Kryzys będzie miał nieprzewidziane konsekwencje dla różnych dziedzin handlu

2020-08-07 | 09:00

W handlu detalicznym widzimy, że większość konsumentów dostosowała swoje zachowania zakupowe i ograniczyła wydatki podczas pandemii do podstawowych towarów, takich jak artykuły spożywcze i codziennego użytku. Mamy nadzieję, że wydatki na odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, meble i elektronikę użytkową ustabilizują się w ciągu roku, aby przynajmniej w drugiej jego połowie ponownie osiągnąć satysfakcjonujący poziom w sklepach stacjonarnych - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Norbert W. Scheele, Director of Country, C&A Mode Central Eastern Europe

Można sobie wyobrazić, że kryzys będzie miał nieprzewidziane konsekwencje dla różnych dziedzin handlu. W ostatnich tygodniach wiele osób unikało tłumów, kolejek i obawiało się wyjść z domu. To stanowi początek zmian, bowiem nie tylko młode pokolenie sięga po smartfony, aby kupić niezbędne rzeczy - i wszyscy wiemy, że nie ma prawie żadnych obszarów, w których zakupy online nie byłyby możliwe.

Połączenie biznesu internetowego i detalicznego nadal dynamicznie się rozwija, a w wielu przypadkach służy jako „motor napędowy” rozwoju operacyjnego. Różne kanały przemawiają do innych grup docelowych, co umożliwia dotarcie do nowych grup klientów i zwiększenie zasięgu rynku. Sprzedaż detaliczna wielokanałowa rośnie na całym świecie. W ciągu ostatnich kilku lat detaliści z różnych branż w większości krajów ulepszyli swoje podejście omnichanelowe, w ten sposób dając klientom większe możliwości w zakresie sprawdzania, porównywania, kupowania i realizowania zwrotów. Aby dostosować model biznesowy firmy do nowych wymagań, konieczna jest całościowa strategia. Wielokanałowy oznacza dość złożone rozszerzenie koncepcji sprzedaży, która jest wdrażana i stosowana na różnych poziomach - takich jak proces dostawy, sposób dokonywania zamówień, opcje płatności, zakres usług czy projektu.

Granice między handlem online i offline coraz bardziej się zacierają. Klient dowiaduje się o poszczególnych produktach lub sklepach za pośrednictwem mediów społecznościowych, wpisów Google lub asystentów głosowych. Dlatego zadaniem firmy jest bycie widocznym ze swoimi produktami lub usługami na wszystkich platformach i dostosowanie się do wymagań nowych technologii.

Koronawirus wywrócił wszystko. Społeczna percepcja marek i reklam również się zmienia z powodu pandemii, a komunikacja korporacyjna powinna bazować na rozbudowanej sieci mediów społecznościowych. Jeśli chodzi o naszą komunikację zewnętrzną w tej wyjątkowej sytuacji, z naszego punktu widzenia, najważniejsze staje się: okazanie cierpliwości i wsparcie.

W naszym poście na Facebooku „Wszyscy jesteśmy razem” przekaz kierowaliśmy do szerokiego grona odbiorców, a nie tylko do klientów. Zaraz po lockdownie niezwykle ważne było, abyśmy okazali sobie solidarność, albowiem wszyscy płyniemy tą samą łodzią.

Wyjątkowa sytuacja spowodowana wirusem doprowadziła do znacznego zmniejszenia liczby klientów w handlu detalicznym – lub nawet do ich całkowitego zatrzymania. Zdajemy sobie sprawę, że nie tylko spadek liczby klientów i odwiedzających prowadzi do obniżenia czynszu, dlatego też znacznie wcześniej kontaktowaliśmy się z naszymi partnerami z centrów handlowych. Jesteśmy przekonani, że skutki tej trudnej sytuacji powinni ponieść nie tylko detaliści, ale także właściciele i inwestorzy nieruchomości.

Od zawsze naszym celem było szybkie znalezienie korzystnych rozwiązań dla wszystkich naszych partnerów, takich rozwiązań z których obie strony będą zadowolone i będę w stanie normalnie funkcjonować. W tym momencie możemy jasno stwierdzić, że w większości przypadków udało nam się dojść do porozumienia.

Prawdopodobnie w przyszłości jeszcze ważniejsze stanie się dla operatorów centrów handlowych, aby mix najemców pasował do potencjalnego klienta. Ponieważ lojalność klientów nie jest już skuteczna w przypadku „więcej tego samego”, oferta powinna być „rozrywkowa” dla dużych centrów i „wygodna” w przypadku małych (lokalnych) galerii.

Znaczenie centrów handlowych zależy w dużej mierze od lokalizacji. Kluczem do sukcesu jest jakość pobytu w obiekcie oraz doświadczenie zakupowe. Ważne jest również, aby mieć jasny profil odróżniający dane centrum od konkurencji oraz niezależną tożsamość wywodzącą się z lokalnych uwarunkowań.

Tagi: C&A Norbert W. Scheele
Oceń artykuł:

Fot: C&A Źródło: C&A

Zobacz także

Kryzys będzie miał nieprzewidziane konsekwencje dla różnych dziedzin handlu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.