Katarzyna Tondel - Jędrzejczak, Ferio Konin: Jesteśmy obiektem aktywnym marketingowo

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-07 | 08:29

Koniński obiekt handlowy, który pół roku temu zakończył rozbudowę jest przykładem na to, że nawet centra zlokalizowane w mniejszych miastach mogą również osiągnąć sukces, a wielkość miasta nie musi być jego wyznacznikiem. Bogata oferta zarówno najemców, jak i ta marketingowa oraz wspólna praca wieloosobowego zespołu są gwarantem tego, że dziś Ferio Konin notuje większy poziom odwiedzalności. O szczegółach opowiedziała Katarzyna Tondel – Jędrzejczak, senior asset manager Ferio Konin.

Mija pół roku od otwarcia rozbudowanego Ferio Konin. Jaki to był czas dla obiektu? Jakie czynniki zadecydowały o pozytywnym/ negatywnym efekcie?

Ostatnie kilka miesięcy, od zakończenia rozbudowy Ferio Konin były dla nas bardzo dobrym okresem. Zdecydowanie, nawet o kilkanaście %, zwiększyła się odwiedzalność centrum co jest zdecydowana zasługa trafionego doboru najemców, który znacznie zwiększył atrakcyjność obiektu dla klientów. Otwarte już po rozbudowie naszego centrum obiekty w okolicznych miastach w żaden sposób nie wpłynęły na zmiany wyników Ferio i jego pozycje na rynku, co jest kolejnym dowodem na to że mieszkańcy Konina i okolic znajdują u nas właściwą i konkurencyjną ofertę.

Co Państwo uważają za największy sukces?

Zaproszenie do współpracy cenionych międzynarodowych marek, co w przypadku miasta tej wielkości nie jest oczywiste oraz kontynuacja współpracy z partnerami, którzy mieli już swoje lokale w Ferio uważamy za zdecydowany sukces. Naszym bardzo dobrym wynikiem było również to, iż w ciągu całego okresu prac frontowej rozbudowy centrum działało bez przeszkód i w żadnym jej momencie ani najemcy ani klienci prawie nie odczuli różnicy i zmniejszenia komfortu korzystania z centrum, co pozwala nam sądzić, że cały proces rozbudowy były również sukcesem.

Czym charakteryzuje się tenant mix Ferio Konin?

Ferio w Koninie to obiekt o powierzchni najmu ponad 30 tys. m kw. W kompleksie znajduje się galeria handlowa z ponad 60 punktami handlowo – usługowymi, a także nową zmodernizowaną częścią restauracyjną. Na terenie parku handlowego zlokalizowane są także: Castorama, Media Markt, Calypso Fitness Club, Jysk a także McDonalds, stacja paliw i samoobsługowa myjnia samochodowa. W ofercie galerii mamy dużą reprezentację oferty modowej: H&M, Reserved, C&A, New Yorker, Mohito, Cropp, House, Sinasay czy Stradivarius jak również Monnari, Teri Grand czy Solar tak, aby każdy z naszych klientów mógł znaleźć odpowiednią ofertę dla siebie. Ostatnio również do grona naszych najemców dołączył butik Evita z propozycja takich marek jak Liu Jo, Elisabetta Franchi oraz Pinko. Obok oferty modowej Ferio zapewnia również ofertę takich marek jak Empik, Douglas, Rossmann, Smyk, home&you, Martes Sport czy OCHNIK.

Mamy również bogatą ofertę asortymentu dziecięcego, który jest silnym magnesem zachęcającym do zakupów dla rodziców. Są to m.in. Smyk, Empik, ReKids, Coccodrillo, 5.10.15., Reporter Young, Kornecki a także działy dziecięce m.in. sklepów C&A oraz H&M.

Ta oferta jest uzupełniona również wieloma udogodnieniami dla rodziców począwszy od miejsc parkingowych dla rodzin z dziećmi, placu zabaw, pokoju rodzinnego dla maluszków po specjalne siedzenia dla dzieci na foodcourcie.

