Klientów przyciągają nietuzinkowe aktywności marketingowe

2018-09-05 | 09:00

Oferta centrów handlowych w całej Polsce jest w dużej mierze zbliżona – powtarzalność marek, strefa gastronomiczna, lokale usługowe i rozrywka. Zapytaliśmy Monikę Paduch, dyrektor zarządzającą i założycielkę agencji Orchidea PR o to jak w dzisiejszych czasach obiekty handlowe powinny się wyróżniać na tle konkurencji. 

Tym, co przyciągnie klientów do centrum handlowego są na pewno nietuzinkowe aktywności marketingowe, dopasowane do grupy docelowej i jej stylu życia, które zapewniają pozytywne wrażenia, sprawiają przyjemność i poprawiają samopoczucie. Warto skupić się nie tylko na ciekawych akcjach prosprzedażowych (nawet jeśli są wzbogacone o element interaktywny, nowe technologie) czy eventach skierowanych do rodzin z dziećmi zawierających w sobie element „edutainmentu”, czyli nauki poprzez zabawę, ale również na projektach z obszaru CSR (corporate social responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu). Wspieranie inicjatyw społecznych ważnych z punktu widzenia społeczności lokalnej danego centrum handlowego wzmacnia wizerunek oraz pozwala budować zaufanie i lojalność klientów. Badania pokazują, że coraz więcej konsumentów wybiera produkty firm, które dają od siebie więcej niż minimum.

Sposobem na wyróżnienie się mogą być również działania z obszaru CCR (corporate cultural responsibility, odpowiedzialność biznesu za kulturę) – jednego z najszybciej rozwijających się trendów w komunikacji marketingowej. Wspieranie przez marki szeroko pojętej kultury np. poprzez organizację wydarzeń kulturalnych, współpracę z instytucjami kultury, przyznawanie stypendiów dla szczególnie obiecujących artystów czy sponsoring wydarzeń kulturalnych umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej, zwiększa lojalność (podobnie jak CSR), a także skutkuje dostarczeniem konsumentom tego, czego obecnie najbardziej poszukują – wyjątkowych doświadczeń i przeżyć.

Tagi: Monika Paduch Orchidea PR
Oceń artykuł:

Źródło: Orchidea PR

Klientów przyciągają nietuzinkowe aktywności marketingowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.