25 października miała miejsce uroczysta gala rozpoczynająca oficjalne działanie nowego projektu współpracy największych i najbardziej prestiżowych marek z miastem Poznaniem - Konsorcjum Marki Poznań. Marki, które weszły w jego skład i jednocześnie pojawią się w materiałach reklamowych to m.in.: Apart, Komputronik, Piotr i Paweł, Solar, Stary Browar, W.Kruk oraz Yes. Projekt ma na celu wzajemną promocję i jest pionierskim tego typu przedsięwzięciem. O opis zamierzonych i wprowadzonych już działań oraz wspólnej kampanii poprosiliśmy Łukasza Goździora, Dyrektora Biura Promocji Miasta Poznania.
Na podstawie przyjętej w 2009 roku Strategii Promocji Marki Poznań, stolica Wielkopolski stworzyła unikatowy na skalę polską projekt Konsorcjum Marki Poznań.
Projekt wyrasta na przekonaniu, że miasto jest tym, czym są jego marki i ludzie, którzy je tworzą. Potencjał miasta, jego charakter i tożsamość budują najlepsze poznańskie marki, które funkcjonują na terenie miasta.
Dzięki współpracy w ramach Konsorcjum Marki Poznań, sztandarowe poznańskie produkty wsparte logotypem Made in POZnan* będą informować zarówno obcokrajowców jak mieszkańców innych polskich miast o miejscu pochodzenia.
Przykładowym efektem współpracy jest umieszczenie znaku „made in POZnan*” na materiałach promocyjnych poszczególnych marek – firma Komputronik dodała w gazetce handlowej, rozprowadzanej w wersji drukowanej do 5 mln gospodarstw domowych, znak made in
POZnan
*.
Miasto inaugurując współpracę z najbardziej prestiżowymi markami rozpoczęło ogólnopolską kampanię reklamową pod hasłem „Szczęśliwe Marki pod szczęśliwą gwiazdką”. Kampania rozpoczęła się 1 listopada i potrwa przez cały miesiąc. W ślad za nią ruszą wspólne przedsięwzięcia marketingowe partnerów projektu.
Na nośnikach pojawia się logotyp made in Poznan* w otoczeniu dzieci, które reprezentują poszczególne firmy. Poznań wraz z największymi poznańskimi markami przedstawiani są jako szczęśliwe marki pod szczęśliwą gwiazdką. Kampania wykorzystuje ponad pół tysiąca nośników outdoor (citylighty, frontlighty i siatki wielkoformatowe), które pojawiły się w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Poznaniu. Materiały reklamowe zostały także umieszczone na najważniejszych internetowych portalach informacyjnych i biznesowych oraz w prasie ogólnopolskiej. Jednocześnie z działaniami reklamowymi została uruchomiana strona internetowa projektu, na której przedstawione są poznańskie marki oraz oferty pracy największych poznańskich pracodawców wchodzących w skład Konsorcjum Marki Poznań.
Marki identyfikując się z projektem zamieszczają logo „made in POZnan*” na swoich materiałach promocyjnych. Przykładem może być firma Komputronik, która dodała w gazetce handlowej, rozprowadzanej do 5 mln gospodarstw domowych, znak made in POZnan*. Firma Lorenz Snack Word zamieściła logotyp made in POZnan* w gazetce wewnętrznej skierowanej do własnych pracowników, natomiast firma Herbapol wyposażyła swoje samochody służbowe w logotyp made in Poznan*.
Tagi: