Kluczowa w przypadku logistyki w e-commerce wydaje się specyfikacja techniczna magazynu. W tej branży szybkość działania i zorientowanie na Klienta mają główne znaczenie. Jeśli w specyfikację techniczną włączyć opcję integracji z platformą sklepu, magazynowanie i obsługę procesów pakowania, a także zabezpieczenie produktu na półkach oraz do wysyłki, to jest to bardzo istotny czynnik definiujący wybór centrów dystrybucji - twierdzi Jan Sobieski Head of e-commerce marki ANIA KRUK.
Klient zawsze musi mieć wybór. W związku z tym oferujemy tradycyjną dostawę przez firmę kurierską, odbiór w punktach, ale też odbiór w wybranym przez Klienta butiku stacjonarnym Ania Kruk. Takie spolaryzowanie metod odbioru przesyłki przez Klienta daje mu poczucie swobody, a my mamy pewność, że każdy Klient w bezstresowy sposób otrzyma swoje zamówienie. To właśnie z tego powodu zrezygnowaliśmy z usługi dostarczania przesyłek tradycyjną pocztą. Wiemy, że terminowość nie zawsze była zachowana, pojawiały się problemy z przesyłkami, a w świadomości Klienta, a co za tym idzie, w opinii końcowej o zakupie, to sklep internetowy ponosi odpowiedzialność za działanie firm przewozowych. Zamówienia składane danego dnia staramy się wysyłać jeszcze w ten sam dzień. Informujemy Klienta o kolejnych etapach zamówienia, a także o tym, gdzie przesyłka się znajduje. Dzięki tym zabiegom maksymalnie zniwelowaliśmy problemy z dostarczaniem wymarzonych zakupów do Klienta.
Dzięki zjawisku „always online” całość procesów zakupowych odbywa się w dowolnym miejscu o dowolnej porze. To ogromny plus branży e-commerce. Sklep internetowy ma wpływ na działanie procesów odpowiedniego kierowania Klienta przez ścieżki zakupowe, wyświetlanie cen i towarów i dziesiątek innych, mających wpływ na konwersję, ale nie do końca ma wpływ na działanie samych procesów związanych z logistyką wysyłek i samej dostawy produktu. To prawda, że aspekt logistyki tworzy przewagę, w związku z tym operatorom należy stawiać konkretne wymagania, tak by współpraca była czytelna. My oczekujemy stałego kontaktu, raportowania o problemach oraz czynnego uczestnictwa w rozwiązywaniu ich. Bardzo ważne jest nasze zaufanie do doświadczenia partnera i branie pod uwagę jego sugestii. Żyjemy w czasach, w których bierne przechowywanie produktu na półce w magazynie nie wystarczy, żeby prowadzić skuteczną logistykę.