Jolanta Gałązka, Korczowa Dolina: 80% naszych klientów przyjeżdża zza wschodniej granicy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-02-06 | 08:47

Funkcjonujące od ponad roku Centrum Handlu Korczowa Dolina położone zaledwie 2 km od największego przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej jest odpowiedzią na wzrastający handel przygraniczny. Lokalizacja obiektu przy najdłuższej trasie transeuropejskiej E40 oraz autostradzie A4, głównym szlaku komunikacyjnym łączącym Europę Zachodnią z Ukrainą, w strefie ruchu bezwizowego do 30 km to doskonałe miejsce dla polskich i zagranicznych sieci handlowych budujących swoją pozycję na rynkach wschodnich. O atutach lokalizacji w strefie przygranicznej, kampaniach marketingowych oraz klienteli opowiedziała Jolanta Gałązka dyrektor ds. marketingu i PR Centrum Handlu Korczowa Dolina.

W pierwszej połowie 2012 roku tego roku już ponad 10 mln obywateli zza wschodniej granicy odwiedziło Polskę, z czego prawie 60% stanowili obywatele Ukrainy. Działające od roku Centrum Handlu Korczowa Dolina z miesiąca na miesiąc odnotowuje wzrost liczby odwiedzających klientów z Ukrainy. Co miesiąc 40 000 klientów odwiedza Korczową Dolinę.

Ponad połowa obywateli Ukrainy odwiedzających Polskę przekracza granicę kilka razy w miesiącu a około 40% kilka razy w tygodniu. Do wzrostu liczby odwiedzjących przyczynia się umowa o zasadach małego ruchu granicznego (MGR), która pozwala na swobodne przekraczanie granicy obywatelom z Ukrainy. Wprowadzenie przepisów MRG znacząco wpłynęło na ożywienie ruchu w pasie przygranicznym a co za tym idzie i wzrost wydatków w Polsce. Zdecydowana większość odwiedzin to przyjazdy w celu dokonania zakupów. Handel przygraniczny, jak podaje GUS, zwiększa polski eksport na wschód o jedną czwartą. Wydatki poniesione w Polsce przez obywateli z Ukrainy w II kwartale 2012 wynosiły 826 mln zł i były wyższe w porównaniu z poprzednim półroczem o 30%. W strukturze wydatków obywateli z Ukrainy największą wartość stanowią materiały budowlane, sprzęt RTV i AGD, części samochodowe i żywność, w tym najchętniej kupowane mięso i wędliny. Znaczny udział w sprzedaży stanowią także ubrania, obuwie, kosmetyki i chemia, oraz elementy wyposażenia wnętrz. W odpowiedzi na oczekiwania klientów zza wschodniej granicy w połowie września, w Korczowej Dolinie na powierzchni 1 500 mkw. został uruchomiony market budowlany z elementami składu, 600 mkw. zajmą polscy producenci mebli.

Dwukrotnie przeprowadzaliśmy już badania klientów zza wschodniej granicy (w lutym 2012, i wrześniu 2012). Najważniejsze wnioski z ostatnio przeprowadzonych badań w połowie września to: dla zdecydowanej większości obywateli z Ukrainy celem podróży do Polski są zakupy, klienci odwiedzający KD przyjeżdżają w celach zakupowych, dodatkowo zakupy dokonywane są w miejscowościach położonych blisko samej KD w Jarosławiu i Przemyślu, ponad połowa badanych zadeklarowała, że KD sama w sobie była celem ich podróży do Polski, zdecydowana większość trafiła do Centrum kierując się reklamą umieszczoną przy drodze do Polski (billboardy, bramy, ulotki rozdawane na granicy), duże znaczenie dla odwiedzających ma opinia znajomych, którzy już wcześniej odwiedzili Centrum i je rekomendują jako miejsce polecane na zakupy, najczęściej kupowanym produktami w Polsce są artykuły spożywcze, w drugiej kolejności odzież/obuwie, następnie AGD/RTV, także materiały budowlane były wskazywane jako produkty bardzo chętnie nabywane w naszym kraju, głównie ze względu na niższe ceny i jakość, dużym czynnikiem decydującym o odwiedzalności jest lokalizacja obiektu w strefie do 30 km i przy samej granicy, 36% badanych odwiedza KD kilka razy w tygodniu i są to osoby zaopatrujące się w Biedronce, 32% badanych odwiedza KD raz w tygodniu, 16% raz w miesiącu, łącznie ponad 80% klientów powraca do centrum raz w miesiącu, średnie jednorazowe wydatki ponoszone w centrum kształtują się na poziomie 250,- pln, około 18% odwiedzających wydaje jednorazowo ponad 400,- pln, 40% badanych odpowiedziało, że korzysta z systemu Global Blue Tax Free, 60% odwiedzających ocenia poziom oferty na poziomie bardzo dobrym i ponad połowa odwiedzających zauważyła zmiany i poszerzoną ofertę centrum, ponad 70% klientów zadeklarowała, że dokonuje zakupów także dla krewnych, znajomych lub sąsiadów, klienci oczekują poszerzenia asortymentu o następujące produkty i branże: części samochodowe 76%, produkty sadownicze i ogrodnicze, produkty dla dzieci w tym zabawki, kosmetyki, z produktów spożywczych poszerzenia oferty nabiału i mięsa, obsługa w centrum oceniana jest przez zdecydowaną większość klientów 70% bardzo dobrze, 30% badanych korzysta z bezpłatnego transportu Korczowa Bus, centrum pod względem infrastruktury i czystości jest oceniane bardzo dobrze, 60% klientów centrum to osoby w wieku powyżej 30 lat ze średnim wykształceniem, rodziny z dziećmi, wielodzietne rodziny (stąd duże zainteresowanie produktami dla dzieci – odzież i zabawki), lokalizacja KD oceniana jest także bardzo dobrze, 65% klientów KD mieszka w strefie do 30 km czyli w strefie ruchu bezwizowego i są to głownie mieszkańcy miejscowości: Novojavorisk, Javoriv, Krakiviets, wsie przygraniczne – czyli głównie miejscowości położonych na trasie Lwów – Korczowa, mamy także klientów z samego Lwowa.

