Katarzyna Rąkowska, TelmaGroup: Agencje PR oferują specjalistyczne doradztwo strategiczne

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-12-20 | 10:57

Duża część centrów handlowych współpracuje z agencjami PR. Dla tych, które na takową współpracę się dotychczas nie zdecydowały, agencje te nadal pozostają zagadką. Jak agencja PR może wspomóc funkcjonowanie centrum handlowego? Jakie korzyści płyną dla centrum handlowego ze współpracy z agencją PR? Co agencja PR może zaoferować centrum handlowemu? Na te i inne pytania odpowiada Katarzyna Rąkowska z agencji TelmaGroup Communications.

Obsługa PR centrów handlowych jest jednym z obszarów naszej specjalizacji. Obecnie klienci reprezentujący tę branżę stanowią ponad 1/3 naszego portfolio. Doświadczenie w branży retail zdobywamy od 2003 roku. Obecnie obsługujemy obiekty handlowe należące do Inter IKEA Centre Polska SA (Centrum Handlowe Port Łódź, Park Handlowy Targówek i Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka oraz Park Handlowy Matarnia). Współpracujemy także z Grupą Czerwona Torebka, której głównym celem jest stworzenie platformy dla handlu detalicznego- największej sieci obiektów handlowych w kraju w atrakcyjnych komercyjnie lokalizacjach.

Za projekty zrealizowane na rzecz klientów z branży centrów handlowych nasza agencja została kilkukrotnie nagrodzona Złotym Spinaczem – najważniejszą nagrodą polskiej branży PR. W 2010 roku nagrodzony został współtworzony i realizowany przez nas projekt pod hasłem  „Żądamy Portu dla Łodzi” – kampania promująca otwarcie Centrum Handlowego Port Łódź. W ramach akcji został przeprowadzony cykl zintensyfikowanych działań PR oraz eventów mających na celu nagłośnienie zbliżającego się otwarcia nowego centrum handlowego - Portu Łódź oraz efektywne wsparcie kampanii ATL promującej jego launch.

Kampania „Żądamy Portu dla Łodzi” prowadzona była w sposób niestandardowy, odróżniała się od kampanii promujących otwarcia innych centrów handlowych. Udało się w niej wykorzystać potencjał marynistycznych skojarzeń związanych z nazwą nowego centrum oraz lokalne uwarunkowania. Projekt bazował na poczuciu lokalnego patriotyzmu łodzian. Na potrzeby kampanii stworzona została wirtualna postać funkcjonująca w sferze mediów społecznościowych. Bohater kampanii – Kapitan Włodzimiesz Ka – przedstawiony został jako osoba inicjująca wszystkie działania prowadzone w ramach projektu. Za pośrednictwem kreatywnych wysyłek i mediów społecznościowych kontaktował się z dziennikarzami i mieszkańcami Łodzi. Kampania zaistniała także na ulicach miasta i przyciągnęła uwagę łodzian. Kolorowe i głośne manifestacje oraz kilkumetrowe latarnie morskie rzucały się w oczy i budziły pozytywne reakcje odbiorców.

Agencja PR jako zewnętrzny partner centrum handlowego pełni rolę konsultanta i doradcy w obszarze komunikacji, swoimi działaniami wspiera pracę wielu działów centrum. Jednym z głównych pól współpracy są relacje z mediami – komunikowanie m.in. wydarzeń, ofert specjalnych, nowych otwarć, zagadnień istotnych w wymiarze biznesowym. Agencje PR wspierają centra handlowe również w działaniach w mediach społecznościowych – pomagają wybrać odpowiednie kanały komunikacji i doradzają w zakresie jej prowadzenia. Konsultanci ds. PR są także cennym wsparciem w zakresie komunikacji kryzysowej – zarówno w zakresie przygotowania strategii komunikacji w obliczu kryzysu i szkolenia z jej zakresu, jak i doradztwa i wsparcia operacyjnego w przypadku pojawienia się sytuacji kryzysowej.

Innymi istotnymi obszarami, w których agencja może wspierać centrum są m.in.: społeczna odpowiedzialność biznesu, community relations, czyli budowanie relacji ze społecznością lokalną, prowadzenie kampanii społecznych i konsultacji społecznych.

Główna korzyść płynąca ze współpracy to specjalistyczne doradztwo strategiczne. Posiadanie konsultantów wyspecjalizowanych w tym obszarze to dla centrum podstawowa wartość.

Wśród korzyści, jakie niesie za sobą współpraca Agencji PR i centrum handlowego należy wymienić także usprawnienie komunikacji, przede wszystkim w wymiarze relacji z mediami. Agencje prowadzące dla centrów handlowych biura prasowe, budują w imieniu swoich klientów relacje z mediami, odpowiadają na zapytania dziennikarzy, koordynują proces wymiany informacji. Ponadto, specjaliści ds. PR pomagają budować relacje z innymi grupami docelowymi centrów handlowych, np. społecznością klientów, lokalnymi instytucjami pożytku społecznego, władzami miast, instytucjami itp. Outsourcing działań public relations niesie także korzyści ekonomiczne.

Komunikacja z mediami to również zadanie biura prasowego, które często jest prowadzone przez agencje PR. Współpraca agencji PR i centrum handlowego nie kończy się jednak na tym jednym zadaniu. O jej zakresie decydują indywidualne ustalenia i potrzeby klienta. W ramach współpracy agencja PR może zaoferować centrum handlowemu m. in. opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji, doradztwo strategiczne, działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i community relations, wsparcie w zakresie komunikacji kryzysowej, e-PR oraz działania w mediach społecznościowych.

Oceń artykuł:

Katarzyna Rąkowska, TelmaGroup: Agencje PR oferują specjalistyczne doradztwo strategiczne

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.