Kwestia bezpieczeństwa pozostanie z nami już dłuższy czas

2020-12-10 | 09:00

W ostatnim czasie każdy zastanawia się nad tym, co jest najważniejsze dla konsumenta w kwestii powierzchni handlowych. W związku z tym przeprowadzamy wiele badań. W aktualnej sytuacji związanej z pandemią na pewno ważna jest przestronność sklepów i łatwy dostęp do oferowanych produktów. Sklepy internetowe coraz mocniej konkurują z sklepami tradycyjnymi dlatego odpowiednie zaprojektowanie powierzchni jest niezwykle istotne – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit

Dziś galerie i wszystkie powierzchnie handlowe w nich usytuowane muszą spełniać wiele warunków, dzięki którym konsument dokona zakupów i wróci do sklepu po kolejne. Projekt musi zawierać elementy, które przyciągną uwagę klientów, pobudzą jego wyobraźnię i zachęcą do wejścia na daną powierzchnię. Nieodzowną sprawą jest spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Każdy najemca stara się możliwie optymalnie wykorzystać swoją powierzchnię i zapewnić klientom szerokie spektrum usług i towarów eksponowanych na coraz bardziej innowacyjnych meblach. Prawidłowo zaaranżowana powierzchnia dopasowana do grupy docelowej konsumentów w połączeniu z wyedukowanym i zmotywowanym zespołem będzie cieszyć oko naszych klientów co przełoży się na realizację celów sprzedażowych. Ważny jest też standard wykończenia lokalu z prawidłowo rozmieszonym oświetleniem i odpowiednio dobraną jego barwą.

Pandemia przyspieszyła zmiany w formie robienia zakupów i od jakiegoś czasu obserwujemy przejmowanie handlu przez świat internetu co powoduje wielki ból głowy właścicieli dużych centrów handlowych. Nie twierdzę jednak, że internet przejmie większość klientów czy spowoduje całkowite odejście od zakupów stacjonarnych. Nadal zdecydowana większość klientów woli zobaczyć towar, dotknąć czy po prostu przymierzyć i mieć go od razu. Mają przy tym na uwadze przykre doświadczenia z nieudanych zakupów internetowych i związane z nim wielkie rozczarowanie. Przed galeriami stoi wielkie wyzwanie, aby nie tylko nie odwrócili się od nich klienci, ale również najemcy, dzięki którym one funkcjonują.

Nowoczesne obiekty to ogromne powierzchnie z bardzo zróżnicowanym tenant mixem, mocno rozbudowaną strefą food court aranżowaną zgodnie z motywem przewodnim, dzięki któremu możemy poczuć się np. jak na wymarzonych wakacjach czy w otoczeniu które pozwoli nam się odprężyć i odpocząć. Dla wielu ludzi nadal bardzo ważny jest czas, dlatego rozmieszczenie najemców i rodzaju oferowanych przez nich towarów czy usług powinno być tak skomunikowane, aby nie zmuszać każdego z nas to przejścia całego obiektu, by znaleźć i wyszukać to, co nas interesuje. Nowoczesne galerie będą inwestować w swoje powierzchnie zmieniając całkowicie rodzaj prowadzonych w nich działalności. Nie tylko zaoferują kino, strefę food jako dodatek do handlu, ale również wprowadzą strefy edukacyjne, kulturowe, biurowe, hotelowe, usługowe z zakresu medycyny estetycznej i spa. Część powierzchni zostanie zaadoptowanych na showroom i pick-up-point, w których sklepy internetowe swoje produkty pokażą i dadzą możliwość szybkiego odbioru towaru w nieograniczonym wzorze czy rozmiarze.

Częściowe lub całkowite zamknięcie sklepów spowodowało zmianę zachowania klientów i wybór mniejszych obiektów handlowych jak pasaże handlowe czy parki handlowe. Jedna piąta Polaków w tym czasie zaczęła robić zakupy w internecie. Jeżeli sytuacja związana z obostrzeniami nie poprawi się ta tendencja się utrzyma, a nawet urośnie. Konsumenci ze względów bezpieczeństwa rezygnują nawet z dostaw bezpośrednich przez kurierów i wybierają paczkomaty. Cały czas jest i pozostanie ważna możliwość zobaczenia towaru na miejscu w lokalu, ale tylko wtedy jeżeli będziemy mieli możliwość zakupu odpowiedniego rodzaju czy rozmiaru towaru po wcześniejszym jego przymierzeniu dlatego tak ważny jest duży wybór i dostępność produktu. Nikt nie chce tracić czasu na odwiedzenie punktu handlowego i nie mieć możliwości zakupu tego co nas interesuje z powodu słabego zaopatrzenia. Ważne jest też dostarczanie klientom sklepów specjalnych promocji i programów lojalnościowych. Cała branża handlowo-usługowa powinna bacznie obserwować zmieniające się wymagania klientów i wdrażać najszybciej jak jest to możliwe wszelkie udogodnienia związane z oczekiwaniami ich klientów. Klienci cały czas będą zwracać uwagę na kwestię bezpieczeństwa i to pozostanie z nami już dłuższy czas.



Tagi: VIVE Profit Łukasz Kowalczyk
Oceń artykuł:

Fot: VIVE Profit Źródło: VIVE Profit

Zobacz także

Kwestia bezpieczeństwa pozostanie z nami już dłuższy czas

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.