Joanna Reczulska, Golden Rose Polska: Od 10 lat podbijamy serca Polek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-05 | 08:20
W tym roku marka Golden Rose obchodzi swoje dziesięciolecie istnienia. To najlepszy czas na podsumowania oraz plany na przyszłość. Już dziś przedstawiciele marki mówią, że dotychczasowe lata były okresem intensywnego rozwoju i podążania za głosem klienta, który w dużej mierze miał wpływ na obecną ofertę.O szczegółach opowiedziała Joanna Reczulska. Trade Marketing Manager Golden Rose Polska.

W tym roku obchodzą Państwo dziesięciolecie istnienia na naszym rynku. Jakie były początki?
Kosmetyki Golden Rose od 10 lat pomagają Polkom uzyskać upragniony wygląd, podkreślać naturalne atuty ich urody, zmieniać styl i podążać za trendami.  Gdy w lipcu 2003 roku został otwarty pierwszy punkt sprzedaży kosmetyków Golden Rose w Warszawie nikt nie spodziewał się, że nieznana dotąd marka tak szybko podbije serca Polek. Klientki urzeczone modną kolorystyką lakierów i przystępną ceną chętnie wyszukiwały w olbrzymich koszach ulubione odcienie. Zadowolone z jakości produktów chętnie powracały i polecały markę swym znajomym. To właśnie dzięki ich rekomendacjom Golden Rose zyskało popularność i możliwość, by rozwinąć zasięg na terenie całej Polski.
A jak jest teraz, po tych 10 latach?
Golden Rose przebyło w ciągu ostatnich 10 lat długą drogę, starając się sprostać potrzebom klientek i rozwijając ofertę. Obecnie firma zatrudnia 102 osoby, posiada prawie 40 oddziałów na terenie całej Polski oraz sklep internetowy. Miesięcznie sprzedaje bez mała milion sztuk produktów. Marka została uhonorowana licznymi nagrodami.
Jakimi?
Najcenniejszymi z nich są te przyznawane przez konsumentki.  W tym roku Najlepszymi Produktami 2013 roku w kategorii Wybór Konsumentów zostały wybrane aż trzy kosmetyki: Liner Precision, lakiery Rich Color oraz pomadki Golden Rose Lipstick. To nie my stanowimy o tym, że jakaś marka jest silna, jakaś słaba, ale o tym decydują klientki kupujące produkty i wybierające daną markę. To dla nich z pasją i sercem tworzymy Golden Rose.
Ile obecnie posiadają Państwo salonów w Polsce?
Obecnie posiadamy 38 firmowych punktów sprzedaży na terenie całej Polski.
Czy są to stoiska jedynie w centrach handlowych?
Przede wszystkim koncentrujemy się na powierzchniach w centrach handlowych, mieszczących się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się dużą popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą handlową i rozrywkową.
Czym wyróżnia się Państwa oferta na tle innych, konkurencyjnych?
Największym atutem naszej marki jest doskonała jakość produktów za przystępną cenę oraz szeroka gama kolorystyczna. Staramy się nieustannie podążać za trendami, wprowadzając na rynek nowe produkty lub wzbogacając istniejące już linie. Dzięki temu możemy wciąż zaskakiwać nasze klientki ....
Są Państwo aktywni na Facebooku, czy interakcja z fanami jest ważnym elementem polityki firmy?
Posiadamy profil firmowy na Facebooku liczący obecnie ponad 23 000 fanów. Facebook jest z całą pewnością głównym kanałem informacji o naszej marce. Stwarza on niemal nieograniczone możliwości budowania marki i wspierania sprzedaży. Użytkownicy Facebooka to najbardziej aktywni użytkownicy Internetu. To właśnie oni najczęściej kupują, rekomendują, korzystają z promocji. Od niedawna jesteśmy również obecni w serwisie społecznościowym Pinterest.
Co zmieniliby Państwo w swych dotychczasowych działaniach?
Aktualnie wiele zmieniamy w naszych działaniach. Nasza praca jest naszą pasją, chcemy się wciąż rozwijać i stawiać przed sobą coraz to nowe cele. Jesteśmy przekonani, ze zawsze wszystko można zrobić lepiej i nieustannie dążymy do perfekcji.
Czy mogą Państwo wskazać regułę/motto, którym się kierowali podczas rozwoju marki?
W naszych działaniach kierujemy się mottem " bądź niczym bijące źródło, nie zaś jak staw, w którym zawsze stoi ta sama woda".
Golden Rose to obecnie 36 firmowych sklepów i stoisk. Jak wyglądają plany na przyszłość?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży kosmetyków Golden Rose. Mamy w planach otwarcie stoisk franczyzowych w takich lokalizacjach jak: Szczecin, Słupsk, Gdynia, Wrocław, Częstochowa, Katowice, Białystok, Olsztyn, Lublin, Warszawa, a także własny lokal w Poznaniu. Najbliższe otwarcia planowane są w Puławach, Głogowie oraz Zielonej Górze.
Ostatnio duży nacisk kładą Państwo na współpracę franczyzową, czym jest to spowodowane?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży. Umożliwiają one prezentację pełnego asortymentu kosmetyków, co może być utrudnione w tradycyjnych kanałach dystrybucji ze względu na szeroki asortyment marki. To także stoiska i sklepy firmowe mają duży wpływ na zwiększanie rozpoznawalności marki oraz wspierają jej wizerunek. Wielokrotnie otrzymujemy od naszych klientek prośby o otwarcie stoisk w ich mieście. Rozwój współpracy franczyzowej jest więc odpowiedzią na oczekiwania rynku.
 
Posiadają Państwo także sklep internetowy. Czy ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem?
Sklep internetowy stanowi dodatkowy kanał sprzedaży i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jest niewątpliwie dużym udogodnieniem dla klientek, które nie mają czasu na tradycyjne zakupy w drogeriach lub dla Pań, które nie mają w pobliżu salonu Golden Rose. Nadal jednak pozostaje duże grono konsumentek, które preferują tradycyjne zakupy ze względu na możliwość przetestowania produktów na własnej skórze lub skorzystania z porad naszych doradców lub wizażystek.
Jak podsumowują Państwo miniony rok działalności?
Miniony rok uważamy za bardzo udany, zanotowaliśmy bowiem znaczny wzrost udziału kosmetyków Golden Rose w rynku, co miało oczywiście przełożenie na wyniki finansowe. Dokładamy wszelkich starań aby rok 2013 zakończyć z podobnym wynikiem.
Jakie założenia przyjęli Państwo w planach rozwoju na rok 2013?
Salony i stoiska firmowe stały się jednym ze sposobów na rozwój dystrybucji i wzrost sprzedaży kosmetyków Golden Rose.
Planowane są kolejne otwarcia i czy można podać już terminy otwarć oraz lokalizację?
Mamy w planach otwarcie stoisk franczyzowych w takich lokalizacjach jak: Szczecin, Słupsk, Gdynia, Wrocław, Częstochowa, Katowice, Białystok, Olsztyn, Lublin, Warszawa, a także własny lokal w Poznaniu. Najbliższe otwarcia planowane są w Puławach, Głogowie oraz Zielonej Górze.
Tagi:
Oceń artykuł:

Joanna Reczulska, Golden Rose Polska: Od 10 lat podbijamy serca Polek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.