Decyzja o lokalizacji naszej sieci dystrybucyjnej wynikała z kilku kluczowych czynników - zdradza Rafał Wit, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy VIVE Logistics. Najważniejszym jest bliskość zakładu produkcyjnego naszego najważniejszego Klienta, który wymaga wielu codziennych operacji łączonych z końcówką linii produkcyjnej. Następnie dostępność do zasobów, które dają nam stabilizację oraz możliwość podnoszenia trwale wydajności, a także dobre połączenie drogowe oraz bliskość terminali kolejowych. Jako Grupa VIVE korzystamy ze wszystkich środków transportu, począwszy od transportu drogowego w EU oraz PL po transport kolejowy oraz morski - dodaje.
Jako firma transportowa planujemy zasoby pod projekt, łącząc to z synergią naszych Klientów. Znając rynek oraz mając doświadczenie, wiemy, na jakie projekty, w zależności od okresów, jesteśmy w stanie się kontraktować. Chcemy w odpowiedzialny sposób podejmować inwestycję w rozwój transportu i technologii, które go wspierają. Pracujemy nad kilkoma rozwiązaniami dla producentów, którego dziś w Polsce, CE ani EU nie ma. Połączenie kilku sektorów rynku oraz pionierskich rozwiązań będzie sukcesywnie rozwijać naszą sieć oraz lokalizacje.
Część kryteriów wyboru magazynów zaznaczyłem już na początku. Rozwiązania BTS (build to suit) kierują się własnymi prawami. Dla części komercyjnej kluczowa jest lokalizacja pod względem bliskości do ośrodków produkcyjnych, punktu grawitacyjnego transportu Klientów oraz dostęp do zasobów. Same parki muszą być efektywnie przyłączone do sieci drogowej oraz przewidywać potrzeby pod względem chociażby miejsc parkingowych dla aut ciężarowych. Trzeba doskonale wiedzieć, czego się oczekuje, a także przewidywać, jak będzie się zmieniał nasz biznes oraz biznes naszych Klientów, by magazyn pozwalał na ekspansję.