Krzysztof Sajnóg, Blue City: Rynek warszawski jest nieco inny niż pozostałe części kraju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-23 | 08:16
Od wielu lat warszawskie centrum handlowe Blue City organizuje imprezy prezentujące dorobek kulturalny i materialnych różnych regionów Polski. Stąd wysokie miejsce, jakie obiekt zajął w corocznym raporcie eventowym, przygotowywanym przez Galeriehandlowe.pl. Wśród cyklicznych wydarzeń o charakterze regionalnym najczęściej odbywają się jarmarki. Skąd pomysł w zaangażowanie się w tego typu przedsięwzięcia? Planach na przyszłość, również tych marketingowych opowiedział Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.

Wydarzenia o charakterze regionalnym cieszą się zawsze zainteresowaniem klientów, przy czym wątek kulinarny budził szczególne zainteresowanie. Stąd powstał pomysł na cykliczne organizowanie jarmarków produktów regionalnych, które zaczęliśmy organizować jako pierwsze centrum handlowe w Polsce. Jarmarki okazały się tak dużym sukcesem, że przerodziły się w cykliczną, comiesięczną imprezę. Kolejne centra zaczęły kopiować ten format, ale jarmark w Blue City uchodzi za najlepszy do dzisiaj. Stale poszerzamy ofertę jarmarków, ostatnio dodaliśmy do regionów Polski również produkty z różnych miejsc w Europie. Drugą imprezą promującą drobnych wytwórców jest Festiwal Wina i Serów. Ta impreza ma prawdziwie międzynarodowy charakter, uczestniczą w niej producenci wina z różnych, czasem egzotycznych, zakątków Europy i świata.
W Blue City każda impreza skierowana do dzieci i rodziców gwarantuje dużą frekwencję i wspaniała zabawę dla najmłodszych. Dzieje się tak między innymi dlatego, że Blue City ma unikalną i niezwykle rozbudowaną ofertę dla dzieci: plac zabaw Inca Play, tor gokartowy dostępny również dla najmłodszych kierowców, tor dla modeli zdalnie sterowanych, szkołę tańca dla dzieci Egurrola Dance Kids, szkółkę młodzieżową na kortach Squash City oraz wiele sklepów z zabawkami, grami i ubraniami dla dzieci.
Rynek warszawski jest nieco inny niż pozostałe części kraju, trudniej jest ściągnąć publiczność na występy gwiazd, aktorów serialowych czy darmowe koncerty. Tego typu akcje nie przekładają się też na sprzedaż Najemców – ludzie przychodzący na „darmową” rozrywkę nie zawsze chcą kupować w sklepach. „Pack shops not parking lots” – tak brzmi fundamentalna zasada amerykańskich marketerów z centrów handlowych.
Sprawdzają się wydarzenia cykle, które prowadzą do lojalizacji klientów oraz wydarzenia niestandardowe, skierowane do określonego segmentu rynku. W tym roku planujemy kilkanaście imprez własnych, skierowanych do różnych grup docelowych, dla których mamy szeroką ofertę: na przykład w styczniu impreza Fit Karnawał przeznaczona jest dla ludzi aktywnych, dbających o zdrowie i sylwetkę, dla których oferujemy szereg aktywności takich jak zajęcia fitness, taneczne, sportową naukę jazdy, grę w squash i inne aktywności. Każda ważna impreza w Blue City jest promowana kampanią w starannie dobranych do grupy docelowej mediach.
Wierzymy w Internet jak chyba żadne inne centrum handlowe w Polsce, byliśmy branżowym prekursorem wielu działań w sieci i nadal uważamy, że można osiągnąć konwersję internautów w klientów centrum handlowego. Imprezy są promowane z wykorzystaniem wszystkich dostępnych technik i kanałów komunikacji elektronicznej, nie zapominamy jednak o uzupełnianiu zasięgu mediami tradycyjnymi. Jednak specyfika Internetu bardzo wyraźnie predestynuje go do wiodącej roli jako medium w promowaniu wydarzeń.
Wszystkie imprezy dla dzieci (Mikołajki ze Smykiem, Powrót do szkoły z Egurrola Dance Kids, Bezpieczne wakacje z Inca Play itp.), szczególnie te organizowane z mocnymi markami, cieszyły się wielkim zainteresowaniem (Królewski ślub My Little Pony). Cykl jarmarków nadal jest odwiedzany przez stałych klientów. Artystycznymi wydarzeniami były na pewno wystawy fotograficzne Leica Gallery i „Ja Motocyklista”czy „Ustawka”.
W 2012 roku przeprowadziliśmy dwie duże kampanie wizerunkowe oraz szereg kampanii taktycznych, promujących poszczególne imprezy i cykle. Osiągnęliśmy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z rokiem 2011, nasz cel został więc zrealizowany.
W 2013 koncentrujemy się na promocji centrum poprzez promowanie segmentów, w których nasza oferta jest unikalna i szczególnie mocna. Planujemy kilkanaście dużych eventów, głównie związanych ze sportem i aktywnością ruchową, imprez dla dzieci i całych rodzin, bardzo ciekawe imprezy modowe (konferencja i spotkania blogerów modowych, targi niezależnych producentów) oraz kontynuacje sprawdzonych formatów. Kierujemy się obecnie kilkoma zasadami: kontynuujemy sprawdzone imprezy mające stałe grono klientów, przygotowujemy imprezy własne promujące określony segment naszej oferty oraz współpracujemy ze sprawdzonymi partnerami przy organizacji wydarzeń niestandardowych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Krzysztof Sajnóg, Blue City: Rynek warszawski jest nieco inny niż pozostałe części kraju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.