Bardzo zależy nam na partnerskich, równych relacjach z Wynajmującymi. Umowy muszą uwzględniać interesy obu stron i mieć równy charakter. To najważniejszy element, warunkujący przyszłą współpracę – bo to on pokazuje, jak ta relacja będzie się rozwijać, podkreśla Tomasz Syller, CEO Wasz Sklep SPAR.
Aktualnie realizujemy strategię, którą przyjęliśmy wchodząc do Polski – uruchamiamy nowe placówki, koncentrujemy się jednak na lokalizacjach blisko klienta, łatwo dostępnych i atrakcyjnie umiejscowionych. Naszym celem jest dołączanie około 50 nowych sklepów rocznie. Bardzo zależy nam na standardzie uruchamianych placówek – niezależnie od formatu: EUROSPAR, SPAR czy SPAR Mini.
Zdecydowanie bardziej popularne są obecnie mniejsze parki handlowe, klienci wciąż boją się dużych obiektów. Bardzo ważne jest też bezpieczeństwo sanitarne i to ono będzie często warunkowało ruch w centrach handlowych czy też ich popularność. Dlatego rekomendujemy, aby organizacje zrzeszające właścicieli galerii skupiły się przede wszystkim na wypracowaniu i transparentnym raportowaniu takich właśnie standardów.
Mamy nadzieję, że galerie handlowe wyciągnęły wnioski z trudnej sytuacji, jaka dotknęła nas wszystkich podczas pandemii. Prowadziliśmy ważne negocjacje z zarządcami centrów handlowych – w niektórych lokalizacjach udało nam się obniżyć czynsz, w innych nie, ale wciąż się staramy, bo konieczne jest ich dostosowanie do realiów. Wierzymy, że Wynajmujący będą elastyczni i dopasują się do obecnej sytuacji – która jest całkowicie inna niż przed pandemią.