Kluczowe znaczenie ma dopasowanie komunikatu do potrzeb konsumentów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-09-15 | 08:00

Spółka Digital Virgo jest wiodącym dostawcą mobilnych usług dodanych w Polsce i na Słowacji. Wcześniej funkcjonowała pod nazwą Avantis w Polsce i Blue Orange na Słowacji. Na rynku działa od 2000 r. i przez ten czas zdobyła ogromne doświadczenie. W związku z dużym potencjałem rynku w Rumunii w 2014 r. spółka otworzyła oddział w Bukareszcie, aby móc działać bezpośrednio w tym kraju.
Dzięki zastosowaniu odpowiedniego kanału komunikacyjnego firma jest w stanie dotrzeć praktycznie do każdego użytkownika telefonu komórkowego w Polsce. O działalności spółki opowiada Marcin Łaciak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Digital Virgo.

Przygotowanie konkretnej usługi mobilnej dla klienta wymaga zastosowania odpowiedniej technologii. Jakimi możliwościami dysponuje spółka Digital Virgo w tym obszarze?
Digital Virgo jest jednym z liderów usług mobilnych na polskim rynku. Posiadamy bardzo doświadczony zespół oraz szerokie spektrum rozwiązań technicznych, które możemy wykorzystać dla takich projektów. Od strony technicznej wykorzystujemy rozbudowaną platformę, która może obsługiwać rozwiązania SMS/MMS, usługi głosowe, strony WWW czy aplikacje mobilne. Współpracują z nią dedykowane rozwiązania dla realizacji poszczególnych usług: Justsend (kampanie SMS), Justpush (kampanie notyfikacji Push w aplikacjach), mQube (konkursy i loterie SMS/WWW). Wszystkie rozwiązania mają wsparcie helpline 24h/7dni. Jesteśmy również gotowi na realizację dedykowanych usług ("szytych na miarę"). W takim przypadku rozmowy z klientem prowadzą doświadczeni kierownicy projektów przy wsparciu analityków biznesowych. Pierwszym etapem jest poznanie potrzeb klienta. Później następuje propozycja rozwiązania, która musi być wykonalna technicznie, rekomendowana na bazie naszych doświadczeń oraz dopasowana do budżetu klienta.

Podsumowując, o naszych możliwościach w zakresie usług mobilnych świadczą doświadczeni specjaliści, kompetencje techniczne i zrealizowane dotychczas projekty.

Z oferty firmy Digital Virgo korzystają także sieci handlowe. Jakie projekty realizujecie Państwo najczęściej dla tej grupy klientów?   
Dla sieci handlowych najczęściej są realizowane projekty z dwóch obszarów. Pierwszym z nich jest mobilny kanał komunikacji z konsumentami poprzez wysyłki wiadomości SMS/MMS. Takie wysyłki wykonujemy poprzez tzw. wysyłki masowe, gdzie klient informuje określoną bazę konsumentów o nowej ofercie, zniżkach, etc. lub wysyłki indywidualne, przy których CRM klienta wysyła indywidualne oferty na podstawie historii zakupów konsumenta lub po spełnieniu przez niego określonych warunków.

Drugim obszarem współpracy z sieciami handlowymi są rozwiązania mobilne z zakresu promocji sprzedaży. Mogą to być działania zakrojone na całą sieć lub też małe akcje związane z promocją pojedynczych produktów. Tutaj najczęściej są realizowane konkursy SMS, gdzie użytkownik dokonuje rejestracji, a następnie powinien udzielić odpowiedzi na pytanie otwarte. Komisja konkursowa ocenia odpowiedzi i przyznaje nagrody. W większych akcjach stosowane są loterie SMS i/lub WWW, w których uczestnicy wysyłają SMS lub wypełniają formularz WWW dokonując zgłoszenia. Spośród nich są losowani zwycięzcy nagród.
Digital Virgo ma w ofercie całościową obsługę takich akcji, dostarczając aplikację SMS z numerem, tworząc landing page WWW z formularzem, przygotowując aplikację losującą, zapewniając obsługę formalną (uzyskanie zgody, regulamin, gwarancja bankowa, obsługa losowań, etc.) i logistyczną (od zakupu nagród do ich dystrybucji).

Oprócz powyższych obszarów Digital Virgo przygotowuje również dedykowane aplikacje mobilne. Obecnie realizujemy projekt, mający na celu dostarczenie rozwiązania, które będzie mogła wykorzystać każda galeria handlowa. Koszt uruchomienia własnej aplikacji mobilnej dla mniejszych galerii handlowych jest zbyt wysoki, więc przygotowujemy "silnik" dla takich aplikacji, co umożliwi wykonywanie aplikacji dla centrów handlowych dużo mniejszym kosztem. Dodatkowo, wykorzystując nasz know-how, będziemy oferować w pakiecie pozyskanie użytkowników aplikacji.

Aby komunikacja marketingowa z konsumentami była skuteczna, trzeba odpowiednio dopasować środki oraz formy przekazu do grup docelowych. Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, by nawiązać dobry kontakt z konsumentem?  
W komunikacji mobilnej kluczowe znaczenie ma dopasowanie komunikatu do potrzeb konsumentów. Po pierwsze komunikat skierowany do odbiorcy musi być dla niego istotny, co oznacza, że częste wysyłanie ofert bez żadnej analizy prowadzi tylko do "uodpornienia" się konsumenta, a w najgorszym razie do usunięcia konta z bazy. Po drugie komunikat powinien być spersonalizowany, czyli odpowiadający jego potrzebom i zainteresowaniom. Po trzecie bardzo ważny jest timing, czyli moment wysyłki komunikatu – dzień tygodnia i pora dnia. Jeśli oczekujemy responsywności odbiorcy, to powinniśmy "wstrzelić się" w jego porządek dnia, w czas, w którym myśli o zakupach czy korzystaniu z danego produktu. Dla realizacji powyższych celów jest konieczne posiadanie przez klienta bazy CRM, dzięki której można powiązać konto konsumenta z jego zachowaniami zakupowymi.
Od strony technicznej wybór jest prosty. W przypadku użytkowników aplikacji mobilnej należy wysyłać notyfikacje Push, które zaprowadzą ich do promowanych treści w aplikacji. Najpewniejszym medium komunikacji do pozostałych konsumentów jest ciągle wiadomość SMS.

Czy przygotowując określone produkty dla sieci handlowych firma Digital Virgo korzysta z wyników badań opinii konsumentów lub sondaży mających na celu poznanie ich preferencji?
Digital Virgo w tym przypadku korzysta z badań ogólnie dostępnych na rynku lub zlecanych poprzez jej klientów. Dodatkowo posiadamy sporo własnych informacji dotyczących zachowań użytkowników urządzeń mobilnych w wielu usługach, które realizujemy. Dzięki nim wyciągamy wnioski, z których nasi klienci często korzystają. Przykładowo znajomość popularności smartfonów określonych marek oraz systemów operacyjnych (Android, iOS, Windows Phone) pozwala doradzić klientowi optymalne dobranie zakresu projektu dla jego grupy docelowej.
Od czasu do czasu zlecamy również własne badania. Przykładowo niedawno opublikowaliśmy wraz z Camo Code raport "Smart Kids. Dzieci w mobilnym świecie" (do pobrania pod adresem: raport.digitalvirgo.pl), który został przygotowany przez Mobile Institute przy współpracy z PR Callling. "Smart Kids. Dzieci w mobilnym świecie" jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku, zawierającym dane o użytkowaniu urządzeń mobilnych przez najmłodszych.

Jakie cele do zrealizowania stawiacie Państwo przed sobą w najbliższej przyszłości?
Obecnie koncentrujemy się na dostarczaniu klientom optymalnych rozwiązań mobilnych, które spełniają ich potrzeby. Funkcjonując na rynku ponad 15 lat jesteśmy mocno zorientowani na wykorzystywanie pojawiających się możliwości technicznych w obszarze nowych urządzeń mobilnych, operatorów komórkowych oraz innych nowinek, aby tworzyć nowe usługi. Generalnie przyszłość widzimy w rozwoju aplikacji mobilnych oraz w nowych kanałach interakcji z konsumentem, które są oparte na docieraniu z odpowiednim komunikatem, w odpowiednim czasie oraz w odpowiednim miejscu.

Tagi:
Oceń artykuł:

Kluczowe znaczenie ma dopasowanie komunikatu do potrzeb konsumentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.