Konsumenci coraz elastyczniej wybierają miejsca zakupów

2021-03-26 | 09:00

Nowe warunki rynkowe, które stworzyła pandemia koronawirusa, to dla galerii i sieci handlowych niebagatelne wyzwanie - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP S.A.

Ostatni rok wykształcił wśród konsumentów nowe postawy oraz nauczył klientów swobody w korzystaniu z kanałów cyfrowych. Potwierdza to m.in. badanie Accenture z października 2020 r. zaprezentowane w raporcie „Świadomy konsument”, w którym blisko 70 proc. ankietowanych wskazało zarówno Internet, jak i galerie handlowe jako miejsca, w których zrobili zakupy w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Co równie istotne - konsumenci coraz elastyczniej wybierają miejsca zakupów. Świadczy to m.in. o tym, że tradycyjny podział na osobne kanały działające równolegle - powoli zanika. Widzimy to także w naszych wynikach finansowych. Według wstępnych danych za ubiegły rok zanotowaliśmy aż 111-proc. wzrostu sprzedaży w sklepach online, co stanowiło 29 proc. łącznych przychodów grupy. Jeszcze przed pandemią sprzedaż internetowa odpowiadała za zaledwie 11 proc. naszych obrotów. Elastyczność dzisiejszego klienta widoczna jest również w doborze narzędzi za pośrednictwem których dokonuje zakupów internetowych. Do niedawna duża grupa realizowała je za pośrednictwem laptopów, czy tradycyjnych komputerów stacjonarnych. Obecnie lawinowo rośnie znaczenie narzędzi mobile, przez które dziś w naszych markach realizowanych jest aż 68 proc. transakcji.

Powyższe tendencje mają istotny wpływ na działania marketingowe i komunikacyjne biznesu. Biorąc pod uwagę, że obecnie wielokanałowe podejście staje się remedium na zachodzące zmiany, niezbędne jest budowanie spójności doświadczeń zakupowych konsumenta we wszystkich punktach styku z marką. Kierując się tym przeszliśmy w LPP transformację cyfrową, która jeszcze lepiej odpowiada na tę potrzebę. Dziś koncentrujemy się na spójnej komunikacji i prezentacji produktów niezależnie od kanału sprzedaży. Podążamy za tym, za czym podąża klient – czyli za produktem. Wymaga to od nas skupienia na rozwiązaniach cyfrowych, które z jednej strony będą dostarczały klientowi tych informacji, których on realnie szuka, a z drugiej będą usprawniały jego kontakt z marką. Niezwykle ważną rolę odgrywa tu styczność z marką w momencie komunikacji bezpośredniej, dlatego wprowadzamy usprawnienia IT korzystając z chatbotów czy Google Cloud zwiększających przepustowość serwisów oraz elastyczność obsługi klienta. W połączeniu z zaawansowaną analityką danych sprawnie reagujemy na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów, dzięki czemu lepiej dopasowujemy nasze kolekcje. Z tego powodu koncentrujemy się obecnie na reklamie on-line docierając z ofertą znacznie szerzej.

Dzisiejszy klient podniósł ponownie poprzeczkę. Z jednej strony zmieniły się jego preferencje produktowe, z drugiej szybko oswoił się z e-handlem. Miało na to wpływ przeniesienie wielu aspektów życia codziennego do sfery wirtualnej. Nie tylko zakupy, ale też praca czy nauka odbywają się obecnie online, co w niebagatelny sposób oddziałuje na cały profil dzisiejszego konsumenta. W LPP obserwujemy zdecydowany wzrost zainteresowania kolekcjami homewear, a także rosnącą rolę zielonych kolekcji. To ostatnie potwierdza również wspomniane badanie Accenture, w którym 70 proc. ankietowanych wskazało, że kupuje coraz bardziej świadomie. Konsument oczekuje oferty dopasowanej do jego gustu i stylu życia, szybkiej realizacji zamówień oraz wygodnej formy zakupów i płatności. Kluczowe jest więc to, aby prowadzona komunikacja i idące za tym działania, pokazywały konsumentom, że firma elastycznie dostosowuje się do zmiennych warunków, troszczy się o komfort i bezpieczeństwo klienta oraz szanuje jego cenny czas.

 

 



Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Fot: LPP Źródło: LPP

Zobacz także

Konsumenci coraz elastyczniej wybierają miejsca zakupów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.