Oferta centrów handlowych w całej Polsce jest w dużej mierze zbliżona – powtarzalność marek, strefa gastronomiczna, lokale usługowe i rozrywka. Zapytaliśmy Monikę Paduch, dyrektor zarządzającą i założycielkę agencji Orchidea PR o to jak w dzisiejszych czasach obiekty handlowe powinny się wyróżniać na tle konkurencji.
Tym, co przyciągnie klientów do centrum handlowego są na pewno nietuzinkowe aktywności marketingowe, dopasowane do grupy docelowej i jej stylu życia, które zapewniają pozytywne wrażenia, sprawiają przyjemność i poprawiają samopoczucie. Warto skupić się nie tylko na ciekawych akcjach prosprzedażowych (nawet jeśli są wzbogacone o element interaktywny, nowe technologie) czy eventach skierowanych do rodzin z dziećmi zawierających w sobie element „edutainmentu”, czyli nauki poprzez zabawę, ale również na projektach z obszaru CSR (corporate social responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu). Wspieranie inicjatyw społecznych ważnych z punktu widzenia społeczności lokalnej danego centrum handlowego wzmacnia wizerunek oraz pozwala budować zaufanie i lojalność klientów. Badania pokazują, że coraz więcej konsumentów wybiera produkty firm, które dają od siebie więcej niż minimum.
Sposobem na wyróżnienie się mogą być również działania z obszaru CCR (corporate cultural responsibility, odpowiedzialność biznesu za kulturę) – jednego z najszybciej rozwijających się trendów w komunikacji marketingowej. Wspieranie przez marki szeroko pojętej kultury np. poprzez organizację wydarzeń kulturalnych, współpracę z instytucjami kultury, przyznawanie stypendiów dla szczególnie obiecujących artystów czy sponsoring wydarzeń kulturalnych umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej, zwiększa lojalność (podobnie jak CSR), a także skutkuje dostarczeniem konsumentom tego, czego obecnie najbardziej poszukują – wyjątkowych doświadczeń i przeżyć.