Obsługa PR centrów handlowych jest jednym z obszarów naszej specjalizacji. Obecnie klienci reprezentujący tę branżę stanowią ponad 1/3 naszego portfolio. Doświadczenie w branży retail zdobywamy od 2003 roku. Obecnie obsługujemy obiekty handlowe należące do Inter IKEA Centre Polska SA (Centrum Handlowe Port Łódź, Park Handlowy Targówek i Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka oraz Park Handlowy Matarnia). Współpracujemy także z Grupą Czerwona Torebka, której głównym celem jest stworzenie platformy dla handlu detalicznego- największej sieci obiektów handlowych w kraju w atrakcyjnych komercyjnie lokalizacjach.
Za projekty zrealizowane na rzecz klientów z branży centrów handlowych nasza agencja została kilkukrotnie nagrodzona Złotym Spinaczem – najważniejszą nagrodą polskiej branży PR. W 2010 roku nagrodzony został współtworzony i realizowany przez nas projekt pod hasłem „Żądamy Portu dla Łodzi” – kampania promująca otwarcie Centrum Handlowego Port Łódź. W ramach akcji został przeprowadzony cykl zintensyfikowanych działań PR oraz eventów mających na celu nagłośnienie zbliżającego się otwarcia nowego centrum handlowego - Portu Łódź oraz efektywne wsparcie kampanii ATL promującej jego launch.
Kampania „Żądamy Portu dla Łodzi” prowadzona była w sposób niestandardowy, odróżniała się od kampanii promujących otwarcia innych centrów handlowych. Udało się w niej wykorzystać potencjał marynistycznych skojarzeń związanych z nazwą nowego centrum oraz lokalne uwarunkowania. Projekt bazował na poczuciu lokalnego patriotyzmu łodzian. Na potrzeby kampanii stworzona została wirtualna postać funkcjonująca w sferze mediów społecznościowych. Bohater kampanii – Kapitan Włodzimiesz Ka – przedstawiony został jako osoba inicjująca wszystkie działania prowadzone w ramach projektu. Za pośrednictwem kreatywnych wysyłek i mediów społecznościowych kontaktował się z dziennikarzami i mieszkańcami Łodzi. Kampania zaistniała także na ulicach miasta i przyciągnęła uwagę łodzian. Kolorowe i głośne manifestacje oraz kilkumetrowe latarnie morskie rzucały się w oczy i budziły pozytywne reakcje odbiorców.
Agencja PR jako zewnętrzny partner centrum handlowego pełni rolę konsultanta i doradcy w obszarze komunikacji, swoimi działaniami wspiera pracę wielu działów centrum. Jednym z głównych pól współpracy są relacje z mediami – komunikowanie m.in. wydarzeń, ofert specjalnych, nowych otwarć, zagadnień istotnych w wymiarze biznesowym. Agencje PR wspierają centra handlowe również w działaniach w mediach społecznościowych – pomagają wybrać odpowiednie kanały komunikacji i doradzają w zakresie jej prowadzenia. Konsultanci ds. PR są także cennym wsparciem w zakresie komunikacji kryzysowej – zarówno w zakresie przygotowania strategii komunikacji w obliczu kryzysu i szkolenia z jej zakresu, jak i doradztwa i wsparcia operacyjnego w przypadku pojawienia się sytuacji kryzysowej.
Innymi istotnymi obszarami, w których agencja może wspierać centrum są m.in.: społeczna odpowiedzialność biznesu, community relations, czyli budowanie relacji ze społecznością lokalną, prowadzenie kampanii społecznych i konsultacji społecznych.
Główna korzyść płynąca ze współpracy to specjalistyczne doradztwo strategiczne. Posiadanie konsultantów wyspecjalizowanych w tym obszarze to dla centrum podstawowa wartość.
Wśród korzyści, jakie niesie za sobą współpraca Agencji PR i centrum handlowego należy wymienić także usprawnienie komunikacji, przede wszystkim w wymiarze relacji z mediami. Agencje prowadzące dla centrów handlowych biura prasowe, budują w imieniu swoich klientów relacje z mediami, odpowiadają na zapytania dziennikarzy, koordynują proces wymiany informacji. Ponadto, specjaliści ds. PR pomagają budować relacje z innymi grupami docelowymi centrów handlowych, np. społecznością klientów, lokalnymi instytucjami pożytku społecznego, władzami miast, instytucjami itp. Outsourcing działań public relations niesie także korzyści ekonomiczne.
Komunikacja z mediami to również zadanie biura prasowego, które często jest prowadzone przez agencje PR. Współpraca agencji PR i centrum handlowego nie kończy się jednak na tym jednym zadaniu. O jej zakresie decydują indywidualne ustalenia i potrzeby klienta. W ramach współpracy agencja PR może zaoferować centrum handlowemu m. in. opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji, doradztwo strategiczne, działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i community relations, wsparcie w zakresie komunikacji kryzysowej, e-PR oraz działania w mediach społecznościowych.
Tagi: