Kinga Dołęga-Lesińska, Moje Kino: Zdobycze technologii nie zastąpią atmosfery jaką daje sala kinowa

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-13 | 08:00

Kino zajęło specjalne miejsce w sercach ludzi jeszcze zanim nastały czasy panowania telewizji i Internetu. Jednak ostatnia dekada to okres, w którym mówiło się o śmierci kina. A przynajmniej tych tradycyjnych, unikatowych kin na rzecz wielkich komercyjnych sieci. Sytuacja ta na szczęście ulega poprawie. Lokalne kina nie poddają się w walce o przetrwanie i stopniowo stanowią coraz poważniejszą konkurencję dla nawet największych multipleksów kinowych. Do tej walki dołączyło oficjalnie 19 września Moje Kino - nowy gracz na rynku operatorów kinowych skupiający nowoczesne kina tradycyjne w całej Polsce. O walce i wierze w lepsze jutro dla lokalnych kin mówiła Kinga Dołęga – Lesińska ,prezes KinAds.

Skąd pomysł na koncept biznesowy Moje Kino?

 

Pierwszym etapem „sieciowania” kin tradycyjnych była i jest firma KinAds – broker reklamy kinowej największej w Polsce sieci kin. Dzięki naszej pracy wielu kinom udało się przetrwać trudne czasy. Ich właściciele mogli na przykład zaciągnąć i spłacać zobowiązania przeznaczone na rozwój, remonty czy nowoczesny sprzęt do projekcji filmów. Moje Kino jest naturalną kontynuacją pracy jaką w KinAds włożyliśmy w rozwój kin tradycyjnych.

Jaka jest zatem różnica między KinAds a Moje Kino?

Kompetencje brokera w pewnym momencie się kończą, a możliwości i zarazem potrzeb jest znacznie więcej. Moje Kino, jako sieć kin, może zaangażować się w aktywności, które jeszcze mocniej mogą wesprzeć rynek kin tradycyjnych m.in. poprzez promocję całej sieci, pozareklamowe kontrakty ogólnosieciowe oraz spójną komunikację w internecie i w mediach.

Jak postrzegana jest ta koncepcja? Jak przedstawia się jej przyszłość?

Widzę wśród wielu naszych partnerów kinowych duże zrozumienie i akceptację dla tej idei. I z całego serca zachęcam tych, którzy jeszcze się wahają. Doskonale ich rozumiem, bo kino to często ich życiowy projekt – taki sam jak … Moje Kino dla mnie. Cała moja 15 letnia przygoda z kinem – od pierwszej pracy, aż po Moje Kino, to efekt mojej pasji, która zrodziła się w dziecięcych latach i przetrwała pomimo pojawiających się kolejno nowości: kaset wideo, płyt DVD, telewizorów full HD, obrazu 3D,  nowoczesnych systemów dźwięku, a nawet pirackich wersji dostępnych on-line. Kino przetrwało i przetrwa, bo wszystkie te zdobycze technologii nie zastąpią atmosfery jaką daje tylko przytulna sala kinowa z przyciemnionym światłem i wielkim ekranem.

 

Kiedy i gdzie zostało otwarte pierwsze kino sieci?

 

Moje Kino to koncept polegający na dobrowolnej przynależności niezależnych kin w całej Polsce. Dwa tygodnie od startu udało się pozyskać kilkudziesięciu partnerów. Nie budujemy własnych kin, nie kupujemy istniejących. Choć nie wykluczałabym w przyszłości żadnych ewentualności.

 

Jakie są Państwa plany rozwoju sieci Moje Kino?

 

Sam portal oraz sieć Moje Kino rozwijać będą się stopniowo. Portal będzie w przyszłości zyskiwał nowe funkcje adresowane zarówno do widzów, do partnerów kinowych oraz do klientów (reklamodawców). Niebawem pojawi się platforma do sprzedaży biletów, a już teraz można w jednym miejscu uzyskać informację na temat wynajmu sal. Z kolei sieć Moje Kino będzie rozrastała się sukcesywnie. Nie zakładałam, że jednego dnia przystąpią do niej wszystkie kina, które obsługujemy jako broker reklamowy. To proces rozłożony na miesiące, a nawet lata. Szacujemy, że do końca roku w ramach sieci będzie działać 50-60 kin.

 

Chcieliby Państwo, aby jaka część kin tej sieci znalazła się na terenie centrów handlowych? Jakie widzą Państwo korzyści z lokalizacji kin w galeriach handlowych?

 

Centra handlowe z racji dużego ruchu klientów są z całą pewnością atrakcyjnymi lokalizacjami dla kin. Gdyby było inaczej – kina po prostu by w nich nie powstawały. Proszę jednak zwrócić uwagę, że jest to domeną sieci multipleksów. To wielosalowe molochy, które aby zapełnić sale choć w jednej czwartej muszą stać w miejscu, w którym jest duży ruch klientów. Z tego punktu widzenia  ich umiejscowienie w centrach handlowych ma sens. Moje Kino jest zupełnie inną koncepcją. Bazujemy na lokalnych, nowoczesnych kinach z wieloletnią tradycją. Często jest to jedno kino w mieście, a więc doskonale znane wszystkim mieszkańcom. Tutaj w dużej mierze funkcjonuje lokalny patriotyzm, a właściciel kina doskonale zna gusta swoich widzów i dość precyzyjnie dobiera repertuar. Moje Kino nie ma planów ekspansji w centrach handlowych, bo zbudowane jest na odmiennej filozofii biznesu.

 

W jaki sposób chcą Państwo podkreślić różnorodność niezależnych kin, które będą działać pod marką Moje Kino?

   

Nasze kina są różnorodne same w sobie. To różne podmioty, mające różnych właścicieli, funkcjonujące pod różnymi nazwami. Różni je tradycja, wystrój, a czasem nawet repertuar – dobierany pod gusta widzów. Kina lokalne z założenia adresowane są do lokalnej widowni. Są więc całkowicie różnorodne. Łączy je pewna filozofia działania wynikająca z lokalności, o której wspominałam. Na tych wyróżnikach budowana jest marka Moje Kino. I właśnie te cechy będziemy podkreślać. Zarówno w kontaktach bezpośrednich z widzami, poprzez media społecznościowe, jak i w kampaniach reklamowych.

 

Jakie korzyści odniosą kina, które zdecydują się na korzystanie z logo marki?

Staną się częścią wielkiego projektu, którego zadaniem jest między innymi wspieranie biznesu kin tradycyjnych oraz propagowanie chodzenia do kina. Szeroko pojęty marketing stanowi więc pierwszą korzyść. Oczywiście będziemy wspierać naszą sieć bardzo mocno biznesowo. Będziemy przynosić naszym partnerom nowe biznesy  w skali ogólnopolskiej, ale także bardzo lokalne, jak np. wynajem sal. Partnerzy Moje Kino zyskają także funkcjonalną stronę internetową oraz prężnie działający fanpage na Facebooku. Niebawem wesprzemy ich także internetową platformą do sprzedaży biletów. To korzyści nie do przecenienia.

Oceń artykuł:

Kinga Dołęga-Lesińska, Moje Kino: Zdobycze technologii nie zastąpią atmosfery jaką daje sala kinowa

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.