Centrum Handlowe Agora Bytom zlokalizowane w samym sercu miasta to miejsce spotkań otwarte na wszystkich mieszkańców regionu. Ich priorytetem jest zaspokajanie potrzeb klientów i najemców. Agora Bytom łączy w sobie kompleksową strefę zakupów, rozrywkę i kulturę. Na temat oczekiwań rynku, client experience i rozwoju przeczytamy w wywiadze z Hanną Petters, Dyrektorem Agory Bytom.
Agora Bytom prezentuje się jako idealne miejsce, proponujące mieszkańcom regionu coś więcej niż tradycyjne centrum handlowe. Co szczególnego w swojej ofercie mogą znaleźć klienci Agory?
Skupiamy się na rozwoju modelu multigalerii, który w naszej ocenie ma ogromny potencjał i dobrze odpowiada potrzebom zarówno klientów, jak i najemców. Przez prawie 7 lat, udało nam się stworzyć miejsce otwarte na mieszkańców regionu - nie tylko pod względem zakupów, ale również ciekawej oferty rozrywkowej, różnych inicjatyw kulturalnych czy integracji z życiem miasta.
Klienci lubią u nas przebywać. Chętnie umawiają się w kinie, bawią się w kręgielni i na parkiecie centrum rozrywki Pin-Up!, odwiedzają fitness club, Centrum Wspinaczkowe City Climb czy Laserhouse. Jesteśmy również znani z bogatego kalendarza wydarzeń, między innymi koncertów, akcji prozdrowotnych i edukacyjnych, konkursów i loterii. Dzięki Agorze Bytom centrum Bytomia tętni życiem.
Trendy konsumenckie i oczekiwania rynku zmuszają do wprowadzania zmian. Co nowego zagościło w murach Agory Bytom w ostatnim półroczu? Jakie sklepy zostały otwarte? Na jakim poziomie kształtują się wyniki odwiedzalności obiektu i jak te statystyki wypadają na przestrzeni ostatnich lat?
W ostatnim czasie przyciągnęliśmy wiele wyczekiwanych marek. W lipcu zadebiutował u nas jeden z największych ośrodków nauczania języków obcych - Profi-Lingua. To pierwsza placówka tej sieci w Polsce, zlokalizowana w galerii handlowej. Wcześniej segment najemców modowych powiększył się m.in. o 50 Style, czyli popularny outlet należący do Marketing Investment Group.
Urozmaiciliśmy również ofertę gastronomiczną. W Agorze Bytom pojawiła się Fun Pizza, Niezły Kocioł, Citrus Cafe oraz Cukiernia Adorato. Naszą ofertę wzmocniła też marka z grami X-Zone. To szósty sklep tej firmy w Polsce. Ostatnie miesiące to również debiut kilku stoisk – Prosto z Grecji, Golden Rose, eSmokingWorld, Ormilla, NeoNail, Marco Diamanti i B. Loves Plates, którego właścicielka jest laureatką naszego konkursu skierowanego do początkujących przedsiębiorców. Nie mam wątpliwości, że dzięki temu nasza multigaleria jest jeszcze bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów (tylko w 2016 roku było ich 6,6 mln). To, w połączeniu z rosnącymi obrotami wzbudza zaufanie i zainteresowanie najemców.
Jakich nowych najemców mogą spodziewać się klienci Agory Bytom jeszcze w tym roku?
To nie koniec nowości. Cały czas prowadzimy negocjacje z kolejnymi najemcami. W najbliższym czasie ponownie wzmacniamy naszą multifunkcyjność. Ofertę usług uzupełni parkingowa Myjnia PitStop. Nowością będzie również Świat Książki – pierwszy lokal tej marki w Bytomiu oraz sklep obuwniczy marki Ryłko, z którą podpisaliśmy niedawno umowę.
Dziś najemca posiada ogromny wybór obiektów handlowych. Decyzja jest warunkowana stawkami czynszu, lokalizacją i wynikami odwiedzalności centrum handlowego. Co sprzyja najemcom w prowadzeniu biznesu w Agorze Bytom? W jaki sposób zachęciłaby Pani przyszłych najemców do lokowania biznesu właśnie w tej galerii?
Jesteśmy wiodącym obiektem handlowo-usługowo-rozrywkowym w regionie. Notujemy bardzo dobry, stabilny wynik Footfall Index Polska, dzięki czemu umacniamy swoją pozycję na rynku. Co ważne, obroty naszych najemców regularnie rosną. Dzięki temu zyskujemy w ich oczach, jako wiarygodny partner, któremu warto zaufać. Naszym ogromnym atutem jest lokalizacja w ścisłym centrum miasta.
