Klienci nowej generacji stawiają na szybkie i bezpieczne zakupy

2021-01-11 | 09:00

Współczesne przestrzenie handlowe to nie tylko sklepy. To również miejsca, w których można spotkać się ze znajomymi i odpocząć, dlatego dużą rolę odgrywa ich architektura i design - podkreśla Marcin Olesiak, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży oraz właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k.

Dzięki wielu lokalom usługowym w jednym miejscu, można sprawnie załatwić różne sprawy: skorzystać z porady lekarza, iść na siłownię, zjeść obiad czy zrobić zakupy. Klienci nowej generacji, którzy odwiedzają centra handlowe stawiają na szybkie i bezpieczne zakupy. Zwracają uwagę na łatwość poruszania się po galerii, dlatego wybierają te, w których są w stanie szybko dotrzeć do swoich ulubionych sklepów. Kolejnym aspektem są rozbudowane strefy gastronomiczne z ofertą sprofilowaną pod szerokie grono odbiorców oraz multimedia, które pełnią wiele funkcji w przestrzeni handlowej.

Rozwijające się nowe technologie umożliwiają wprowadzanie coraz większej liczby innowacji i ułatwień. Konsumenci przyzwyczaili się już do kas samoobsługowych, które pozwalają na sprawne robienie zakupów. Deklarują, że wygoda zakupów jest dla nich bardzo ważna, dlatego nowoczesne centra handlowe, dzięki udogodnieniom, funkcjonują obok sklepów online i wciąż przyciągają wielu klientów.

Standardem stało się również płacenie telefonem oraz korzystanie z aplikacji mobilnych, które oferują dodatkowe benefity. Smartfon to urządzenie, które mamy zawsze pod ręką, dlatego jest idealnym narzędziem do komunikacji z klientem. Warto byłoby wykorzystać je szerzej np. poprzez aplikację, która skanowałaby produkt i wyświetlała szczegółowe informacje na jego temat. Myślę o czymś pokroju dobrze znanej aplikacji Google Lens. Takie rozwiązanie mogłoby umożliwić konsumentom wybór najlepszych produktów. Dużą popularnością cieszą się już wirtualne listy zakupów, które są zintegrowane z przepisami i podpowiadają użytkownikowi, które towary powinien wrzucić do koszyka. Kolejnym rozwiązaniem są wózki z tabletami, które nawigują klientów po sklepie i skupiają ich uwagę na promocjach specjalnych.

Część handlu tradycyjnego już teraz przeniosła się do Internetu. Wiele branż odkryło potencjał sprzedaży on-line, która pozwoliła im w znacznym stopniu zredukować koszty. Sklepy stacjonarne mogą je zoptymalizować, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Niektóre sklepy odzieżowe są wyposażone w skanery, które pomagają dobrać odpowiedni rozmiar butów bez przymierzania. Takie sklepy nie posiadają już asortymentu w sklepie - zamówiony towar przynoszony jest z magazynu. Dzięki temu, sklepy mogą ograniczyć swoją powierzchnię, a klient kupić produkt szybciej jednocześnie, nie rezygnując z interakcji, które w całości eliminują zakupy online. Centra handlowe wprowadzają też parkingi, informujące o liczbie wolnych miejsc, które ułatwiają przepływ klientów.



Tagi: Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Fot: Sweet Gallery Źródło: Sweet Gallery

Zobacz także

Klienci nowej generacji stawiają na szybkie i bezpieczne zakupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.