Komplementarność oferty dopełnia supermarket Intermarche, który doskonale odpowiada potrzebom klientów, jak również najemcy foodcourtowi jak Greco, Olimp czy Cukiernia Sowa. Wierzymy, ze udało nam się stworzyć optymalny tenant mix dopasowany do oczekiwań odwiedzających centrum.

Jaką z marek (polskich/ międzynarodowych) chcieliby Państwo mieć w ofercie centrum?

Oczywiście cały czas pracujemy nad tym, aby nadal pozostać pierwszym wyborem lokalnej społeczności i mamy nadzieję, że kolejne zmiany w tym zakresie spotkają się z aprobatą odwiedzających i będą przyczyną do kolejnych udanych wizyt u nas.

Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?

Ostatnie lata to zdecydowanie zwiększenie zainteresowania obiektami w mniejszych formatach, już poza głównymi, dużymi miastami. Polska to nadal jeden z atrakcyjniejszych i stabilnych rynków na mapie inwestorów i ostatnich kilka lat owocowało w wiele transakcji zakupu nieruchomości przez inwestorów, którzy poprzez zakupy w naszym kraju zdecydowali się wejść na rynek CEE, jak również wiele nowo powstających obiektów finansowanych przez tych, którzy nasz rynek znają już dobrze i niezmiennie wierzą w jego sukces.

Ostatnie lata pokazały tez wzrost świadomości, że aby przetrwać na tak konkurencyjnym rynku konieczne są inwestycje w obiekty już istniejące. Stąd tez wiele projektów na polskim rynku jest modernizowanych, nie jest to związane jedynie z ich rozbudową i powiększeniem ilości powierzchni handlowych, ale dostosowaniem starszych obiektów do zmieniających się oczekiwań.

Rynek polski ewoluuje w kierunku funkcjonowania obiektów w innych krajach europejskich gdzie hipermarket przestał być dominującym powodem odwiedzin obiektów handlowych. Teraz szersza oferta handlowa uzupełniona możliwością dokonania zakupów spożywczych w mniejszych formatach ma zdecydowanie większe znaczenie. Kolejnym etapem, który już jest widoczny na razie częściej w większych miastach, jest większy nacisk na ofertę gastronomiczną i rozrywkową. Klienci coraz bardziej cenią swój wolny czas i zakupy staja się tylko jednym z elementów wśród oferty spędzenia wolnego czasu uzupełnieniem do innych aktywności oraz spotkań towarzyskich.

Kolejnym istotnym elementem są oczywiście e-sklepy i możliwość zapoznania się z całością oferty w internecie. To wyzwanie dla najemców, zarządców i właścicieli nieruchomości, aby odnaleźć właściwy balans dla tego trendu w działalności galerii handlowych.

W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?

Staramy się spełniać oczekiwania. Nasza w całości zmodernizowana część foodcourtowa oferuje miejsce, w którym przyjemnie jest odpocząć w czasie zakupów przy ofercie kuchni greckiej oraz śródziemnomorskiej i polskiej. Propozycje restauracji Greco i Olimp dopełniają doskonała kawa, ciasta czy lody z kawiarni Sowa. Dla osób które oczekują bardziej aktywnej rozrywki doskonałym rozwiązaniem będzie oferta Calypso Fitness Club który oferuje szereg różnych atrakcji zarówno dla osób dorosłych jak i dzieci. Najmłodsi mogą spędzić czas na niewielkim placu zabaw zlokalizowanym niedaleko foodcourtu wiec jest to strefa na chwile relaksu dla całej rodziny. Ferio Konin jest również bardzo aktywne marketingowo, zapewniając odwiedzającym różnorodne atrakcje.

Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?

W naszych działaniach marketingowych staramy się zainteresować wszystkie grupach naszych klientów, inspirować i zaskakiwać. Wśród propozycji znajdują się eventy promujące modę i styl, zapewniające dialog ze społecznością, w której funkcjonuje centrum, angażując uczestników a co najważniejsze dostarczając rozrywki.

