- Jedną z kluczowych wartości w kulturze organizacyjnej naszej firmy są trwałe relacje - mówi Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman. - Zależy nam na budowaniu długotrwałych i uczciwych relacji zarówno z Klientami, jak i partnerami biznesowymi. Recman jest postrzegany jako stabilna i rzetelna marka z rodzinną tradycją, która wysoko ceni lojalność współpracowników oraz zaufanie partnerów biznesowych - dodaje.
Nie ma jednak prostej recepty na tworzenie skutecznych relacji biznesowych. Na pewno jest to proces, który wymaga czasu. Uzależnione jest to m.in. od charakteru prowadzonej działalności, jej skali, płaszczyzny, na której prowadzona jest współpraca, oraz przede wszystkim odpowiednich wartości, wspólnych dla obydwu stron. Jakie to wartości? Kluczowa jest uczciwość, która stanowi podstawę długotrwałych i skutecznych relacji. Do współpracy powinniśmy podchodzić z zaangażowaniem i szczerym entuzjazmem. Tego samego oczekujemy od naszych partnerów biznesowych. Wiara w podobne wartości sprawia, że marce Recman towarzyszy pozytywna, profesjonalna atmosfera.
Od czego warto zacząć budowanie relacji? Najpierw powinniśmy zidentyfikować i określić nasze potrzeby, a następnie szukać podmiotów, które swoją ofertą i doświadczeniem sprostają naszym oczekiwaniom. Decydujące są również bezpośrednie relacje z potencjalnymi partnerami. Spotkanie powinno być naturalną konsekwencją korespondencji mailowej lub telefonicznej. Wybór najkorzystniejszej oferty to początek. W trakcie negocjacji, np. umów najmu, kluczowe jest nastawienie obydwu stron do kompromisowych rozwiązań. Podpisanie umowy o współpracy to nawiązanie ściślejszych relacji. Realizacja umowy i bieżąca współpraca mają kluczowy wpływ na skuteczność oraz czas trwania relacji biznesowych.
Podejmując decyzję o ew. kontynuacji współpracy, analizujemy poziom satysfakcji z realizacji umowy, jakość wykonania usług, terminowość oraz elastyczne podejście do nieoczekiwanych tematów. Jeżeli wszystkie czynniki oceniane są pozytywnie, możemy mówić o tworzeniu się relacji biznesowej. Wówczas powstaje pytanie: Jak ją utrzymać? Tutaj liczy się szczerość oraz partnerskie podejście. Szczególnie dbamy o stałą i profesjonalną komunikację, dzielimy się wiedzą i doświadczeniami, nie unikamy konkretnej informacji zwrotnej na temat dotychczasowej współpracy, zarówno porad czy sugestii, jak i merytorycznej krytyki. Klarowna i bezpośrednia komunikacja pozwala obydwu stronom wyciągać wnioski na przyszłość i skutecznie realizować wspólne cele.
Zakaz handlu w niedzielę to duże wyzwanie dla całego rynku retail, a w szczególności branży fashion. Jako sieć handlowa współpracująca z wieloma centrami w całej Polsce liczymy na rzetelne rozmowy i aktywne działania mające na celu zniwelowanie strat związanych z ograniczeniem handlu. Nastawiamy się na wzajemną komunikację i wspólne działania. Bardzo cenimy wynajmujących, którzy zintensyfikowali działania marketingowe po wprowadzeniu handlu w niedzielę, aby przyciągnąć wyższą liczbę Klientów w ciągu tygodnia oraz w soboty. Wydłużenie godzin pracy galerii w pozostałe dni czy rosnąca liczba eventów w galeriach to tylko przykłady działań, które są przez nas pozytywnie oceniane i spełniają oczekiwania najemców. Z naszej strony planujemy w odpowiedni sposób grafik pracy personelu w soboty oraz wybrane dni tygodnia, aby zapewnić Klientom najwyższej jakości obsługę.
Relacja najemcy z wynajmującym powinna być budowana na otwartości i zaufaniu. Pasywne zarządzanie nieruchomością nie wpływa na efektywną współpracę. Konieczny jest dialog w komunikacji, obustronne zaangażowanie i reagowanie na zmieniające się oczekiwania Klientów.