W naszym centrum klienci mają do dyspozycji: punkt obsługi Tax Free - zaletą zakupów w Korczowej Dolinie jest działający na miejscu punkt obsługi Tax Free obsługiwany przez najwyższej rangi specjalistę Global Blue, który coraz liczniej odwiedzają klienci zza wschodniej granicy. Pracownicy punktu Tax Free na miejscu pomagają klientom wypełniać niezbędne formalności i bezpośrednio w Centrum mogą oni otrzymać zwrot podatku VAT od zakupionych towarów, kantor wymiany walut, Korczowa Bus - na trasie Medyka – Centrum Handlu Korczowa Dolina kursuje bezpłatna linia autobusowa dla osób przekraczających granicę na przejściu pieszym w Medyce. Na przejściu granicznym informujemy klientów za pośrednictwem ulotek o markach znajdujących się w Korczowej Dolinie, obsługa centrum w większości sklepów zna język ukraiński, w biurze dyrekcji centrum wystawiane są zaproszenia dla obywateli z Ukrainy.

Staramy się aby eventy łączyły tradycję i kulturę obu narodów. Przykładem może być wspaniałe wydarzenie zorganizowane w okresie Świąt Wielkanocnych „Wielkanoc na ludowo w Korczowej Dolinie”. Wielkanocny jarmark tradycyjnych produktów i rękodzieła ludowego został wzbogacony o muzyczne występy zespołów z Podkarpacia i Lwowa. na ludowo w Korczowej Dolinie z jarmarkiem produktów regionalnych oraz ludowym muzykowaniem była doskonałą okazją, aby klienci zza wschodniej granicy poznali polskie tradycyjne przysmaki, a także kulturę regionu podkarpacia i zachodniej Ukrainy. Akcje promocyjne w Korczowej Dolinie to: Karnawał cen i promocji w Korczowej Dolinie, Korczowa modna na wiosnę, Wielkanoc na ludowo w Korczowej Dolinie, Przycinamy ceny na wiosnę, Strefa Kibica w Korczowej Dolinie, Producenci z Azji w Korczowej Dolinie.

Działania promujące Korczową Dolinę obejmują swoim zasięgiem region do 30 km – tzw. Strefę ruchu przygranicznego, po stronie Ukraińskiej aż po Lwów. W każdym miesiącu prowadzone sa działania reklamowe z uwzględnieniem reklamy w prasie, radio, internecie zarówno w mediach polskich jak i ukraińskich. Narzędzia promujące Korczową Dolinę: plakaty w języku polskim i w języku ukraińskim – ponad 300 plakatów, ulotki w języku polskim i w języku ukraińskim – ponad 200 000 ulotek, reklama prasowa w języku polskim i w języku ukraińskim, reklama na portalach internetowych polskich i ukraińskich, emisja spotów w stacjach radiowych polskich i ukraińskich - ponad 2 000 spotów, banery internetowe na polskich i ukraińskich stronach internetowych - 1 128 949 odsłon na portalach ukraińskich, 175 dni na 5 portalach co miesiąc na portalach polskich, dystrybucja ulotek polskich – miasta w strefie do 30 km, dystrybucja ulotek ukraińskich – na granicy w Korczowej i Medyce oraz w okolicznych miejscowościach w strefie do 30 km oraz reklama na nośnikach zewnętrznych na granicy – na drogach dojazdowych, oraz reklama wielkoformatowa bramy na trasie z Lwowa do granicy.

Naszym zdaniem największym utrudnieniem dla handlu przygranicznego są kolejki na granicy oraz długi czas oczekiwania na odprawę.

Oceń artykuł:

Jolanta Gałązka, Korczowa Dolina: 80% naszych klientów przyjeżdża zza wschodniej granicy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.