Łukasz Tomczak, Caelum Development: Udało się osiągnąć dodatkowe podniesienie ciśnienia

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-12 | 08:00

Centrum handlowe Nova Park zostanie otwarte 18 kwietnia 2012 roku. Inwestor – irlandzka grupa inwestycyjna Caelum Development oraz węgierski developer Futureal – podał do publicznej wiadomości tę informację dopiero 9 kwietnia, zatem niewiele ponad tydzień przed otwarciem. Decyzja o tak późnym podaniu daty otwarcia związana była z zaprogramowanymi uprzednio działaniami promocyjnymi obiektu. O kampanii teaserowej Nova Park opowiada Łukasz Tomczak, marketing manager Caelum Development.

Inwestor implementuje obecnie drugą, ostatnią odsłonę kampanii teaserowej, która weszła w życie w świąteczny poniedziałek 9 kwietnia. Dotychczas, tak w środowisku branżowym, jak i lokalnie w Gorzowie, krążyły plotki i spekulacje dotyczące daty otwarcia obiektu. Nova Park to długo wyczekiwana inwestycja, m.in. dzięki obecności nowych na lokalnym rynku marek, takich jak H&M, KFC, Kappahl, Intersport, Cubus i wiele innych. Dzięki temu, szczególnie w Gorzowie, Nova Park było i jest obiektem zainteresowania wielu stron. Nie było zatem potrzeby, aby w przedotwarciowych działaniach promocyjnych długo i szeroko przedstawiać klientom projekt i skłaniać ich do odwiedzenia centrum.

Najistotniejszą z punktu widzenia klienta docelowego kwestią nie była niepodważalna atrakcyjność projektu, ale sama data otwarcia. Widać wyraźnie to na przykładzie FB fanpage’a Galerii, na którym, szczególnie w tym roku, właśnie data była najczęściej poruszanym przez fanów tematem. Inwestor zdecydował się wykorzystać ten fakt, zwlekając z podaniem oficjalnej informacji.

Kampania teaserowa rozpoczęła się 2 kwietnia sloganem „Mówimy otwarcie”. Pierwsza odsłona miała na celu pewne droczenie się z klientem. Udało się osiągnąć „podbicie bębenka” i dodatkowe podniesienie ciśnienia. Chociaż wielu odbiorców komunikatu domyślało się kto i co stoi za tym przekazem, pozostawała wciąż nutka niedopowiedzenia - wciąż oficjalnie nie padła żadna data. Gra słowem „otwarcie” ujawniła się w drugiej odsłonie kampanii, która ujrzała światło dzienne 9 kwietnia.

Nova Park to zdecydowanie najczęściej opisywana inwestycja w całym województwie lubuskim ostatnich lat. Rozpoznawalność marki, jeszcze przed oddaniem inwestycji do użytku, jest bardzo wysoka. To dało możliwość inwestorowi do nieco bardziej oryginalnego podejścia do działań marketingowych. Utrzymywanie daty w tajemnicy przez tak długi czas, i to pomimo nacisków ze strony mediów, sprawiło, że pojawiało się wiele wersji. Różne daty wymieniane były w spekulacjach, co jedynie zaostrzało i koncentrowało dyskusję wokół projektu. Tymczasem, data otwarcia znana była inwestorowi i generalnemu wykonawcy już od dawna i ani przez chwilę nie była zagrożona. Plotki i spekulacje powiększały pozytywne zniecierpliwienie wśród klientów, co było głównym celem inwestora w komunikacji przedotwarciowej. Kampania teaserowa, dodatkowo zapobiegała zagrożeniu, aby zniecierpliwienie nie przeistoczyło się w znużenie.

Jesteśmy zadowoleni z tej formy komunikacji z klientem. Pojawienie się w międzyczasie „fałszywych tropów” w dyskusji wokół projektu jedynie zwiększało efektywność prowadzonych działań, koncentrując dyskusję i czyniąc otwarcie Nova Park kwestią palącą i niezmiernie istotną dla całego regionu. Sądząc po reakcjach klientów obserwowanych na forach, portalach internetowych, blogach czy na FB, powyższe działanie już przyniosło skutek. Na pewno społeczności internetowe bardzo pozytywnie zareagowały na tę formę działań promocyjnych. Dzięki temu, ale także, dzięki sile samego projektu, mamy pewność, że na otwarciu zjawią się tłumy mieszkańców Gorzowa i regionu.

Oceń artykuł:

Łukasz Tomczak, Caelum Development: Udało się osiągnąć dodatkowe podniesienie ciśnienia

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.