Kładziemy nacisk na hybrydowe podejście do formuł czynszowych

2021-07-29 | 09:00

Poza oczywistymi klasycznymi warunkami, które musi spełniać centrum handlowe, by ocenić je jako atrakcyjne, jak lokalizacja, coraz większą rolę odgrywają nowe atrybuty jak podążanie za trendami dot. roli centrum handlowego jako miejsca rozrywki i kreowania wartości w spędzaniu wolnego czasu, socjalizacji czy oferty hub’u wszystko-w jednym miejscu. Dodatkowo coraz większą wagę przywiązujemy do oceny jaka wartość, którą tworzy obiekt, jest szersza bądź uzupełniająca do oferty handlowej osiągalnej dla konsumenta w sieci - uważa Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Generalny Sieci Detalicznej Inmedio, Dyrektor Zarządzający Travel Essentials.

Koncepcje handlowe sklepów grupy Lagardere Polska funkcjonujące w centrach handlowych ewoluują w oparciu o  dokładnie takie same kryteria atrakcyjności jak opisane wyżej. W sklepach News & Gift, jak salony Inmedio, wzrasta waga elementów usługowych (chociażby usług nadawania i odbioru paczek, przekazów pieniężnych itp.), ale również klasyczne produkty handlowe uzupełnione są elementami dodatkowymi, jak chociażby rejestracja kart pre-paidowych, telekomów czy prezentacja oferty nowatorskich produktów tobacco. W kawiarniach So Coffee wprowadzamy nieustannie nowinki produktowe np. nawiązujące do lokalności czy bycia eko. Dajemy też konsumentowi wybór spędzenia czasu na miejscu bądź zamówienia on-line i dowozu do domu.

Podpisując umowy najmu, poza elementami opisanymi powyżej, które pozwalają nam na szerszą ofertę niż klasyczna oferta produktów, kładziemy nacisk na hybrydowe podejście do formuł czynszowych – to już pokłosie 1,5 rocznego okresu Covid-19. Zależy nam na czynszu, który składałby się z elementu stałego i zmiennego opartego na realizowanym obrocie. W takim modelu Wynajmujący jest w stanie bezpiecznie planować swoje projekcje finansowe, a jednocześnie pozostawać zmotywowanym, by uatrakcyjniać ofertę całego centrum handlowego w nawiązaniu do szybko postępujących zmian oczekiwań konsumentów.

Jeszcze przed pandemią można było zaobserwować polaryzację i dywersyfikację rynku centrów handlowych. Z jednej strony mieliśmy duże obiekty handlowe z rozbudowaną ofertą rozrywkową i gastronomiczną, z drugiej mniejsze obiekty zaspokajające przede wszystkim podstawowe potrzeby mieszkańców. W czasie i po pandemii możemy obserwować, że zarówno w Polsce, jak i na świecie odwiedzalność i obroty najwolniej wracają w największych centrach handlowych, Klienci preferują obiekty mniejsze, o braku części wspólnych lub ich minimalnej ilości, zlokalizowane w pobliżu domu. Z naszego punktu widzenia największe centra handlowe utraciły w efekcie pandemii na znaczeniu. Klienci chcą dokonywać zakupów szybciej i sprawniej. Nastąpił zwrot ku mniejszym, bardziej kompaktowym centrom handlowym. Dane z 18 października 2020 Retail Institute potwierdzają to – od początku roku odwiedzalność wszystkich centrów handlowych w Polsce, które monitoruje Retail Institute wyniosła 72% stanu z analogicznego okresu 2019 r. Footfall najszybciej wracał do najmniejszych obiektów, poniżej 2 000 m² (78% stanu z 2019 r.), a najwolniej do największych centrów handlowych, powyżej 40 000 m² (69% stanu z 2019 r.).

Aktualnie na relacje biznesowe na linii wynajmujący-najemca wpływ miały zamknięcia sklepów podczas pandemii i wynikające z tej sytuacji negocjacje dotyczące rekompensat za okres kiedy centra handlowe nie funkcjonowały. W niektórych przypadkach nie udało się dojść do porozumienia i relacje pozostają napięte, natomiast w większości wypadków udało nam się porozumieć z wynajmującymi powierzchnię.

Otworzyliśmy w tym roku kilkanaście sklepów pod brandami Inmedio, Relay i 1Minute oraz Iqos, które prowadzimy we współpracy z naszym partnerem PMI. W drugim półroczu tempo inwestycji wzrośnie - otworzymy nowe sklepy na Lotnisku Katowice Pyrzowice, kilka lokalizacji w obiektach typu convenience pod brandami Inmedio i Inmedio Trendy oraz pierwsze sklepy w segmencie DIY.

Tagi: Dariusz Sinkiewicz Inmedio Travel Essentials
Oceń artykuł:

Źródło: Lagardere

Kładziemy nacisk na hybrydowe podejście do formuł czynszowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.