Krzysztof Szultka, Neonet: W kolejnych latach będziemy stawiać na kontynuację obecnej strategii

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-01 | 08:00

Neonet jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku sprzętu RTV i AGD. Mimo rosnących oczekiwań i dużej konkurencji, firmie udało się zbudować silną pozycję w branży i zdobyć zaufanie milionów klientów dzięki czemu teraz może świętować 10. rocznicę istnienia. O szczegółach sukcesu i jubileuszu mówi Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu Neonet.

Marka Neonet obchodzi okrągłe urodziny – na polskim rynku istnieje już od 10 lat. Jak mogą Państwo podsumować ten okres? Czy te 10 lat działalności poczytują Państwo za duży sukces?

W tym roku obchodzimy 10-lecie działania, mamy na koncie ponad 10 milionów zrealizowanych transakcji, to spektakularny wynik. 10 lat nieustannego rozwoju to dla nas źródło ogromnej satysfakcji. W ciągu tej dekady udało nam się nie tylko zbudować pozycję lidera branży i najpotężniejszą w Polsce sieć kilkuset sklepów, ale przede wszystkim – wyjątkową relację z naszymi Klientami. To z niej jesteśmy szczególnie dumni. Ponad 10 milionów Klientów to liczba, która mówi sama za siebie – udowodniliśmy, że zakupy RTV AGD czy IT można zrobić komfortowo i tanio, a jednocześnie blisko miejsca zamieszkania.

 

Zyski ze sprzedaży, liczba Klientów, nagrody – co jest dla Państwa najważniejszym wyznacznikiem sukcesu?

W  naszych działaniach skupiamy się na potrzebach Klientów i odpowiedzi na zmieniające się rynkowe trendy – uważamy, że jest to jedyny słuszny punkt widzenia. Optyka Klienta przyświeca wszystkim naszym decyzjom i jest dla nas wyznacznikiem sukcesu. Dzięki takiemu podejściu nasza firma dynamicznie wzrasta kosztem sklepów konkurencyjnych.

Jak oceniają Państwo przemiany na rynku sprzętu RTV i AGD w ciągu tego 10-lecia? Czy branża zmierza w dobrym kierunku? A może zmieniło się nastawienie i świadomość Klientów?

Jeszcze dekadę temu obserwowaliśmy wyraźny trend migracji zakupowych z mniejszych miejscowości. Ich mieszkańcy na tzw. „duże zakupy” chętnie wybierali się do największych centrów handlowych, oddalonych nawet o kilkadziesiąt kilometrów. Dzisiaj trend ten ulega odwróceniu. Największe sieci sprzedaży – kilka lat temu banki czy telekomy, a następnie także sieci handlowe: z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej - rozwijają swój zasięg na coraz mniejsze miasta. Konsumenci z tych lokalizacji mają dziś na miejscu, dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów i usług. Przyzwyczajeni do szerokiego wyboru, stawiają też coraz wyższe oczekiwania samym sklepom – standardowi wnętrz, obsłudze, dostępności towarów i cennikom. W branżach takich jak RTV/ AGD, oferta w małych miejscowościach nie może dziś odbiegać od tej w największych miastach. A jednocześnie – powinna obejmować typowe dla lokalnych sklepów korzyści, np. niższe niż w hipermarketach ceny. Neonet łączy wszystkie te cechy.

Z drugiej strony coraz bardziej obserwujemy dzisiaj, że zwłaszcza Konsumenci z większych miast migrują do e-commerce. To stawia sieci wielkopowierzchniowe w trudnej sytuacji.  Postępująca erozja cen na rynku pozwoli na przetrwanie tylko najbardziej efektywnym kosztowo przedsiębiorstwom. Najbardziej zagrożone są sieci posiadające duże powierzchnie handlowe, których koszty – najmu, pracowników, opłat za media – muszą zostać przełożone na ostateczne ceny oferowanych produktów.To powoduje, że Klienci rezygnują z zakupów w dużych i drogich salonach – a to jest początkiem końca dużych obiektów handlowych w naszej branży. I właśnie dlatego sklepy Neonet mają najmniejsze powierzchnie ze wszystkich firm sieciowych na rynku i mogą wygrywać ceną.

