W tym roku obchodzą Państwo dziesięciolecie istnienia na naszym rynku. Jakie były początki?
Kosmetyki Golden Rose od 10 lat pomagają Polkom uzyskać upragniony wygląd, podkreślać naturalne atuty ich urody, zmieniać styl i podążać za trendami. Gdy w lipcu 2003 roku został otwarty pierwszy punkt sprzedaży kosmetyków Golden Rose w Warszawie nikt nie spodziewał się, że nieznana dotąd marka tak szybko podbije serca Polek. Klientki urzeczone modną kolorystyką lakierów i przystępną ceną chętnie wyszukiwały w olbrzymich koszach ulubione odcienie. Zadowolone z jakości produktów chętnie powracały i polecały markę swym znajomym. To właśnie dzięki ich rekomendacjom Golden Rose zyskało popularność i możliwość, by rozwinąć zasięg na terenie całej Polski.
A jak jest teraz, po tych 10 latach?
Golden Rose przebyło w ciągu ostatnich 10 lat długą drogę, starając się sprostać potrzebom klientek i rozwijając ofertę. Obecnie firma zatrudnia 102 osoby, posiada prawie 40 oddziałów na terenie całej Polski oraz sklep internetowy. Miesięcznie sprzedaje bez mała milion sztuk produktów. Marka została uhonorowana licznymi nagrodami.
Jakimi?
Najcenniejszymi z nich są te przyznawane przez konsumentki. W tym roku Najlepszymi Produktami 2013 roku w kategorii Wybór Konsumentów zostały wybrane aż trzy kosmetyki: Liner Precision, lakiery Rich Color oraz pomadki Golden Rose Lipstick. To nie my stanowimy o tym, że jakaś marka jest silna, jakaś słaba, ale o tym decydują klientki kupujące produkty i wybierające daną markę. To dla nich z pasją i sercem tworzymy Golden Rose.
Ile obecnie posiadają Państwo salonów w Polsce?
Obecnie posiadamy 38 firmowych punktów sprzedaży na terenie całej Polski.
Czy są to stoiska jedynie w centrach handlowych?
Przede wszystkim koncentrujemy się na powierzchniach w centrach handlowych, mieszczących się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się dużą popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą handlową i rozrywkową.
Czym wyróżnia się Państwa oferta na tle innych, konkurencyjnych?
Największym atutem naszej marki jest doskonała jakość produktów za przystępną cenę oraz szeroka gama kolorystyczna. Staramy się nieustannie podążać za trendami, wprowadzając na rynek nowe produkty lub wzbogacając istniejące już linie. Dzięki temu możemy wciąż zaskakiwać nasze klientki ....
Są Państwo aktywni na Facebooku, czy interakcja z fanami jest ważnym elementem polityki firmy?
Posiadamy profil firmowy na Facebooku liczący obecnie ponad 23 000 fanów. Facebook jest z całą pewnością głównym kanałem informacji o naszej marce. Stwarza on niemal nieograniczone możliwości budowania marki i wspierania sprzedaży. Użytkownicy Facebooka to najbardziej aktywni użytkownicy Internetu. To właśnie oni najczęściej kupują, rekomendują, korzystają z promocji. Od niedawna jesteśmy również obecni w serwisie społecznościowym Pinterest.
Co zmieniliby Państwo w swych dotychczasowych działaniach?
Aktualnie wiele zmieniamy w naszych działaniach. Nasza praca jest naszą pasją, chcemy się wciąż rozwijać i stawiać przed sobą coraz to nowe cele. Jesteśmy przekonani, ze zawsze wszystko można zrobić lepiej i nieustannie dążymy do perfekcji.
Czy mogą Państwo wskazać regułę/motto, którym się kierowali podczas rozwoju marki?
W naszych działaniach kierujemy się mottem " bądź niczym bijące źródło, nie zaś jak staw, w którym zawsze stoi ta sama woda".
Golden Rose to obecnie 36 firmowych sklepów i stoisk. Jak wyglądają plany na przyszłość?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży kosmetyków Golden Rose. Mamy w planach otwarcie stoisk franczyzowych w takich lokalizacjach jak: Szczecin, Słupsk, Gdynia, Wrocław, Częstochowa, Katowice, Białystok, Olsztyn, Lublin, Warszawa, a także własny lokal w Poznaniu. Najbliższe otwarcia planowane są w Puławach, Głogowie oraz Zielonej Górze.
Ostatnio duży nacisk kładą Państwo na współpracę franczyzową, czym jest to spowodowane?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży. Umożliwiają one prezentację pełnego asortymentu kosmetyków, co może być utrudnione w tradycyjnych kanałach dystrybucji ze względu na szeroki asortyment marki. To także stoiska i sklepy firmowe mają duży wpływ na zwiększanie rozpoznawalności marki oraz wspierają jej wizerunek. Wielokrotnie otrzymujemy od naszych klientek prośby o otwarcie stoisk w ich mieście. Rozwój współpracy franczyzowej jest więc odpowiedzią na oczekiwania rynku.
Posiadają Państwo także sklep internetowy. Czy ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem?
Sklep internetowy stanowi dodatkowy kanał sprzedaży i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jest niewątpliwie dużym udogodnieniem dla klientek, które nie mają czasu na tradycyjne zakupy w drogeriach lub dla Pań, które nie mają w pobliżu salonu Golden Rose. Nadal jednak pozostaje duże grono konsumentek, które preferują tradycyjne zakupy ze względu na możliwość przetestowania produktów na własnej skórze lub skorzystania z porad naszych doradców lub wizażystek.
Jak podsumowują Państwo miniony rok działalności?
Miniony rok uważamy za bardzo udany, zanotowaliśmy bowiem znaczny wzrost udziału kosmetyków Golden Rose w rynku, co miało oczywiście przełożenie na wyniki finansowe. Dokładamy wszelkich starań aby rok 2013 zakończyć z podobnym wynikiem.
Jakie założenia przyjęli Państwo w planach rozwoju na rok 2013?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży kosmetyków Golden Rose.
Planowane są kolejne otwarcia i czy można podać już terminy otwarć oraz lokalizację?
Mamy w planach otwarcie stoisk franczyzowych w takich lokalizacjach jak: Szczecin, Słupsk, Gdynia, Wrocław, Częstochowa, Katowice, Białystok, Olsztyn, Lublin, Warszawa, a także własny lokal w Poznaniu. Najbliższe otwarcia planowane są w Puławach, Głogowie oraz Zielonej Górze.
Tagi: