandlowe, a działalność będą prowadzić podmioty, które nie podlegają ustawie o ograniczeniu handlu, m.in. klub fitness Fabryka Formy, Sala Zabaw Acapulco czy wybrane restauracje. Modyfikacji uległa również strategia marketingowa, zgodnie z którą wszelkie działania były planowane na weekend z niedzielą handlową lub piątki i/lub soboty, z wyłączeniem niedziel niehandlowych. Po 9 miesiącach funkcjonowania ustawy ograniczającej handel w niedziele możemy stwierdzić, że zakaz ten wpływa na osłabienie handlu. Warto jednak zaznaczyć, że odnotowujemy znacząco wyższą odwiedzalność w piątki oraz w soboty, w szczególności te poprzedzające niedziele niehandlowe. W 2019 r. nasze centrum handlowe nadal będzie otwarte w niedziele niehandlowe, analogicznie do tego, jak było w roku 2018.

Jak obecnie wygląda strategia Państwa działań marketingowych?

Od początku funkcjonowania NoVa Park konsekwentnie realizujemy strategię marketingową z bogatym kalendarzem działań pokazujących, że NoVa Park jest centrum rodzinnym. Organizujemy wiele eventów, często łączących zabawę z edukacją. Nasza strategia marketingowa zakłada również realizację akcji prosprzedażowych, ponieważ wiemy, że cieszą się one dużym powodzeniem wśród naszych klientów. Systematycznie organizujemy akcję „Doceniamy, nagradzamy”, będącą swego rodzaju programem lojalnościowym, w której nagradzamy klientów upominkami w podziękowaniu za zakupy dokonywane w NoVa Park. Od początku ważna jest dla nas również współpraca z lokalnymi partnerami, m.in. z Urzędem Miasta Gorzów, Stowarzyszeniem „Rowerowy Gorzów”, Stalą Gorzów czy Miejskim Centrum Kultury, ponieważ chcemy być centrum angażującym się w życie społeczności lokalnej. Założenia strategiczne w tym zakresie nie zmienią się również w roku bieżącym.

Czy Państwa najemcy są angażowani w organizację w/w wydarzeń?

Intensywnie współpracujemy z naszymi najemcami przy organizowanych akcjach marketingowych. Salony chętnie przygotowują specjalne oferty rabatowe na weekendy zniżek, możemy także liczyć na nagrody ufundowane przez naszych najemców do konkursów przeprowadzanych na profilu NoVa Park na Facebooku. Najemcy aktywnie uczestniczą również w organizowanych przez nas eventach, wzbogacając w ten sposób scenariusz wydarzenia. Przykładowo, klub fitness Fabryka Formy przeprowadził specjalne zajęcia fitness dla dzieci w trakcie eventu mikołajkowego w NoVa Park.

Jak ocenia Pan przyszłość rynku centrów handlowych w nadchodzących latach, mając szczególnie na uwadze ograniczenia nakładane przez rząd, rozwój nowych technologii i wspomnianą już zmianę zachowań konsumenckich?

W dzisiejszych czasach konsumenci są coraz bardziej wymagający oraz świadomi tego, co chcą jeść, co chcą kupować i jak chcą spędzać czas wolny. Dziś prawie wszystko można kupić w Internecie, dlatego galerie handlowe nie mogą być już tylko destynacjami zakupowymi. Muszą być miejscem oferującym usługi oraz rozrywkę, z których nie można skorzystać w Internecie, miejscem spotkań z ludźmi i wspólnego doświadczania pozytywnych emocji. Miejscem, gdzie można dobrze zjeść w gronie przyjaciół, obejrzeć wystawę fotografii czy zadbać o swoją formę w klubie fitness. Jest to możliwe dzięki realizowaniu przez centra handlowe dodatkowych funkcji takich jak rozrywkowo-rekreacyjna, kulturalna czy społeczna. Galerie handlowe są świadome zmieniających się preferencji konsumentów, a także ich stylu życia, dlatego będą starać się być na tyle elastyczne, aby odpowiedzieć na te potrzeby najlepiej jak potrafią, włącznie ze zmianą w ich tenant-mix.

Tagi: Maciej Tatała Nova Park
Oceń artykuł:

Źródło: NoVa Park

Zobacz także

Jesteśmy pionierem na lokalnym rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.