Ile sklepów Neonet działa obecnie w Polsce?

Neonet to obecnie kilkaset sklepów w całym kraju, zlokalizowanych w miastach do 200 tys. mieszkańców. Ponieważ sieć dynamicznie się rozwija, planujemy oczywiście kolejne otwarcia, ale na tym etapie jeszcze za wcześnie na szczegóły.

Klienci mają również możliwość skorzystania ze sklepu internetowego Neonet – czy zainteresowanie tym kanałem sprzedaży jest duże? Z jakich udogodnień mogą korzystać Klienci (np. odbiór zamówionego towaru w sklepach) itp.?

Neonet.pl, poza realizacją bezpośrednio celów sprzedażowych ma za zadanie w wygodny dla Klienta sposób uzupełniać ofertę naszych sklepów tradycyjnych. Pełni funkcję „wydłużonej półki” – jest wygodnym katalogiem, który z dowolnego sklepu Neonet w Polsce pozwala zamówić dowolny produkt. Produkty najbardziej dopasowanego do szerokiego grona odbiorców znajdują się na ekspozycjach sklepowych, a pozostałe Klienci mogą zamawiać właśnie na Neonet.pl poprzez wirtualne katalogi. Mogą też zamówić dostawę w 48 godzin, a także montaż czy konfigurację kupionego sprzętu.

Współcześnie Internet ma coraz większe znaczenie – czy marka Neonet obecna jest w sieci - na jakich portalach społecznościowych?

Aktualnie prężnie pracujemy nad koncepcją komunikacji w zakresie Social Media na portalu Facebook. Mamy świadomość, że jest to bardzo silne narzędzie wizerunkowe, wyprzedzające intencje naszych potencjalnych Klientów, ale także istotny element strategii biznesowej. Najprawdopodobniej z końcem roku profil Neonet’u zostanie uruchomiony. W sieci od niedawna obecny jest również, należący do grupy Neonet, profil sklepu internetowego NEO24.PL, który jest jednym z największych e-sklepów w Polsce. Doświadczenie w prowadzeniu przedmiotowego fanpage’a upewniło nas, że adekwatny profil należy stworzyć również dla Neonet’u.

Jakie plany mają Państwo na przyszłość? Jakich zmian/nowości Klienci mogą się spodziewać w działalności sieci Neonet?

W kolejnych latach Neonet będzie stawiał na kontynuację obecnej strategii. Jej główne założenia, to po pierwsze - stosowanie polityki niskich cen, utrzymanych dzięki najniższym kosztom funkcjonowania. Po drugie – będziemy jeszcze bliżej Klienta. Rozwijamy sieć własną i franczyzową, w części miast zmieniamy lokalizacje na bardziej centralne. Po trzecie - wciąż doskonalimy standard sklepów. Nowy format to nowocześniejszy design, funkcjonalne przestrzenie, dostępność produktów do testów czy rozwiązania znane z najnowocześniejszych punktów w galeriach – np. otwarte stoły z laptopami i tabletami. Kluczowym elementem strategii jest także wyeliminowanie problemu tzw. „krótkiej półki”, charakterystycznej dla wielu sieci lokalnych – w sklepach Neonet oferujemy ponad 10 tysięcy produktów. Podstawowe znajdują się na ekspozycji w salonach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez www.neonet.pl – sprzedawca może sprowadzić je do sklepu nawet w 24h. I wreszcie, wyróżnikiem sklepu będzie nadal wysoka jakość obsługi – w tym liczne usługi dodane, np. możliwość zamówienia montażu czy konfiguracji zakupionego sprzętu.

Czego można Państwu życzyć na kolejne 10 lat działalności?

Chcielibyśmy dalej rozwijać się w takim tempie jak dzisiaj i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby Klientów. Jesteśmy przekonani, że dalsze wzrosty na rynku, połączone z dynamiczną ekspansją w obszarze nowo otwieranych salonów, pozwolą nam utrzymać pozycję lidera w branży AGD/RTV/IT w kraju.

Oceń artykuł:

Krzysztof Szultka, Neonet: W kolejnych latach będziemy stawiać na kontynuację obecnej strategii

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.