Klienci wciąż cenią sobie bezpośredni kontakt z produktem

2021-02-18 | 09:00

Rok 2020 dla całej branży jest wyjątkowo trudny. Kryzys związany z pandemią odbił się dotkliwie na wynikach niemal każdej spółki działającej w obszarze handlu detalicznego - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP S.A.

Pomimo dwóch lockdownów jakich doświadczyliśmy w ciągu tego roku obserwujemy, że klienci wciąż cenią sobie bezpośredni kontakt z produktem i odwiedzają centra handlowe. W LPP po 9 miesiącach br. sprzedaż stacjonarna stanowi kluczowy obszar naszej działalności i w minionym okresie odpowiadała za ponad 70% naszych przychodów. Obserwujemy zdecydowany wzrost konwersji w sklepach stacjonarnych, co oznacza, że dziś klient decydujący się na odwiedziny w galerii handlowej przychodzi do niej w celu dokonania konkretnych zakupów, a nie jak wcześniej w poszukiwaniu inspiracji modowych. Wcześniej sklepy w dużej mierze pełniły rolę showroomów, dając klientom możliwość bezpośredniego kontaktu z produktem, co ma szczególne znaczenie w przypadku odzieży. Często wizyta w sklepie nie była finalizowana zakupem. Gros klientów preferowało odwiedzenie salonu, bliższe zapoznanie się z produktem, przymierzenie go, natomiast sam proces zakupowy finalizowany był w internecie. Dziś wyraźnie widać zmianę zachowania w tym zakresie. Klient decydując się na wizytę w galerii handlowej, udaje się do niej z konkretnym zamiarem obejrzenia produktu wypatrzonego w internecie, przymierzenia go i dokonania jego zakupu.

Co więcej powoli obserwujemy także zmianę funkcji sklepów tradycyjnych. Dziś nie ogranicza się ona wyłącznie do samego procesu zakupowego. Salon staje się integralną częścią modelu sprzedaży wielokanałowej. W obecnej dobie część klientów przeszła do internetu wraz ze swoimi tradycyjnymi przyzwyczajeniami zakupowymi, gdzie kupno preferowanego produktu wiązało się z natychmiastowym jego odbiorem. Dziś wiele osób, w obawie przed pandemią rezygnuje z wizyty w galeriach handlowych, jednak nie akceptuje możliwości dysponowania zakupionym towarem po upływie dwóch lub trzech dni od transakcji. To postawiło przed firmami branży handlowej nowe wyzwania w zakresie dostawy zamówionego towaru. Dlatego w LPP postawiliśmy na model omnichannelowy, w którym klient dokonujący zakupu online otrzymuje zamówiony towar nie jak dotąd z magazynu centralnego, lecz z salonu zlokalizowanego najbliżej miejsca zamieszkania klienta. Tym samym znacząco udało się skrócić czas dostawy zamówienia i zbliżyć doznania zakupowe klienta, do których przyzwyczaił się w tradycyjnej formule zakupu. Równolegle coraz popularniejszym staje się opcja click & collect, w której klient realizuje zakup produktu w internecie z opcją jego odbioru w pobliskim salonie. To oznacza transformację funkcji sklepów stacjonarnych i ich nadal znaczącą funkcję w branży handlu detalicznego.

 



Tagi: Branża rozrywkowa LPP Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Fot: LPP Źródło: LPP

Klienci wciąż cenią sobie bezpośredni kontakt z produktem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.