Jesteśmy postrzegani jako rzetelny i stabilny partner biznesowy

2019-02-21 | 09:00

Jaka idea przyświecała Państwu przy tworzeniu programu franczyzowego?
Tworząc koncept franczyzowy Lodolandia, założyliśmy na wstępie, że musi to być biznes prosty, nie wymagający zbytniego zaangażowania. Nasi franczyzobiorcy to osoby przedsiębiorcze, które często prowadzą nie tylko jeden biznes, jak również osoby pracujące na etacie. W zeszycie franczyzowym jest dokładnie napisane wszystko, co powinien wiedzieć franczyzobiorca prowadzący ten biznes, jak i jego pracownicy. Zapisane są tam wszystkie reguły prowadzenia biznesu. Wydawać się może to dziwne, ale są tam dokładne instrukcje dla pracowników, co krok po kroku musi zrobić, jak przychodzi do pracy, typu: zapal światło, włącz maszynę, włącz gofrownicę i dopiero otwórz okno sprzedażowe, jak już będzie wszystko gotowe do pracy. Dzięki tym instrukcjom sieć działa bez zarzutu. Stabilna pozycja firmy na rynku i rozpoznawalna marka dodatkowo motywują naszych franczyzobiorców do otwierania kolejnych punktów i rozwoju ich własnych biznesów. 

Rok 2018 był trudny dla branży. Wprowadzenie podatku od nieruchomości, nowa ustawa RODO, ale przede wszystkim zakaz handlu w niedziele spowodował, że wiele firm musiało poważnie zrewidować swoje założenie. W jaki sposób w/w wydarzenia wpłynęły na działalność Państwa firmy?
Najistotniejszą kwestią dla naszej branży było wprowadzenie zakazu handlu w niedziele. Zauważyliśmy, że rynek stopniowo dostosowuje się do wprowadzonych zmian. Mimo że wiele lokali jest ustawowo zamkniętych, punkty gastronomiczne niestacjonujące w galeriach należą do wyjątków. Daliśmy naszym franczyzobiorcom wolną rękę w kwestii otwierania punktów i wielu z nich decyduje się na taki krok. Widząc zwiększone zainteresowanie ze strony klientów, sami sugerujemy, że takie działanie może przynieść obopólne korzyści. Punkty, które były otwarte w niedziele, przyciągnęły wielu klientów, w związku z czym nie musieliśmy redukować zatrudnienia, a nawet - w przypadku niektórych punktów – musieliśmy zatrudnić nowe osoby. Ponadto nasze punkty – Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab są dedykowane przede wszystkim rodzinom. W dni wolne od handlu nie brakuje spacerujących rodziców z dziećmi, rowerzystów i grup znajomych, którzy przy okazji korzystają z ładnej pogody. Chcemy docierać właśnie do nich i z uwagi na znacznie ograniczony handel towarzyszyć im podczas niedzielnych spotkań. Odbiór jest bardzo pozytywny. 

Jak w kilku słowach mógłby Pan podsumować 2018 rok? 
W 2018 otworzyliśmy wiele punktów w miejscowościach poniżej 30 tys. mieszkańców. Wybieraliśmy takie miejsca, które są w znacznej odległości od większych miast. Udało się to między innymi dzięki powiększonemu zespołowi w Dziale Komercjalizacji, jak również w całej firmie. W chwili obecnej w Sweet Gallery pracuje 50 osób, a w nowym roku z pewnością przybędzie kilku nowych pracowników. Ale 2019 to również kontynuacja zdobywania lokalizacji pod galeriami i centrami handlowymi, z którymi z różnych powodów do tej pory nie udało nam się otworzyć, bo wciąż jeszcze jest ich wiele i sporo nowych powstaje. 

Na jakich innych działaniach się Państwo skupili?
W 2018 mocno usprawniliśmy procesy szkolenia franczyzobiorców, podwoiliśmy ilość dni szkoleniowych do czterech. Pierwsze dwa dni franczyzobiorca spędza w centrali naszej firmy na szkoleniu teoretycznym i praktycznym. Szkolenie praktyczne odbywa się na naszym punkcie sprzedaży pod jednym z warszawskich centrów handlowych, gdzie franczyzobiorca poznaje zasady prawidłowego funkcjonowania punktu oraz właściwej obsługi klienta. Pozostałe dwa dni to już szkolenie pracowników zatrudnionych przez naszego franczyzobiorcę na miejscu docelowym. Wiemy, że powodzenie danego punktu wzrasta proporcjonalnie do zdobytej wiedzy i umiejętności na szkoleniach dla naszych franczyzobiorców. W większości przypadków nie mieli nic wspólnego z prowadzeniem punktu gastronomicznego, a spora część również z prowadzeniem firmy.

A jakie są Państwa założenia rozwojowe na 2019 rok? 
Rok 2019 to kontynuacja obranej już jakiś czas temu drogi, czyli rozwój już nie tylko w dużych i średnich miastach, ale również w tych poniżej 30, a nawet 15 tys. mieszkańców. To między innymi parki handlowe i mniejsze centra, których jest coraz więcej na mapie Polski, a 2019 i kolejne lata to nowe otwarcia tego typu obiektów dopasowanych do potrzeb mniejszych miejscowości, gdzie gastronomia jest znikoma albo w ogóle jej nie ma, i wtedy doskonale uzupełniamy ofertę naszymi trzema konceptami: Lodolandia Kołacz na Okrągło Bafra Kebab.

Państwa koncepty są intensywnie rozwijane poza granicami Polski. Które kraje znajdują się na Państwa celowniku w 2019 roku?
W 2019 roku planujemy zwiększyć zasięg naszej sieci o Czechy, Rumunię, Litwę, Łotwę, Estonię, Irlandię i Chorwację. Naszymi konceptami zainteresowały się już nawet osoby z Australii czy Bahrajnu. Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi Masterami, którzy będą prowadzić te rynki. Ale takich decyzji nie podejmuje się z dnia na dzień. Potrzebujemy czasu, by powierzyć nasze know-how odpowiedniej osobie. Obecnie jesteśmy w fazie intensywnych rozmów i omawiania szczegółów współpracy z kilkoma osobami. Potencjał jest bardzo duży. Nasza oferta dla klientów, jak i franczyzobiorców jest, można powiedzieć, uszyta na miarę. Należy podkreślić, że naszą ofertę cechuje bardzo dobry stosunek ceny do jakości. To podstawowe narzędzie w walce o rynek. Jestem przekonany, że w ciągu roku obecna liczba punktów sprzedaży za granicą podwoi się lub nawet zmultiplikuje. Patrząc na sukces, jaki odnieśliśmy na rodzimym rynku, nie mamy wątpliwości, że nowe punkty będą pojawiały się w kolejnych zakątkach świata. 

Tagi: Bafra Kebab Kołacz na okrągło Lodolandia Damian Chmielowiec
Oceń artykuł:

Fot: Jakub Wroński / Lodolandia Źródło: Lodolandia

Jesteśmy postrzegani jako rzetelny i stabilny partner biznesowy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.