Klienci chcą spędzać czas w miejscach o niepowtarzalnym klimacie

2020-06-05 | 09:00

Super- i hipermarkety sieci detalicznych, takich jak HIT, Tesco czy Billa, które pojawiły się w Polsce w latach 90., w żaden sposób nie przypominały współczesnych formatów handlowych - mówi Marcin Pabijanek, CEO platformy crowdinvestingu nieruchomości Social.Estate.

Wielkie blaszaki, przypominające bardziej magazyny niż sklepy, dopiero z czasem zaczęły obrastać w lokale handlowo-usługowe. Otwarte w 1996 roku centrum handlowe King Cross Praga było na ich tle prawdziwą rewolucją. Obrośnięte w lokale handlowo-usługowe stało się punktem odniesienia dla branży retail. Dziś ciekawie wyglądające budynki mają za zadanie przyciągać uwagę mieszkańców i zdobić przestrzeń publiczną miasta. Sukces Hali Koszyki, która urosła do rangi miejsca kultowego, potwierdza, że ludzie chcą spędzać czas w miejscach o niepowtarzalnym klimacie, oryginalnych, które nie tylko mają zaspokoić oczekiwania konsumenckie, lecz również zapewnić tzw. customer experience. Nie kojarzą się tylko z miejscem zakupów, lecz są przestrzenią spotkań towarzyskich czy biznesowych, rekreacji i rozrywki. Liczy się wygoda konsumenta – żeby w jednym miejscu w jak najkrótszym czasie, bez konieczności zmiany lokalizacji, mógł zaspokoić wszystkie potrzeby. Dlatego dzisiejszy retail to jedna wielka strefa najmu, która łączy strategie zakupowe sektora FC (dalsza konsumpcja) i IC (on-the-go; konsumpcja na miejscu). Jedne nie funkcjonują bez drugich. Rządzą nimi skomplikowane zależności i proporcje formatów powierzchni między poszczególnymi najemcami. Źle wyważone pod kątem długofalowej strategii prowadzą do porażki biznesowej. Żeby jej zapobiec i jednocześnie wykorzystać szanse inwestycyjne, pojawiły się firmy, takie jak Social.Estate, specjalizujące się w formacie convenience shopping center. Nasi specjaliści znają reguły rządzące rynkiem nieruchomości komercyjnych, pomagają w sprzedaży parków handlowych i obiektów wynajętych dla sieci spożywczych, doradzają, w jakie lokale handlowe najlepiej inwestować, w jakim ekosystemie można odnieść prawdziwy sukces.

Tagi: Marcin Pabijanek Petram House social.estate
Oceń artykuł:

Źródło: Petram House

Zobacz także

Klienci chcą spędzać czas w miejscach o niepowtarzalnym klimacie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.