Jakiego wydarzenia dominują?

Wśród imprez modowych nie sposób pominąć te związane z obecnością gwiazd jak np. spotkanie ze światową modelka Joanna Krupą.

Od kilku lat współpracujemy również z Fundacja Otwarcie i organizujemy pokaz mody gdzie modelami są niepełnosprawni podopieczni fundacji. Cieszą się one z roku na rok coraz większym zainteresowaniem i uznaniem.

Wśród naszych propozycji znajdują się również cykliczne imprezy dla miłośników sportu i rekreacji np. rajd rowerowy, nightskating - nocny rajd na rolkach, czy mistrzostwa w arm wreslingu - event o charakterze ogólnopolskim, który realizowany jest właśnie w Ferio Konin. Na wydarzenie to przyjeżdżają zawodnicy i fani tej dyscypliny z całej Polski.

Na wspomnienie zasługują również imprezy pro-społeczne, w które angażujemy się również co rocznie jak np. Moto Serce. Dzięki tej imprezie w tym roku uczestnicy tylko w Ferio Konin oddali krew, która może uratować 24 osoby!

Wierzymy, ze miejsca takie jak galerie handlowe powinny angażować się w życie swojej społeczności jak również spełniać obok rozrywki funkcje edukacyjną, dlatego tez chętnie włączamy się w akcje jak np. Narodowe czytanie, czy ostatnio organizowana akcja promująca noszenie odblasków.

Nie zapominamy o naszych najmłodszych klientach, specjalnie dla nich Ferio Konin ma swoja maskotkę smoka Feriusia który uczestniczy w imprezach dla dzieci jak również prowadzi „własne” programy edukacyjne jak Feriuś Globtroter – gdzie dzieci mogą poznać poprzez zabawy inne strony świata.

Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?

Jesteśmy aktywni, staramy się jak najlepiej słuchać tego, czego klienci od nas oczekują. Rozbudowa centrum, poszerzenie i zróżnicowanie oferty zdecydowanie pozwoliło nam zbliżyć się do tych oczekiwań. Staramy się angażować ich w bezpośrednią komunikację z nami, co tym bardziej pozwala poznać ich oczekiwania. Chcemy zaskakiwać i być blisko społeczności, w której funkcjonujemy. Staramy się blisko współpracować z władzami miasta i wplatać nasze pomysły w ogólna ofertę miasta i jego rytm.

Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować I poł. 2014 roku?

Początek roku jak i kilka poprzednich miesięcy to była bardzo ciężka praca całego zespołu oraz wszystkich zaangażowanych w proces rozbudowy, aby doprowadzić ten projekt do końca z sukcesem. Co po tych kolejnych kilku miesiącach, możemy szczerze powiedzieć w pełni nam się udało.Teraz to wielka radość z osiągniętego rezultatu, ale tez duża odpowiedzialność i wysiłek związany z utrzymaniem tego wysokiego poziomu w funkcjonowaniu obiektu i zaspokajaniem rosnących oczekiwań naszych klientów.

Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku? Czym będzie się on różnił od poprzedniego?

Tak jak wspominałam wcześniej nie osiedliśmy na laurach po sukcesie rozbudowy Ferio Konin. Cały czas nasz zespół pracuje nad planami jak najlepszego rozwoju tego obiektu i komplementarności oferty.

Staramy się we współpracy z naszymi najemcami zaskakiwać i inspirować na co dzień. Mam ogromna nadzieje, ze doświadczenia tych ostatnich kilku miesięcy przyniosą dalsze pozytywne rezultaty.

Mam tez nadzieję, ze przykład Ferio Konin pokazuje, że obiekty handlowe w mniejszych miastach rozwijają się z dużym sukcesem i wielkość miasta nie jest głównym wyznacznikiem osiągania bardzo dobrych wyników.

Oceń artykuł:

Katarzyna Tondel - Jędrzejczak, Ferio Konin: Jesteśmy obiektem aktywnym marketingowo

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.