Konsumenci oczekują od obiektów handlowych kompleksowości dostępnych udogodnień

2023-05-22 | 08:00

Konsumenci poszukują destynacji zakupowych, które zapewnią im kompleksową i nowoczesną obsługę, a także dostosowane są do ich indywidualnych preferencji produkty i usługi oraz technologie oszczędzające czas, czy ułatwiające proces zakupowy. Jak zauważa Anna Szcześniak Starsza Specjalistka ds. Marketingu, NoVa Park - klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów, przez co coraz trudniej zaspokoić ich potrzeby.


W jaki sposób odpowiednie projektowanie i aranżowanie przestrzeni handlowych może wpływać na doświadczenie zakupowe klientów?

Uważam, że przemyślana aranżacja przestrzeni handlowej ma przełożenie na postrzeganie i odbiór przez klientów, liczy się nie tylko pierwsze wrażenie, ale także wzbudzenie pozytywnych emocji. Klienci lubią funkcjonalne wnętrza, ułatwiające im poruszanie w przestrzeni handlowej poprzez zastosowanie odpowiedniego systemu informacji wizualnej. W przypadku sklepów, istotny jest również układ towaru i półek, który powinien być przejrzysty, a także przyjazny dla klienta. Ważne jest też zastosowanie odpowiedniego oświetlenia – jego rozkładu oraz barwy. Zabawa oświetleniem, często jest swego rodzaju sztuczką, która pozwala zachęcić klienta do zakupów i tym samym wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Projektowanie i aranżacja sklepów odbywa się zwykle zgodnie z zasadami merchandisingu. Można dostrzec, że obiekty handlowe częściej sięgają też po multimedialne ekspozycje, które mogą wzbudzić zaciekawienie kupujących. To samo dotyczy dużych poszczególnych sklepów. W obecnych czasach na decyzje zakupowe klientów wpływa nie tylko cena, jakość, czy dostępność asortymentu, ale także funkcjonalne i estetyczne zaprojektowanie przestrzeni handlowych. Z własnych doświadczeń wiem, że klient może nie pamiętać co kupił w danym sklepie, ale będzie pamiętał, jak się wtedy czuł. Na uczucia i emocje kupującego wpływa nie tylko produkt i cena, ale w dużej mierze także obsługa klienta.

Czy współczesne sklepy i obiekty handlowe muszą być bardzo nowoczesne pod względem architektonicznym i technologicznym, aby zwrócić uwagę klienta, czy też mogą być równie skuteczne, jeśli są bardziej tradycyjne w swoim wyglądzie? Jakie są dzisiejsze oczekiwania klientów w tym aspekcie i co wynika z Państwa obserwacji?

Współczesne sklepy i obiekty handlowe wyróżniają się na rynku nie tylko oryginalnym designem, ale również nowoczesnymi rozwiązaniami aranżacyjnymi i technologicznymi. Zdarza się, że połączone są one z dodatkowymi usługami (usługa piercingu w salonie z biżuterią) oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami z wykorzystaniem multimediów. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów nowej generacji, którzy są bardzo otwarci na nowe rozwiązania, a ich oczekiwania zmieniają się. Nowe koncepcje i formaty mają na celu zapewnienie klientom najwyższego poziomu komfortu podczas zakupów. Natomiast miła i profesjonalna obsługa powinna zadbać o ich niecodzienne doznania zakupowe. Klienci stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów, przez co coraz trudniej zaspokoić ich potrzeby. Konsumenci oczekują od obiektów handlowych kompleksowości dostępnych udogodnień, bogatej oferty zakupowej, szybkiej i profesjonalnej obsługi w sklepach, dostępności do szerokiej oferty gastronomicznej oraz miejsca do wypoczynku i spędzenia czasu wolnego.

W jaki sposób nowoczesne rozwiązania technologiczne, budują zaangażowanie konsumentów podczas zakupów?

Zrozumienie klienta oraz efektywnie dopasowana do jego potrzeb komunikacja, to podstawa w budowaniu dobrych relacji i zaangażowania. Obecnie skutecznym narządzeniem są różne rozwiązania technologiczne, dzięki którym firmy mogą skuteczniej docierać zarówno do stałych, jak i nowych klientów. A te z kolei, dają przewagę konkurencyjną i pozwalają lepiej oraz efektywniej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Niewątpliwie to pandemia koronowariusa przyspieszyła implementację nowoczesnych technologii i na pewno przez najbliższe lata będziemy widzieć ich rozwój. Dobrym przykładem zastosowania nowoczesnych technologii są interaktywne roboty spotykane u jednego z liderów branży spożywczej. Mają one za zadanie nie tylko wsparcie sprzedaży, ale również budowanie zaangażowania klientów i zachęcenie ich do wejścia w interakcję. Innym z przykładów technologicznych rozwiązań, które są dziś mocno widoczne, są kioski i kasy samoobsługowe, stosowane w wybranych sieciach restauracyjnych, drogeriach czy sklepach spożywczych. Walory użytkowe i mnogość zastosowań sprawiają, że jest to obecnie najbardziej praktyczna i najszybciej wdrażana technologia. Kioski to najczęściej ekrany dotykowe pełniące jednocześnie rolę punktu informacyjnego i cyfrowego sprzedawcy. Dzięki nim klient może sprawdzić ceny oraz dostępność wybranego produktu, samodzielnie złożyć zamówienie i opłacić je bezgotówkowo. Z kolei wirtualne przymierzalnie mają za zadanie uprościć i przyspieszyć proces zakupów, a dzięki technologii Kinnect klient ruchem dłoni zmienia ubrania, ich kolory czy rozmiary i tworzy własne stylizacje. Cyfryzacja i nowe technologie już zmieniają oblicze tradycyjnego handlu, a co za tym idzie także trendy i zachowania konsumentów. Klienci oczekują, że zakupy będą szybkie i wygodne, a pomóc mogą w tym rozwiązania technologiczne, które usprawniają relację sprzedawca-klient.

Dziękujemy za Pani opinię.

Dziękuję.

 

 

Tagi: Anna Szcześniak Nova Park Preferencje konsumenckie
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Konsumenci oczekują od obiektów handlowych kompleksowości dostępnych udogodnień

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.