Do Agory Bytom można dotrzeć bez problemu komunikacją miejską, przy ulicy Sądowej znajduje się postój taksówek, a zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji sześciokondygnacyjny parking na 800 samochodów. Przyciągamy mieszkańców regionu, między innymi Tarnowskich Gór, Siemianowic Śląskich, Świętochłowic, Chorzowa oraz Zabrza. Sprzyjają temu szybkie i wygodne połączenia drogowe. Jesteśmy zawsze otwarci na inicjatywy najemców i chętnie podejmujemy rozmowy o możliwościach ich realizacji. Za każdym razem wspieramy ich organizacyjnie i komunikacyjnie.
Agora Bytom to multigaleria w centrum Bytomia. Jakie mocne strony takiej lokalizacji galerii mogą znaleźć najemcy i klienci?
Dzięki atrakcyjnej lokalizacji staliśmy się miejscem spotkań. Mogę śmiało powiedzieć, że przejęliśmy funkcje bytomskiego Rynku. Widać to na przykład w kawiarniach i lokalach gastronomicznych, w których klienci są od rana do wieczora. Ludzie spotykają się ze znajomymi i w interesach. Miasto potrzebowało takiej przestrzeni i cieszę się, że udało nam się spełnić te oczekiwania.
Na jakie działania postawiła galeria? Zachęcają one klientów do spędzania swojego czasu wolnego właśnie w tym centrum handlowym? Jak Państwo dbają o client experience?
W ostatnim roku wprowadziliśmy wiele udogodnień dla rodzin. Rodzice mają do dyspozycji pokój, który umożliwia komfortowe przebranie i nakarmienie dzieci. Nowością jest także toaleta z wyposażeniem dostosowanym do wzrostu najmłodszych. Oba pomieszczenia znalazły się w bezpośrednim sąsiedztwie Bajtel Placu – bezpłatnej przestrzeni do zabaw inspirowanej śląskim podwórkiem. Opiekunowie mogą poczekać na dzieci w wygodnej poczekalni lub strefie restauracyjnej. Ta ostatnia także przeszła modernizację – pojawiły się nowe podłogi, przepierzenia, stoliki, krzesła i wygodne fotele z wysokimi oparciami. Klienci mogą skorzystać z bezpłatnego Wi-Fi i podłączyć laptop czy telefon do źródła prądu.
Popularną atrakcją jest również bezpłatna kolejka, która przez całe wakacje kursuje po galerii handlowej. Innego rodzaju wartościowe formy spędzania czasu Agora Bytom proponowała najmłodszym w Klubie Odkrywców (bezpłatne, pasjonujące zajęcia edukacyjne dla dzieci), w ramach bezpłatnych kursów językowych, a także podczas warsztatów „Spotykamy Mamy” – czyli cyklu spotkań dla mam. Zauważamy, że rozwój oferty dla rodzin przyciąga kolejnych zadowolonych i lojalnych klientów, zwłaszcza że Agora Bytom wprowadziła tego typu udogodnienia jako jedna z pierwszych galerii handlowych w regionie.
W listopadzie Agora Bytom będzie obchodzić swoje 7 urodziny. Czy szykują się jakieś specjalne niespodzianki? W jaki sposób będziecie obchodzić swoje święto?
Nasze urodziny na stałe wpisały się w kalendarz miejskich wydarzeń. Za każdym razem wzmacniają pozytywne relacje z klientami. Przez sześć lat na scenie Agory Bytom wystąpili między innymi: Cleo, Ewa Farna, Afromental, Patrycja Markowska, Grzegorz Hyży, LemOn i Mrozu. Wśród gości specjalnych pojawili się: Krzysztof Ibisz, Paulina Sykut, Rafał Maserak, Andrzej Grabowski, Adam Sztaba, Katarzyna Cichopek. Mogę tylko zdradzić, że w tegoroczne urodziny przyciągniemy kolejne znane nazwiska. Nie zabraknie również atrakcji mocno zakorzenionych w kulturze Śląska, o których poinformujemy wkrótce.
Co Pani lubi najbardziej w Agorze Bytom?
W Agorze Bytom najbardziej cenię jej kompleksowość – to, że pod jednym dachem mogę załatwić praktycznie wszystko. Bardzo lubię naszą galerię również za jej architekturę. Jest przykładem dobrego wpisania komercyjnego obiektu w kontekst miasta. Umiejętnie łączy klimat historii z duchem nowoczesności, dzięki czemu pozostaje ponadczasowa.
Zarządzają Państwo obiektem od 7 lat. Jakie są plany rozwoju na pozostałe miesiące tego roku?
Zamierzamy kontynuować obecną strategię, która opiera się na przyciąganiu klientów poprzez bogatą oraz odpowiednio sprofilowaną, z punktu widzenia potrzeb lokalnego rynku, ofertę, a także organizację licznych wydarzeń specjalnych. Oceniamy, że to przełoży się na budowanie jeszcze lepszych wyników sprzedażowych naszych najemców, co jest naszym celem.
Dziękujemy za rozmowę.