Klienci nie zdążyli przyzwyczaić się do wprowadzonych zmian

2019-02-11 | 09:00

Według Pauliny Patelki, Managera ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej Nesperta Sp. z o.o., największy wpływ na zmiany w branży w mijającym roku miało wprowadzenie ustawy o tzw. „niedzielach handlowych”. Najemcy galerii handlowych odczuli z tego powodu spadek zysków, co paradoksalnie jednak nie miało wpływu na pojedyncze wartości koszyka zakupowego.

Z naszych obserwacji wynika, że wielu klientów nie zdążyło do tej pory przyzwyczaić się do wprowadzonych zmian. Konsumenci zazwyczaj podczas podejmowania decyzji zakupowych dążą do jak największych uproszczeń, stąd wielu z nich nie podejmuje już trudu sprawdzania w kalendarzu, czy nadchodząca niedziela jest handlowa, czy nie. Częściowo swoją zakupową aktywność przełożyli na sobotę, jednak to nie zagwarantowało osiągnięcia zaplanowanych wcześniej wyników sprzedażowych. Zbliżający się okres zimowo-bożenarodzeniowy daje szansę właścicielom branży retail na odrobienie strat. Głównym argumentem są oczywiście święta Bożego Narodzenia, ale sytuacji sprzyja także pogodowa aura, która sprawia, że centra handlowe mają bardzo konkurencyjną ofertę w stosunku do tej, proponowanej przez inne punkty i placówki rozrywkowo-kulturalne.

Jeśli chodzi o działania marketingowe podejmowane przez centra i sieci handlowe w 2018 roku, to w tym aspekcie nie zauważamy większych zmian czy różnic w stosunku do poprzednich lat. W działaniach marketingowych nadal funkcjonują te same sprawdzone formaty, m.in. mini eventy w galeriach, promujące najemców czy weekendy tematyczne. Obecnie większość działań prosprzedażowych polega na zachęcaniu klienta do korzystania z dedykowanych marce aplikacji, która aktywizuje go do korzystania z rabatów. Nakładanie niższej marży przez najemców to również sposób na przyciągnięcie do centrum handlowego większej liczby klientów.

Zauważyliśmy też spadkową tendencję organizowania dużych przedsięwzięć i wydarzeń z celebrytami w roli głównej. Zamiast tego centra handlowe oraz franczyzobiorcy podejmują liczne działania na rzecz organizowania mniejszych eventów, ale za to z większą częstotliwością, które lojalizują klientów, budują społeczności i podkreślają lokalność.

Semilac nie ustaje w swoim rozwoju. Od lat staramy się rozumieć i zaspokajać potrzeby kobiet poprzez dbanie o ich dłonie i paznokcie, jednak postanowiliśmy pójść o krok dalej. W marcu br., jako pierwsza marka lakierów hybrydowych w Polsce, wprowadziliśmy na rynek matowe pomadki do ust w odcieniach najbardziej popularnych kolorach lakierów hybrydowych Semilac. Był to pierwszy krok do rozbudowy naszego portfolio kosmetyków kolorowych, nad którymi pracowaliśmy ponad 2 lata. Od tego czasu nasze make up’owe portfolio cały czas się poszerza. Obecnie znajdują się w nim także kosmetyki do oczu (baza pod cienie, cienie rozświetlające i w kremie oraz paletki cieni) i twarzy (korektory pod oczy, podkłady, pudry oraz bronzery z rozświetlaczem). Marka Semilac nie zwalnia tempa i do końca roku zamierza wprowadzić nowe produkty zarówno z zakresu stylizacji paznokci, jak i makijażu.

Nowe koncepty nie nastawiają się już tylko na sprzedaż produktów. Wszelkie podejmowane przez galerie handlowe aktywności mają na celu zachęcanie klientów do spędzenia w nich maksymalnej ilości czasu, które stanowią odpowiedź na współczesne trendy w zachowaniach konsumenckich. Klienci nie lubią „rozmieniać się na drobne”, dążą więc do korzystania z rozwiązań, które gwarantują im kompleksową obsługę. Odwiedzając przestrzenie handlowe, chcą załatwić w nich wszystkie swoje sprawy: zrobić zakupy, zapłacić rachunki, zjeść posiłek i zrelaksować się. Dlatego w swoich działaniach centra handlowe zmierzają w kierunku uzupełniania swojej oferty o usługi takie jak poczta, myjnia i przedszkole, poszerzając ją także o świadczenia związane z serwisowaniem czy szkoleniami. Wszystko po to, aby na bieżąco odpowiadać na oczekiwania i potrzeby współczesnych konsumentów. Działania spółki Nesperta potwierdzają ten trend. Na wyspach franczyzowych Semilac nasze klientki mają zarówno łatwy, jak i szybki dostęp do naszych produktów, ale także do profesjonalnej porady i usługi.

Tagi: Nesperta Paulina Patelka Semilac
Oceń artykuł:

Źródło: Semilac

Zobacz także

Klienci nie zdążyli przyzwyczaić się do wprowadzonych zmian

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.